Onlline platebutikker som bruker Posten?

HeyHo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.10.2016
Antall liker
3.325
Torget vurderinger
2
Finnes det noen igjen her på bjerget?
Har hatt Platekomaniet som min foretrukne online butikk pga de har levert med posten men nå har de to siste bestillingene kommet
med postnord,da blir det over og ut med dem.
Det var forresten ingenting i bestillingen som tydet på at de hadde skiftet fra Posten til Postnord.

Twsts

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Antall liker
421
Sted
Bodø
Torget vurderinger
5
Ja, dette lurer jeg også på. CDON har også gått over til PostNord. Bigdipper og TheGarden bruker også PostNord ???
Sørgelig.

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
14.531
Sted
Ytterst i havgapet...
PostNord er vel billigere enn Posten, som etterhvert har fått vanvittige priser.... PostNord henter også på døra hos leverandør.
Er forrersten år og dag siden jeg kjøpte noe fra CDon elle rPlatekompaniet...blir kunden belastet portoen?

G

Gasolin

Gjest
Hvorfor ikke PostNord?
Opplever etter overgang pakker fra cdon, EMP etc. leveres raskere enn med Posten, gjerne en dag kortere leveringstid.

X

X186841

Gjest
Skydde postnord som pesten for ett par år siden, men i dag er det snudd på hodet , nå er de raskere og stabilere enn posten.

HeyHo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.10.2016
Antall liker
3.325
Torget vurderinger
2
Har fått platene dagen etter sendemelding når Platekompaniet har brukt posten,postnord 2 dager etter.
Det er for meg også greiere å bruke 3 minutter på å hente på posten enn å bruke 30 minutter på å hente ute i ødemarken med postnord.
Fant en butikk som heter Retrovinyl og de har en Discogs konto,noen som kjenner til de?

nordvest

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.05.2007
Antall liker
110
Torget vurderinger
1
Bestilte en cd hos cdon nylig, fikk en haug med mail om ulike avvik underveis og den måtte hentes på en butikk 15 km unna. Aner ikke hvorfor ikke en cd kan legges i postkassen (dvs sendes med posten, i tillegg til alt annet er dette elendig kundeservice) eller ihvertfall leveres i nærmest butikk med postnord utlevering (4km unna).

Til alt overmål var coveret bøyd og fælt når jeg pakket den opp...

vipa

Høyttalerhviskeren
Ble medlem
08.01.2016
Antall liker
10.827
Sted
Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
Torget vurderinger
1
Har fått platene dagen etter sendemelding når Platekompaniet har brukt posten,postnord 2 dager etter.
Det er for meg også greiere å bruke 3 minutter på å hente på posten enn å bruke 30 minutter på å hente ute i ødemarken med postnord.
Fant en butikk som heter Retrovinyl og de har en Discogs konto,noen som kjenner til de?
Regner med at det er retro vinyl og cd i Sarpsborg. Har kjøpt masse brukt der (i butikken)samt en del nytt! Anbefales på det varmeste! :)

T

TT.

Gjest
Det viktigste er vel at butikken/selger pakker godt og ikke hvem som bærer frem pakken!

Sist redigert av en moderator:

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
865
Bestillinger fra Amazon.co.uk kommer fortsatt i Posten.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Posten fungerer da ikke akkurat glimrende for tiden, og Postnord og Post I Butikk er på samme sted her, så for meg er det hipp som happ. ...Men alt som bestilles fra Discogs-selgere kommeg jo med Posten, så... ;)

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.935
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Det kan se ut som Postnord er mest leverandørvennlig, hvis de er billigere og henter hos sender.
Men de leverer ikke hjem til meg, det gjør Posten.
Delvis derfor kjøper jeg mye CDer fra amazon og andre utenlandske.
Hvis jeg må dra i butikk og hente plater bestiller jeg heller hos musikkhandleren og henter der.
Nye triveligere det enn nærmeste Bunnpris eller Coop.

PS: er det forresten noen som har stor nok postkasse til å motta pakket vinyl?

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det er vel ingen som får platene rett i Postkassa? Jeg må i alle fall uansett hente pakker på Posten.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.935
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Det er vel ingen som får platene rett i Postkassa? Jeg må i alle fall uansett hente pakker på Posten.
Jeg opplevde en gang å få en LP, tror det var fra amazon.co.uk , levert på døra, av en budbil fra Bring. Det er vel Posten.
Sannsynligvis en glipp fra deres side, men jeg likte det ja :)

HeyHo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.10.2016
Antall liker
3.325
Torget vurderinger
2
Sendte en mail til Platekomaniet der jeg spurte om de hadde skiftet leverandør og om hvorfor dette ikke kommer tydelig frem når en bestiller.

Platekompaniet : "Takk for din tilbakemelding angående PostNord.

Vi bruker denne leverandøren i en testperiode på ca 1 mnd for å sammenligne med Posten.

Vi vil gjøre en evaluering på hvilken av tjenestene vi vil gå videre med, og din opplevelse er med i evalueringen"

aircanada

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.07.2012
Antall liker
723
Sted
Ørsta
Torget vurderinger
3
Hipp som happ for meg som bur utanfor Ring3 i allefall.

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Antall liker
2.270
Torget vurderinger
2
Her kommer cd plater og vinyl plater med posten og Postnord, siste cd plate måtte jeg hente på Kiwi og den kom med Postnord. Vanligvis kommer cd plater rett i postkassa litt avhengig av mengden. Har også merket att det noen ganger går det raskere med bestilling fra Japan kontra Platekompaniet her hjemme. Bestiller plater på nett når de ikke er og få tak i butikker her på berget.

Topp Bunn