One Call

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Det ringer, det ringer - si hvem kan det være? Det ringer, det ringer - skyndte seg å svare...

Er det noen der ute som har erfaring med One Call abo?
Ser de har et abo hvor man får 2 timer gratis ringetid pr. mnd uten noen minstefakturering/fast mnd avg. Kunne ikke se at det stod noe lureri med "liten" skrift på hjemmesiden Deres heller - medfører dette riktighet?

Setter pris på innspill her - har Chess i dag. 8)

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.190
Torget vurderinger
4
Jeg var storfornøyd, eneste grunnen til at jeg sa opp var at jeg brukte mobilen så mye at det ble mer lønnsomt med firmatelefon.

T

Tølper

Gjest
decibelius skrev:
Det ringer, det ringer - si hvem kan det være? Det ringer, det ringer - skyndte seg å svare...

Er det noen der ute som har erfaring med One Call abo?
Ser de har et abo hvor man får 2 timer gratis ringetid pr. mnd uten noen minstefakturering/fast mnd avg. Kunne ikke se at det stod noe lureri med "liten" skrift på hjemmesiden Deres heller - medfører dette riktighet?

Setter pris på innspill her - har Chess i dag. 8)
Til tider kan det rote seg litt til for serviceavdelingen, ellers har jeg ingenting å utsette på dem. Det hender jeg får telefonregninger på 0kr - deilig.

Mvh

heyker

Medlem
Ble medlem
14.08.2005
Antall liker
0
One Call Mobil Faktura ?
Har dette abo. funker fint det og jeg har ikke fått ei regning av dem:)
Legge til at jeg bruker det kun innenfor rammene, ellers bruker jeg 3000min abboet til tele2 når jeg har 2timers samtaler :) tror det heter snakkis. kommer best ut med tele2 for min del.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Steike! - Holder de til i en Moelven brakke eller? 8)

Tusen takk for innspill ;)

C

Cyber

Gjest
Jeg hadde før telenor og da la jeg bånd på meg for å holde regningene lave og da lå jeg på 350 - 500 pr mnd. Nå ringer jeg nok littegrann mindre, men bruker tlf ihvertfall aktivt uten å tenke penger og regningene varierer fra ca. 50 - 170 kroner pr mnd. Helt utrolig abonnement og det er ingen liten skrift - what you see is what you get. Håper bare de tjener nok til å holde hjulene i sving... :)

Du kan jo selv ta "snittet" av de siste 3-4 regningene og se hva du ville måtte betale?

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
127
Legger ved bilde av min siste regning.

Er fornøyd med abbonementet!

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
Gikk over til dem i vår, og har fått 1 regning på under 50 kr til nå. Har riktignok ikke brukt den mye, men det er ikke noe bøff med prisingen eller noen hemmelige poster som dukker opp på regningen.

Du slipper i allefall regninger hvis du ikke kommer over minimumsgrensen for forbruk hver måned. Chess f.eks. tar gjerne 800kr+ i året selv om du ikke ringer noen i det hele tatt.

Så hvis man ikke får problemer med dekningen fra netcomnettet så er det jo bare å prøve.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Ser at de er i ferd med å bytte til Telenor nettet nå - og det er vel utelukkende positivt da.
Tror jaggu jeg kliner til og bestiller et sim-kort. 8)

Takk igjen.

K

kathrine

Gjest
Hei!
OneCall er jo glimrende hvis du "ringer normalt" .
Jeg og guttungen har hatt dette lenge og vi har alldri hatt problemer, og det beste av alt INGEN kostnad :) :p
Vh
S

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.598
Torget vurderinger
13
Har One Call selv, storfornøyd ikke en regning på 4 måneder.

MBH Johnny

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Sparer ca 500,- pr mnd på og ha Onecall, lå før på alt fra 800-1000, nå har jeg ikke havnet over 350,- GENIALT ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
One Call blir dyrere nå. Det har funnet ut at de skal legge oppstartsavgift på gratissamtalene man får, slik at de ikke lenger er gratis. Fremdels et greit abbonement men det er nå langt fra så attraktiv som det var tidligere. Men jeg beholder sikkert abbonementet en stund til.. eller til det dukker opp noe bedre.

