om forumregler

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
0
Jeg har et par spørsmål knyttet til hvordan forumet fungerer.

1: når man registrerer seg, hvorfor må man vente en viss periode før man kan bruke forumet? Dvs, skrive i det. 99% av alle forum har autoregistrering, men med gyldig epost, for å verifisere brukeren. Hvorfor er det slik?
2: når man legger til et innlegg, og kanskje vil slette evt redigere dette sporenstreks, kanskje grunnet skrivefeil, eller at man legger det i feil kategori, så får man ikke lov til det. Nei, her må det ventes en dag eller noe i den dur. Hvorfor kan man ikke gjøre endringer rett etterpå?

Til sist en kommentar. Høvdingen? Er dette én person? Denne må evt være overarbeidet med tanke på alle de brukere osv han/hun må godkjenne.

Det skal sies at jeg er veldig fornøyd med forumet, kjappe og greie samt veldig godt forklarte svar fra de andre brukere. Var bare det ovenstående jeg lurte på

mvh

Ivar
 

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Innlegg
698
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Nå er ikke jeg høvdingen, men:

1. Useriøse folk utnyttet autoregistreringen slik den var tidligere, hvilket førte til dagens situasjon.

2. Folk slettet meldinger lenge etter at de var lagt inn, og fjernet deler av innholdet slik at tråden ble absurd. Det ER lov å redigere en melding like etter at man har lagt den inn. Jeg vet det, for jeg gjør det hele tiden.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Gode spørsmål.

Registreringen er slik den er slik at vi har mulighet til å sjekke vedkommende før vi godkjenner.

Ellers så er vi flere om H-ansvaret.
 
M

Medisin_man

Gjest
ref Hifisentralen:
...

For å prøve å forklare dette så enkelt som mulig - bransjen og mennesker tilknyttet bransjen er hjertlig velkommen til å delta i alle diskusjoner på forumet, men vi har satt et lite unntak som sier at bransjen ikke får bruke annet enn Hjørnet for Bransjen når de skal reklamere for et sine egne produkter.
Hvordan praktiseres det ?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Det praktiseres helt greit ;D ;D
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Jeg har et par spørsmål knyttet til hvordan forumet fungerer.

1: når man registrerer seg, hvorfor må man vente en viss periode før man kan bruke forumet? Dvs, skrive i det. 99% av alle forum har autoregistrering, men med gyldig epost, for å verifisere brukeren. Hvorfor er det slik?
2: når man legger til et innlegg, og kanskje vil slette evt redigere dette sporenstreks, kanskje grunnet skrivefeil, eller at man legger det i feil kategori, så får man ikke lov til det. Nei, her må det ventes en dag eller noe i den dur. Hvorfor kan man ikke gjøre endringer rett etterpå?

Til sist en kommentar. Høvdingen? Er dette én person? Denne må evt være overarbeidet med tanke på alle de brukere osv han/hun må godkjenne.

Det skal sies at jeg er veldig fornøyd med forumet, kjappe og greie samt veldig godt forklarte svar fra de andre brukere. Var bare det ovenstående jeg lurte på

mvh

Ivar
Vi har en litt spesiell godkjennings-prosess som gjøres manuelt, og ja, det tar litt tid, men vi har valgt å gjøre det slik av diverse grunner for at vi skal ha bedre oversikt over registrerte medlemmer.

Når det gjelder sletting/redigering av innlegg, så er dette fullt mulig rett etter at du har skrevet et innlegg, men etter 10 minutter blir det stående, og du har ikke lenger adgang. Hvis folk begynner å slette gamle innlegg, eller endre på gamle innlegg, så ødelegger det en del av trådene som da blir veldig usammenhengende. Hvis du vil redigere så har du full mulighet til dette i noen minutter i etterkant. Hvis det går over denne grensen kan du bare sende en mail til Høvdingen.
 

Robert_Blindheim

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
79
Antall liker
9
Når det gjelder sletting/redigering av innlegg, så er dette fullt mulig rett etter at du har skrevet et innlegg, men etter 10 minutter blir det stående, og du har ikke lenger adgang.

Har ikke jubbesjans til å slette selv 1 sec etter posting...
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Har ikke jubbesjans til å slette selv 1 sec etter posting...
Ikke jeg heller. Får bare beskjed om å kontakte høvdingen.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Se der, gikk allikevel...... ;D ;D ;D
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Ja ja, nå går det både å redigere og slette innlegg umiddelbart.

Gikk ikke for 3-4 dager siden.
 

Robert_Blindheim

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
79
Antall liker
9
Ja ja, nå går det både å redigere og slette innlegg umiddelbart.

Gikk ikke for 3-4 dager siden.
Tar friheten og tester jeg også...

Nei...
Det er satt en tidsbegrensning på 0 dager for å slette innlegg. Dette innlegget kan ikke lenger slettes av andre enn Høvdingen.
 
U

Uno

Gjest
Testing

Niks, sletting ne funke pa.

Jaggu, der fikk jeg tilbake mine 5 stjerner. ;D
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Har ikke jubbesjans til å slette selv 1 sec etter posting...
Det er riktig det, sletting kan ikke gjøres. Hvis jeg setter en frist på sletting så er det noen sikkerhetshull som åpner seg, det er grunnen.
 
Topp Bunn