Om å ta livet av noen ved kveling.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
Om å ta livet av noen med kveling.

Om man ønsker livet av noen, men ikke orker å sone sin straff er det vel bare å søke politiskolen.

O

OivindJ

Gjest

Tipper dem fortsatte å holde grepet i noen minutter etter at folk mistet bevistheten ja, nødverge heter det visst. :-\

S

Slubbert

Gjest

Det er ganske åpenbart at arrestasjonen av Eugene Obiora bør opp for en domstol.

S

Slubbert

Gjest

Uhildethet. Hvis det ikke foreligger noe straffbart forhold, så er det ikke noe problem om saken prøves for en domstol. Man hadde dessuten unngått å lage en kjepphest for venstreradikale. For kravet om sak er rettmessig.

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2

Synes det er merkelig om politiet skulle ha holdt et slik grep lenge etter at en person ble bevissløs. Men det er jo mulig, så kanskje denne saken burde testet for retten for å unngå mere spekulasjoner.

På generelt grunnlag må jeg si at jeg ikke synes det er mye saker med overdreven maktbruk fra politiet i Norge. Jeg tror for eksempel folk flest ikke vet hvor krakilske psykiatriske pasienter kan være og politiet har ikke en lett jobb.

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0

Greven skrev:
Synes det er merkelig om politiet skulle ha holdt et slik grep lenge etter at en person ble bevissløs.
Slik jeg ser det, er det eneste kritikkverdige av politiet her at de ikke førte tilstrekkelig tilsyn med arrestanten under transport. Maktutøvelsen under pågripelsen, om enn brutal, var nødvendig for å få personen under kontroll. Det er ikke lett for sivilister å bedømme hvilke virkemidler man må ta i bruk under en slik situasjon, men det er o'svært så mange som innbiller seg at de vet bedre enn politiet.

På generelt grunnlag må jeg si at jeg ikke synes det er mye saker med overdreven maktbruk fra politiet i Norge. Jeg tror for eksempel folk flest ikke vet hvor krakilske psykiatriske pasienter kan være og politiet har ikke en lett jobb.
Enig. Politiet i Norge er jevnt over profesjonelle og forsiktige i sin fremtreden, men uheldige episoder vil man selvsagt komme over, og de skal oppfølges deretter.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Hadde vært interessant å vite hvor mange som dør under legebehandlig i landet hvert år, på grunn av slurv og feil begått av legene. Det blir jo noe av det samme som skjer her, man er ikke oppmerksom nok på at personene får tilgang på luft når han er bevisstløs sånn som jeg tolker det.

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2

Komponenten skrev:
Hadde vært interessant å vite hvor mange som dør under legebehandlig i landet hvert år, på grunn av slurv og feil begått av legene. Det blir jo noe av det samme som skjer her, man er ikke oppmerksom nok på at personene får tilgang på luft når han er bevisstløs sånn som jeg tolker det.
Det er uten tvil MANGE. Dette fordi en eneste liten feil kan gi dramatiske utfall for pasienten. Alikevel for å sette dette tallet i perspektiv, bør man tenke på hvor mange som hadde omkommet om vi ikke hadde gitt legehjelp.

O

OivindJ

Gjest

Det kan være viktig å skille imellom type kveling her.

Dersom det er snakk om en kveling der beinet i underarmen blir presset mot hovedpuls-åren og stanset oksygen tilførselen til hjernen på denne måten, så kan fort et minutt pluss noen sekunder bety at de holdt grepet i et minutter etter at personen hadde mistet bevistheten.
(kalles blod chocke på en av linkene tror jeg)

De kan altså ha mistet livet med frie luftveier. Om det var tilfelle skulle jeg tro at gjennoppliving absolutt var mulig, men vi vet jo ikke hva som har skjedd.

Brevordner

Medlem
Ble medlem
27.08.2006
Antall liker
0

Slubbert skrev:
Uhildethet. Hvis det ikke foreligger noe straffbart forhold, så er det ikke noe problem om saken prøves for en domstol. Man hadde dessuten unngått å lage en kjepphest for venstreradikale. For kravet om sak er rettmessig.
Enig, saken er meget kompleks selv om fremstillingen i pdf-filen det er refererert til virker plausibel med god flyt - og lett å tro på.

T

Tralle_Tonekontrol

Gjest

Om å ta livet av noen VED kvelning.

VED, VED,VED......ikke MED!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Mr. Nelson skrev:
Om å ta livet av noen VED kvelning.

VED, VED,VED......ikke MED!
Bra Nelson, dårlig sprog irriterer. Hold sprogfanen høit hevet. ;)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.313
Sted
Holmestrand
Etterpåklokskap, særlig på andres vegne er ansett som en svært eksakt vitenskap.

Topp Bunn