"For vårt mest populære abonnement Mobil Faktura har vi besluttet å sette ned ringeprisen pr minutt fra 80 øre til 65 øre og sms-prisen fra 42 øre til 40 øre. Disse prisene gjelder for forbruk ut over de 120 ringeminuttene og 90 sms-ene som våre Faktura-kunder får gratis hver måned. Samtidig med dette vil oppstartsavgiften på 59 øre heretter gjelde fra og med første samtale; også for de første 120 gratis ringeminuttene"

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
One Call blir dyrere nå. Det har funnet ut at de skal legge oppstartsavgift på gratissamtalene man får, slik at de ikke lenger er gratis. Fremdels et greit abbonement men det er nå langt fra så attraktiv som det var tidligere. Men jeg beholder sikkert abbonementet en stund til.. eller til det dukker opp noe bedre.

"For vårt mest populære abonnement Mobil Faktura har vi besluttet å sette ned ringeprisen pr minutt fra 80 øre til 65 øre og sms-prisen fra 42 øre til 40 øre. Disse prisene gjelder for forbruk ut over de 120 ringeminuttene og 90 sms-ene som våre Faktura-kunder får gratis hver måned. Samtidig med dette vil oppstartsavgiften på 59 øre heretter gjelde fra og med første samtale; også for de første 120 gratis ringeminuttene"

Hvor er du i verden nå, er du i Norge eller i Tyrkia?

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
Samtidig med dette vil oppstartsavgiften på 59 øre heretter gjelde fra og med første samtale; også for de første 120 gratis ringeminuttene"
Æsj, og jeg som nettopp har flyttet over flere ab. til Onecall :p

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Hvor er du i verden nå, er du i Norge eller i Tyrkia?
Tyrkia en kort tur, men kommer til å bo i Bergen igjen nå. Har fått min dose av slaraffenliv for denne gang.

O

omholt

Gjest
Gjestemedlem skrev:

Det var jo greit å vite. Jeg brukte OneCall tidligere. Var storfornøyd, men skiftet til MTU fordi det er litt dårlig dekning med Netcom her. Ikke helt fornøyd med lydkvaliteten til MTU og tenkte derfor og bytte tilbake til OneCall, men nå tror jeg holder meg til MTU. MTU er pr. dags dato det billigste. 140 min gratis i måneden (og 90 sms tror jeg) og ingen abonnements avgift. De har sitt eget nettverk i storbyene og bruker ellers Telenor.

G

Gjestemedlem

Gjest
atonal skrev:
Samtidig med dette vil oppstartsavgiften på 59 øre heretter gjelde fra og med første samtale; også for de første 120 gratis ringeminuttene"
Æsj, og jeg som nettopp har flyttet over flere ab. til Onecall :p
Ja det hele var vel kun et lokketilbud for å få folk til å gjøre dette, og når de nå har fått nok abbonenter så skrur de opp igjen prisene slik at de er omtrent som alle andre, men akkurat for liten forskjell til at folk skal ta seg bryet med å skifte tilbake. ..

Men jeg blir litt fristet til å gjøre akkurat det, iallefall hvis noen andre tilbyr omtrent samme betingelser som Onecall har nå.

G

Gjestemedlem

Gjest
omholt skrev:
Gjestemedlem skrev:

Det var jo greit å vite. Jeg brukte OneCall tidligere. Var storfornøyd, men skiftet til MTU fordi det er litt dårlig dekning med Netcom her. Ikke helt fornøyd med lydkvaliteten til MTU og tenkte derfor og bytte tilbake til OneCall, men nå tror jeg holder meg til MTU. MTU er pr. dags dato det billigste. 140 min gratis i måneden (og 90 sms tror jeg) og ingen abonnements avgift. De har sitt eget nettverk i storbyene og bruker ellers Telenor.
Skal ta en titt på MTU. Er de bedre så er det bare til å vinke farvell til Onecall og luretilbudet de kom med.

Har MTU en "minimums faktura hver måneded" som mange selskaper kamuflerer sin abbonementsavgift som, eller betaler du 0 hvis du ikke bruker telefonen en måned?

O

omholt

Gjest
Ingen minimum fakturering hos MTU så vidt jeg kan se.
http://www.mtu.no/category.php?categoryID=266
Ser at det er noen gratis MMS også hver måned og gratis waping ved bruk av MTUs nett. De kan neppe holde på sånn i lang tid, men det er bare å utnytte det så lenge man kan.
OneCall hadde tilsvarende i over et år.

Topp Bunn