Oppgradering til Doxa Signature 72

Bulter

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2003
Antall liker
4.056
Jeg pakker mine to Signaturer i kveld for transport til Kristiansand og overhaling/oppgradering til Sig 72.

Ifølge Lauvland har han med denne forsterkeren endelig fått til like god lyd som i de ustabile 70-modellene fra noen tiår tilbake, men med den forskjell at forsterkeren nå er stabil. Varm, rund mellomtone, skikkelig basstrøkk og en lett og luftig topp, sier han. Altså et skikkelig kinderegg. Dessuten er det fjernet noen kodensatorer i inngangen, noe som gjør forsterkeren ideel til passiv pre.

Jeg vet at noen av dere har erfaring med ombyggingen. Hva sier dere - holder reklamen mål???

Hilsen Egil

Groove

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.08.2007
Antall liker
293
Hvilke modeller var ustabile og hvordan?

Bulter

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2003
Antall liker
4.056
Det sa han ikke. Du må nesten spørre ham hvis du vil ha mer info!

Hilsen Egil

audionoten

Medlem
Ble medlem
10.12.2007
Antall liker
0
Stort sett samme amper, bare flikket litt på for å kunn tjene noen slanter. Ingen konstruksjonsmessige nyheter. Problemene med doxa var den særs dårlige koblingen til kjølingen tidligere.
Videre var ikke doxa spesielt ustabilt, men øystein bruker mye billige komponenter, men får ikke de så gode som de kunne hvert. Forsterkerene lages med mange transistorer som ikke er festet skikkelig til chassiet, de er montert på en slik måte det ikke er mulig at alle er like godt festet til chassiet, kan klare seg en stund men vil etter en stund gå i stykker. Med de dårlige transistorene som benyttes blir det mange muligheter for oppdateringer hos konstruktør = mange muligheter for slanter.

Du kan ikke lage gourmet lyd uten gode komponenter.

Finns mange andre som modder denne til bedre amp en det tidligere.

Topp Bunn