Opplastingen av bilder på HFS er en jævla PITA!

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.357
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Høvding, kan vi få en opplastingsprosedyre av bilder her som et normalt menneske kan forholde seg til? Den vi har nå suger hamsterballer!

Ikke bare er den veldig arbeidskrevende i.o.m. at man å ha resizet bildene på forhånd, noe som er en PITA i seg selv, men er man uheldig , får man plutselig beskjed om at bildefilene er for store sammenlagt. :p

Det må da kunne gå an å

1) Få en resizer som ligger inne i programmet hvor man henter bildene fra egen maskin

2) Få mer enn 4-5 bilder inn i hvert innlegg.

Har brukt halvannen time på å forsøke å legge ut noen bilder her.

Gidder faen ikke mer.

mvh

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Mmm… pita.
Kan du ikkje bare bruke photobucket, skitch eller andre bildehostingssider? Så har du kontroll over egne bilder i tilfelle HFS faller sammen.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Hmmm HFS faller sammen? Da hadde vi alle fått mye bedre tid til å høre på musikk.

Ellers.. - Før hadde vi et medlem som var så elskverdig å poste en nettadresse der en kunne opploade og resize i et lite smuck. - En hjemmesnekra sak, men fin var den.
Ikke har jeg noengang suget på hamsterballer, vi får ta trådstarters ord for at dette ikke er noe særlig. Å poste bilder her ER litt for brysomt. Mener også (men her kan jeg ta feil) at en kun kan laste opp ett enslig bilde når man har noe å selge.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Mesteparten av forumene eg er på har ikkje muligheter for bildeopplastning i det heiletatt. Ser ikkje på det som ein stor nødvendighet, det finnes masse bra bildelagring på nett som gjer at DU har kontroll på bildene, og ikkje at de ligger på HFS sin server. Som er kjipt, f.eks når opplastede bilder forsvinner i det HFS 3 lanseres (?)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg syntes også det var trøblete i begynnelsen.
Jeg savnet mulighet for forhåndsvining med bilder (lagt inn)
Jeg får i blant trøbbel når bildene er/blir for store (når de er flere) og en prøver å gjøre en forandring (dersom det går gæli)

Etterhvert så har jeg fått opp et rimelig greit tak på det.
Men det skjer fortsatt at jeg ønsker å forandre på ting etter å ha lagt det ut, siden aldri får helt godt inntrykk før en ser det (noe en jo ikke får ved hjelp av forhåndsvisning.
Særlig kronglete kan det fort bli dersom en uheldigvis har kommet i skade for å legge inn feil bilde.................da blir det fort merket "siste redigering" nede på innlegget.
Men med trening så går det nå bedre.
Resize gjør jeg med bildene i photoshop og en kan velge kvalitet for å få mindre filer uten at det går utover bildekvaliteten i særlig stor grad.....imo.

Jeg har forøvrig ganske nylig (før jul) forstått at det går greit med ca. 800 pix. i bredden og dermed får funksjonen trykk på bildet for maks visningstørrelse, jeg har før begrenset meg til 600.

Men som sagt forhåndsvining også med bilder ville vært kjempefint og til stor hjelp på HFS3 :D

Mvh.KW

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
På HFS3 har vi innebygget re-sizer, og maks grense på hver fil til 8mb. Da skulle mye frustrasjon forsvinne.

Det kommer også en helt ny galleri-side som vil kjøres parallellt med avdelingen for bildetråder. I galleriet er det satt opp ulike kategorier (eks. Min Hi-Fi, min hjemmekino, På besøk hos, Hifi Shows osv.), og det vil være mulig å sette opp presentasjoner med mange store bilder og tekst.

Det kommer med andre ord til å bli enklere å laste opp bilder, og mye av tanken bak HFS3 er mer bruk av bilder.

Da er det sikkert mange som vil spørre - når kommer HFS3?

Vi er nå ferdig med alt, og denne uken skal vi gjøre første forsøk på å overføre den nåværende databasen fra dagens forum til de nye sidene. Hvis det går bra, så er det littegranne som må settes opp her og der, og lansering kan da skje i løpet av 1-2 uker.

G

Gjestemedlem

Gjest
Det eneste som har vært litt problem er størrelsesbegrensningene, og evt behov for justering av størrelse. Ellers har systemet fungert bra, og det er viktig å ha denne muligheten slik at vi slipper all den helsikes hotlinkingen med alle de problemer og irritasjon det kan medføre.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
Høvdingen skrev:
På HFS3 har vi innebygget re-sizer, og maks grense på hver fil til 8mb. Da skulle mye frustrasjon forsvinne.

Det kommer også en helt ny galleri-side som vil kjøres parallellt med avdelingen for bildetråder. I galleriet er det satt opp ulike kategorier (eks. Min Hi-Fi, min hjemmekino, På besøk hos, Hifi Shows osv.), og det vil være mulig å sette opp presentasjoner med mange store bilder og tekst.

Det kommer med andre ord til å bli enklere å laste opp bilder, og mye av tanken bak HFS3 er mer bruk av bilder.

Da er det sikkert mange som vil spørre - når kommer HFS3?

Vi er nå ferdig med alt, og denne uken skal vi gjøre første forsøk på å overføre den nåværende databasen fra dagens forum til de nye sidene. Hvis det går bra, så er det littegranne som må settes opp her og der, og lansering kan da skje i løpet av 1-2 uker.

Gleder meg ;)

Topp Bunn