Oppsett til PC

monoborealis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.09.2007
Antall liker
3
Torget vurderinger
1
Hei.

Har endelig fått anlegget mitt opp etter 2 år med nedetid.. Men i mellomtiden har Mac'en mn gått dunken.. Bruker Airfoil og DAC (for tiden en Xindac DAC-3, men den skal oppgraderes kraftig så snart økonomien er der). Lurer på tips til oppsett...
Blant annet- hvilken spiller er best å bruke? Ser Foobar er anbefalt men den virker litt vanskelig å sette opp.. Men er den best så må jeg bare lære meg dette..

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Jeg er godt fornøyd med J.River. Har testet Foobar, og det var ganske greit, men også ganske "kjedelig" i standardutgave. Det krever nok en del arbeid hvis man vil ha en fancy utgave. Fordelen er jo at det er gratis.

Frode

monoborealis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.09.2007
Antall liker
3
Torget vurderinger
1
Takk for tipset, hadde ikke hørt om denne!! Laster den ned nå:)

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
J River i gratisversjon heter J River Media Jukebox. Har dette programmet like god funksjonalitet på audio-siden som hos Media Center-utgaven?

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Audio delen er den samme, men den mangler vel noen funksjoner m.t.p tagging blant annet.

monoborealis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.09.2007
Antall liker
3
Torget vurderinger
1
Har ikke hatt tid til å lese hele artikkelen enda, men ser at det er forsskjell på Windows 7 & Windows XP, og folk mener at Windows 7 er bedre for god lyd.. Noen som vet om dette har noe å si når en bruker airfoil..?

monoborealis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.09.2007
Antall liker
3
Torget vurderinger
1
Bruker airport ja.
Takker for tipset. Syns til nå J River Media Center hørtes bedre ut enn å bare streame VLC - uten å være helt sikker, men - hva er forskjellen på å streame gjennom Air UPnP heller enn Airfoil.?
Air UPnP fforsvant ofte og klarte ikke å spille enkelte låter.

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Kjenner ikke til disse løsningene så godt at jeg kan si noe om forskjellen. Men hvis du kun bruker AE hvorfor ikke bare bruke iTunes ?

Topp Bunn