Opplasting av MasVis animasjoner på GIF - filer

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Hei,

Når jeg lagrer mine detaljerte MasVis analyser som animerte GIF-filer på filsystemet og laster de opp på HFS blir de konvertert til JPG bilder under opplastingen og animasjonen blir da stående fast statisk på første spor. Sjekk dette innlegget: http://www.hifisentralen.no/forumet...-remastrede-cd-utgivelser-33.html#post1829349

Andre har ikke noen problemer med dette.

Hva er det som skjer?

Mvh
Roysen

Sist redigert:

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Ikke godt å si, men årsaken ligger nok i selve filen og måten den blir tolket på.

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Antall liker
4.076
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Jeg har heller ikke fått dette til å virke, selv om gif filen virker i andre programmer?

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Jeg hadde satt pris på om de som drifter hadde sett nærmere på dette problemet. Merkelig at det kun gjelder noen av oss.

Mvh
Roysen

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.936
Sted
Phobos
Kan bugen være browseravhengig? Jeg bruker chrome og har ingen problemer med å laste opp MasVis-gif. Dersom jeg har flere innlegg etterhverandre med flere bildevedlegg kåles det imidlertid til for serveren virker det som. I hvertfall får jeg da bare tomme vedlegg selv om det er riktig i previewet. Jeg har sett andre også oppleve det samme problemet. Løsningen er da å slette vedleggene og laste dem opp på nytt.

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Jeg beneytter også Google Chrome. Jeg skal forsøke med Internet Explorer også.

Mvh
Roysen

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Da prøver jeg igjen med Internet Explorer.
The_White_Album.jpg

Nei, det virker heller ikke.

Mvh
Roysen

L

larkus

Gjest
Under Mine Innstillinger - Min Konto - Generelle innstillinger er det noe som heter "avansert vedleggsopplasting". Det er valg for av/på
kan det ha noe med det å gjøre

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Fant Innstillinger, men ikke noe Min Konto under der. Er det Google Chrome dere snakker om?

Mvh
Roysen

L

larkus

Gjest
Bare for å være sikker på at du følger rett prosedyre. (Sikkert dumt spørsmål, men likevel....)

Du lagrer animasjonen fra Masvis som .gif.
I vinduet der du skriver innlegg klikker du på denne når du skal velge bilde å laste opp
opplasting1.jpg

Da får du opp dette vinduet
opplasting002.jpg

og velger da naturligvis .gif-filen du skal laste opp der.

Hvis du følger denne prosedyren begriper jeg ikke at .gif-filen havner på hfs som .jpg-fil.

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Det er nøyaktig denne prosedyren jeg følger. Når jeg dobbeltklikker på den samme GIF-filen i Microsoft Explorer åpnes et nytt browser vindu og animasjonen starter.

Mvh
Roysen

Topp Bunn