Onkyo TX-NR609 - Hva mener folket?

thoenok

Fersking
Ble medlem
08.04.2011
Antall liker
0
Hei

Skal kjøpe en surround forskerker for første gang.

Mulig jeg banner i kirka nå, men har sett litt på Onkyo sin TX-NR609 og er VEEELDIG skeptisk.

Leser meg grønn på tester, men finnnes ikke så mange av 609 enda.
Har lest både av 608 og 606, og disse blir skrytt opp i skyene.

Hva mener dere om Onkyo sine forsterkere?

Den skal forøverig brukes sammen med PSB Image B6

C

Cyber

Gjest
Hva skal man mene? Skal du lytte til musikk i stereo så får du mye bedre lyd med en stereoforsterker til samme pengene. F.eks. vil jeg tippe en Cambridge 650A hadde vært en god match mot B6 som ikke må ha ullen/bakpå elektronikk. Du må jo da ha en kilde, men Dacmagic får du for ca 1500 på brukten. Et kanonanlegg til pengene.

Skal du ha kino er Onkyoen sikkert fantastisk til pengene, men etter å ha eid 608 selv så skal du ikke være mye kresen før den faller gjennom på musikk.

thoenok

Fersking
Ble medlem
08.04.2011
Antall liker
0
cybervision_ skrev:
Hva skal man mene? Skal du lytte til musikk i stereo så får du mye bedre lyd med en stereoforsterker til samme pengene. F.eks. vil jeg tippe en Cambridge 650A hadde vært en god match mot B6 som ikke må ha ullen/bakpå elektronikk. Du må jo da ha en kilde, men Dacmagic får du for ca 1500 på brukten. Et kanonanlegg til pengene.

Skal du ha kino er Onkyoen sikkert fantastisk til pengene, men etter å ha eid 608 selv så skal du ikke være mye kresen før den faller gjennom på musikk.
Jeg tenkte jeg skulle bruke den som stereo forsterker inntil videre, men liker muligheten til å bygge ut med flere høyttalere etterhvert. Den skal brukes til tv/film samt musikk. Liker også direkte kobling til mine Spotify spillelister.

Det sies at den skal ha fått oppgradert strømforsyning tilsvarende Onkyo 708

Skal se litt på Cambridge forslaget ditt :)

EDIT: Hvordan blir det å koble opp tv, dekoder og blu-ray spiller mot Cambridge 650A?

C

Cyber

Gjest
Du må jo ha en DAC for å ta imot de digitale signalene som nevnt. Forskjellen lydmessig fra 608 til 650A f.eks. er ikke små men svært store, i mine ører. Det kommer an på hvor kresen du er, hvis du bare skal lytte til Lady Gaga på lavt nivå mens kona maser så er nok Onkyoen nok. ;D Strømforsyningen er ikke problemet, lydkvaliteten er.

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Den er nettopp lansert, så det er ikke så rart det ikke er så mange tester av den foreløpig (kommer nok). Forgjengeren 608 scora ganske bra på tester så det er vel ikke umulig at den nye er rimelig oppegående (til prisen) også (til sitt bruk) :D

thoenok skrev:
Hei

Mulig jeg banner i kirka nå, men har sett litt på Onkyo sin TX-NR609 og er VEEELDIG skeptisk.

C

Cyber

Gjest
609 så jo ut som et gufs fra 70-tallet designmessig... :eek:

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.016
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
cybervision_ skrev:
609 så jo ut som et gufs fra 70-tallet designmessig... :eek:
Hipp og moderne retro altså? Det er lenge siden jeg leste om syttitallet som et uttrykk for dårlig design.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
568
Torget vurderinger
1
Nytt av året er at Onkyo sine modeller med nettverk har Spotify, og kan kontrolleres av Onkyo sin iphone-app.
Nettverk fås nå helt ned t.o.m TX-NR609. Jeg får nesten vondt å se på hvor mye produsentene klarer å stappe oppi en receiver til knappe 5000,-

(609 har oppskalering til 2160p ffs!!)

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
I stua har jeg en billig Denon AVR 1610 receiver. Den har HDMI 1.4, 4 hdmi innganger og 1 utgang. Den dekoder selvsagt dts og alt det man trenger den til. Finishen er flott, den er enkel å operere, og lyden er helt grei. Man blir ikke salig av hva den tryller frem, men jeg vil aldri kalle lyden dårlig heller. (Parret med gode dali stativere)

Jeg har en Hegel H70 som driver Tannoy Sandringham som hovedanlegg... og selv om H70 er bra utstyrt, er det allikevel mye en savner iblant av tilkoblinger og dekoding.

Jeg tror på mange måter man kan bli godt fornøyd med en kraftfull receiver også til musikk. Kanskje en NAD? De har jo "Music first" som slagord. :)

Jeg som ihuga stereofantast ønsker meg en 2.1 forsterker, tilkoblinger 4/1 hdmi, usb inn for pc-lyd, dts dekoding, slik at materiale jeg har som har dts lyd ikke behøvde å konverteres. 3-4 analoge innganger, nok krefter og et elegant utseende.

Noe slikt kommer aldri til å bli laget er jeg redd... :/

Lykke til. :)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.279
Sted
Holmestrand
thoenok skrev:
Hei

Hvis du skal spille stereo foreløbig, så kjøp deg en stereoforsterker. Se på bruktbørsen så finner du en god forsterker til en hyggelig penge.
Når det er sagt så har Onkyo alltid vært fine ting, uten at jeg har hatt noe fra dem selv.

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Jeg kjenner ikke 609 men jeg byttet en Cambridge 640a med en Onkyo TX-NR708 som er bedre på alle områder unntatt kanskje på luft og detaljer i toppen etter min mening.
I mitt oppsett syntes jeg Cambridge-en var litt hard eller skarp i toppen.

Høyttalere er B&W DM685.

Den innebygde DAC-en er ganske trist da, en Beresford TC7520 er klart bedre.

Topp Bunn