Online bibliotek?

stolpe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.09.2008
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Jeg begynner å få en del filmer og musikk i digital format lagret på en server. Nå har vi flere squeezeboxer og videomediasenter. Vi har begge 2 htc desire, og jeg tenkte kanskje da at det hadde vært mulig å få dette biblioteket online, trenger ikke å kunne streame men lese om filmene/musikken, se cover osv. I første omgang er det bare tenkt å være til hjemmebruk(LAN).

Noen som har noe lignende?

G

Gjestemedlem

Gjest
everlong skrev:
Jeg begynner å få en del filmer og musikk i digital format lagret på en server. Nå har vi flere squeezeboxer og videomediasenter. Vi har begge 2 htc desire, og jeg tenkte kanskje da at det hadde vært mulig å få dette biblioteket online, trenger ikke å kunne streame men lese om filmene/musikken, se cover osv. I første omgang er det bare tenkt å være til hjemmebruk(LAN).

Noen som har noe lignende?
SB-serveren kan du koble deg til utenfor hjemmet. Da bare setter du opp port forwarding i ruteren og evt en grei måte som nettverket ditt hjemme kan fortelle deg ipadressen dit (med mindre du har fast ip da)

XBMC har muligheten for å fungere som server for flere enheter også, mulig det gjelder htc-dingser også? Evt kan du lage et filmbibliotek som kan vise informasjonen som hlml og kjøre som server. Et online alternativ er også å registrere en konto på IMDB og lage en liste over filmene dine der. Da vil du kunne se og lese om disse fra andre maskiner også.

Topp Bunn