oppgradering til vpi er

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei folks.

For en tid tilbake oppgrederte jeg min scout med tnt-minifeet,det ble bra,har ganske lenge nå vurdert,å bruke record weight(det blanke som følger med på sm&ssm isteden for skruen,før jeg går til innkjøp skulle jeg likt å visst om den presser skiva skikkelig nedtil,om det er noen gevinster fremfor skruclampen tviler jeg vel egentlig på,men praktisk sett enklere å sette oppå,dersom den funker like godt.Jeg spiller og en del singler,med faste center,så jeg tenkte kanskje å bruke den sammen med singlene,da blir det fort en del skruing opp og igjen med skruclampen.

Vi kan vel være enige om at dette ikke er en oppgradering av dimenisjoner,men har allikevel lyst på en slik recordweight....på vpi s sider står det fits all tables,så sånn sett skal det gå bra med feks lager ol.

Noen som bruker denne,og kanskje har testa begge?

Tenkte kanskje å bestille fra Lyric,eller direkte om det går,noen som har prøvd å bestille slikt småtteri fra vpi??

håper på svar. :)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
9.010
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg brukar vekta, men har også sett skru-varianten. Vekta er sjølvsagt lettast i bruk. Saman med platekransen er det lite eller ingen skilnad på effekten, som eigentleg er relativt liten når vinylplatene er 180 grams, og ikkje seine 70-tals flatbrødstjukke.

Eg trur derimot at skilnaden på akryltallerk og den tunge tallerkenen er ganske mykje større.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Det er jeg enig i Arve,men tror ikke jeg får tallerken plattermatter til denne spillern,det er en god del snacks som passer bare fra sm og oppover,selv kan jeg ikke se den store forskjellen på disse plintene,bortsett fra dobbel mdf....utseendesmessig på bilde i allefall,derfor skjønner jeg heller ikke hvorfor feks platekransen ikke skulle gå på,med mindre diametern på sm og scout tallerknene er forskjellige,nå har jeg kun sett bilde av sm,så jeg skal være litt forsiktig her... ;)

tenkte å kjøpe ett slikt lodd,så kan jeg jo vurdere å bestille neste spiller,uten alle ekstradelene jeg oppgraderer på denne kanskje?!.....tnt minifeet ble veldig bra,spiller bedre,og det virker som om spillern ble mer stabil,de er nemlig veldig tunge.

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
868
Torget vurderinger
1
ixos_76 skrev:
Det er jeg enig i Arve,men tror ikke jeg får tallerken plattermatter til denne spillern,det er en god del snacks som passer bare fra sm og oppover,selv kan jeg ikke se den store forskjellen på disse plintene,bortsett fra dobbel mdf....utseendesmessig på bilde i allefall,derfor skjønner jeg heller ikke hvorfor feks platekransen ikke skulle gå på,med mindre diametern på sm og scout tallerknene er forskjellige,nå har jeg kun sett bilde av sm,så jeg skal være litt forsiktig her... ;)
Grunnen til at man ikke kan bruke platekransen ligger i at det er høydeforskjell på "bearing" på de ulike VPI modellene. Skal du absolutt ha platekransen (Periphery Ring Clamp) på VPI Scout må/kan du bytte til HRX bearing og platter, og da begynner vel mellomlegg å gjøre at det kanskje er like godt å gå oppgraderingsstigen mot SSM eller SSM Reference??!! Tror nok TNT Mini Super-Feet som du har skaffet gjør mer den positive veien enn eventuelt kjøp av VPI Center Weight som du også vurderer i stedet for VPI Scouts standard skru platestrammer.

Topp Bunn