Oppgradering av minimax forforsterker

folkeb

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Jeg lurer på om det har noe for seg å oppgradere en minimax forforsterker. Lyden er knall i utgangspunktet, men det burde være mulig å få enda bedre lyd ved å bytte ut kabling og kondiser med noe av bedre kvalitet??

Jeg har tidligere testet omtrent ti til femten rør (merker og kompatible varianter) med en stor lydforbedring over standardrørene.

Kan jeg forvente et tilsvarende løft ved å makismere komponentkvaliteten? Det er eksempelvis noen RIFA kondensatorer i minimaxen - hva om jeg bytter disse med Jensen eller Black Gate? Ønsker gode forslag - finner ingenting på www!

Hjemmesiden er www.eeaudio.com

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Jeg har også lånt denne en stund, og likte den fryktelig godt. Sjøl ville jeg holdt meg unna innmaten på akkurat denne - valget av komponenter er alt annet enn tilfeldig, og matchet for å oppnå et helt bestemt resultat.

Hva slags forbedring er du ute etter? Jensen og Black Gate vil antakelig trekke i hver sin retning ift. det som allerede sitter i.

folkeb

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Det er vanskelig å si hvilke forbedringer som er ønskelig. Jeg har, vil jeg påstå, ekstremt god lyd. Imidlertid har jeg hørt hva oppgraderinger av andre gode produkter kan gjøre - opplevelsen av at alt blir bare "bedre" (og at det gode gamle blir lite engasjerende i forhold). Lurer derfor på om dette også gjelder minimaxen, eller om den er "ferdig" tweaket.

Topp Bunn