Oppgradere Technics Sl-q303?

Toc

Medlem
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
6
Torget vurderinger
1
Med den hensikt å ta min gamle vinylsamling inn i varmen igjen, har jeg har børstet støvet av min gamle Technics Sl-q303 fra 1981 med original pick-up & arm. Det jeg lurer på er om det har noen hensikt eller er mulig å oppgradere spilleren slik at den rent lydmessig forsvarer plassen på laget. Alternativet er en ny spiller i budskjettklassen, som i mitt tilfelle betyr inntil kr 3000,-

M.a.o: Hvordan står denne spilleren seg i dag i forhold til spillere i det prisleiet jeg har antydet, og hvor mye er det "forsvarlig" å legge i en gammel sak som dette?

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.163
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Bruk Technicsen, og kjøp ei ny nål, gjerne oppgradert, eller en ny pickup...

Arne K

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.671
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det er lite å hente på ein ny spelar til under 5 kkr, og med ein god pickup skulle du klare deg godt. Brukar du Denon sine betre modellar, kan det vere lurt med armdemping. Eg likar også godt mjuk tallerkenmatta a la PlatterMatter på desse Technicsspelarane. Litt innvendig demping har også positiv innverknad på lyden.

Toc

Medlem
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
6
Torget vurderinger
1
Det er lite å hente på ein ny spelar til under 5 kkr, og med ein god pickup skulle du klare deg godt. Brukar du Denon sine betre modellar, kan det vere lurt med armdemping. Eg likar også godt mjuk tallerkenmatta a la PlatterMatter på desse Technicsspelarane. Litt innvendig demping har også positiv innverknad på lyden.
Hvordan er det med pickuper og kompabilitet, er det noe spesielt jeg må være oppmerksom på når jeg skal kjøpe ny?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.671
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Berre pass på ei komplianse på eit stykke under 10, så tenker eg det går bra...og sats ikkje på dei aller dyraste pickupane. Ein Denon DL103-utgåve med demping er vel det gjevaste eg hadde spandert på ein slik spelar, trur eg....

Topp Bunn