Olympus PEN E-P2

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
Jeg er på utkikk etter et nytt kamera som skal være lett å ta med seg, gjerne et kompakt kamera med speilrefleksegenskaper. Har sett litt på Olympus PEN E-P2 som er i standarden micro four thirds. Jeg synes det ser flott ut og det har fått gode reviews.
Noen tanker eller erfaringer fra noen her på HFS om dette kameraet?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.245
Torget vurderinger
1
De kameraene der er ikke dumme. De tilbyr "Litt" kompakthet, utskiftbar optikk og ganske god bildekvalitet. Jeg hadde en kort periode en E620 fra Olympus, og må si at jeg liker bildene fra Olympuskameraene, som du får god optikk til. Men jeg hadde 7-9 "hot-pixels" så jeg hevet kjøpet å kjører nå Nikon speilrefleks.

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.514
Torget vurderinger
1
Jeg har selv planer om å anskaffe et E-P2 som supplement til E-3. Men jeg hadde håpt at prisnivået skulle synke litt enda før det stabiliserer seg.
Jeg regner med at det etter hvert blir kombinert med kit-zoomen til Olympus + Panasonic sin 20mm/1,7, i tillegg til 4/3-objektiver via adapter.

For meg er Viewfinderen VF2 avgjørende for at det ikke blir E-P1. E-PL1 kunne vært interessant, men med en løspris på nesten totusenfemhundre for VF2, kommer totalprisen alt for nær E-P2.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
Karl_Erik skrev:
Jeg har selv planer om å anskaffe et E-P2 som supplement til E-3. Men jeg hadde håpt at prisnivået skulle synke litt enda før det stabiliserer seg.
Jeg regner med at det etter hvert blir kombinert med kit-zoomen til Olympus + Panasonic sin 20mm/1,7, i tillegg til 4/3-objektiver via adapter.

For meg er Viewfinderen VF2 avgjørende for at det ikke blir E-P1. E-PL1 kunne vært interessant, men med en løspris på nesten totusenfemhundre kommer totalprisen alt for nær E-P2.
Ja, pris blir en nøkkelfaktor. Prisen i Norge er litt i overkant på E-P2. Det blir kanskje en tur til New York i løpet av våren, da kan kameraet skaffes for rundt 7k hos B & H, 2-3000 rimeligere enn i Norge. Vi får se.

Topp Bunn