Og så klager man på ungdommen!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
En elskelig gammel dame på tur. Jeg håper hun slipper å sone.

Dessuten syns jeg det er bra at de eldre gjenerobrer retten til å more seg.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Det er naturligvis flott at de gamle morer seg. Det er derimot ikke greit at det gjør det ved å utsette andre mennesker for livsfare. Jeg håper hun må sone.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Zomby_Woof skrev:
Det er naturligvis flott at de gamle morer seg. Det er derimot ikke greit at det gjør det ved å utsette andre mennesker for livsfare. Jeg håper hun må sone.
Tøys.
For slike gamle damer er det nok at man sier at "dette må du ikke gjøre flere ganger", så gjør de ikke det. Så kan vi bruke fengselskapasiteten på de svina som fortjener det. 8)

Z

Zomby_Woof

Gjest
oddgeir skrev:
Zomby_Woof skrev:
Tøys.
For slike gamle damer er det nok at man sier at "dette må du ikke gjøre flere ganger", så gjør de ikke det. Så kan vi bruke fengselskapasiteten på de svina som fortjener det. 8)
Tja... Sånt gjør man ikke. Det burde strengt tatt ikke være nødvendig referere til 'flere ganger'.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Hun er sikkert en ulv på varm toddy skal du se, og om 3 år er hun død. 8)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jaha. Så det skal være fritt frem for de gamle. Når skal jeg få lov til å begynne å kjøre i fylla?

Jeg er egentlig ikke så jævlig opptatt av hva reaksjonen blir. Men ærlig talt håper jeg at hun får så det svir, på en eller annen måte. Fyllekjøring er ikke noe 'laughing matter'.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Skikkelig juling burde de hatt.
Gamle kriminelle og umulige kjerringer er stort sett bare i veien.

I dobbelt forstand her:

Mvh.KW

Z

Zomby_Woof

Gjest
Å hildrande du!

Jeg vet ikke hvem jeg ikke skal synes synd på. ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Zomby,

Du skal se at det er barnebarna som har sjenket henne for at hun skal settes i fengsel. Gamle vil få mye bedre pleie i fengsel enn det de får på aldersinstitusjoner her i landet. Og så møter de mye mer interessante mennesker i fengsel enn senile fru Andersen de må dele plassen med når de er innlosjert på badet på det kommunale "Alders Kvilheim"

For egen del planla vi at min gamle mor skulle dra på bankbesøk med haglegevær når tiden ble moden for institusjon. Enten kom hun unna med pengene og fikk råd til GOD privatpleie, eller så ville hun bli fanget og plassert i kretsfengselet på enerom med privat bad/wc egen TV med "ørten" kanaler, garantert lufting minst en time hver dag og helsestell som langt overgår det man kan forvente i kommunal eldreomsorg. Fritidstilbud og som sagt interessante mennesker hun sikkert ikke ville ha møtt tidligere i livet. En klar vinn-vinn situasjon. ;D ;D ;D Dessverre ble hun blind før planen kunne settes ut i livet. Blinde bankranere er "litt" handicappede for å si det slik. Men fram til synet sviktet syntes hun det hørtes ganske festlig ut. ;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Du må ikke tøyse med sånt, Spiralis. Det er urovekkende mange mennesker som faktisk tror at det er bedre i fengsel enn på aldersheimen. ;)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
;D Innertier Spiralis ;)
Hmmm! tenke... tenke...
Mvh.KW

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Zomby_Woof skrev:
Du må ikke tøyse med sånt, Spiralis. Det er urovekkende mange mennesker som faktisk tror at det er bedre i fengsel enn på aldersheimen. ;)
Og det er da ingen steder man kan få inntrykk av noe annet? ???

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Zomby_Woof skrev:
Det verste er Zomby er at det ikke var spøk. Jeg er klar over at for deg og meg er ikke fengsel noe særlig hyggelig alternativ, men for endel eldre kan det faktisk være et noe morsommere bokollektiv enn endel av eldreomsorgen. For å si det slik så ligger det i navnet: eldreomsorgen

Det jeg så av systemet i Trondheim imponerte meg ikke! Og det var forsiktig sagt. Men situasjone var kanskje spesiell, dog ikke på noen måte uvanlig. Gammel dame blir stadig mer og mer skrøpelig, mister synet og nærmeste barn bor 500 km unna. Er ikke lett å drive "fjernhjelp" overfor gamle mor når du befinner deg ( i mitt tilfelle 2000 km unna ) en dagsreise borte. Kommunen leverte ikke, det var det eneste som var sikkert.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Spiralis skrev:
Zomby_Woof skrev:
Du må ikke tøyse med sånt, Spiralis. Det er urovekkende mange mennesker som faktisk tror at det er bedre i fengsel enn på aldersheimen.  ;)
Det verste er Zomby er at det ikke var spøk. Jeg er klar over at for deg og meg er ikke fengsel noe særlig hyggelig alternativ, men for endel eldre kan det faktisk være et noe morsommere bokollektiv enn endel av eldreomsorgen. For å si det slik så ligger det i navnet: eldreomsorgen

Det jeg så av systemet i Trondheim imponerte meg ikke! Og det var forsiktig sagt. Men situasjone var kanskje spesiell, dog ikke på noen måte uvanlig. Gammel dame blir stadig mer og mer skrøpelig, mister synet og nærmeste barn bor 500 km unna. Er ikke lett å drive "fjernhjelp" overfor gamle mor når du befinner deg ( i mitt tilfelle 2000 km unna ) en dagsreise borte. Kommunen leverte ikke, det var det eneste som var sikkert.
Nuvel. Jeg noterer meg at du har stor tiltro til hva 'kriminalomsorgen' kan utrette for bestemor. Jeg er ikke sikker på at det er et bedre alternativ...

Offentlig utilstrekkelighet strekker seg lenger enn du aner.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Zomby_Woof skrev:
Offentlig utilstrekkelighet strekker seg lenger enn du aner.
Å nei du, jeg har INGEN illusjoner i så måte, men et interessant poeng i dette er at det faktisk finnes lovpålagte minstenormer som gjelder fanger, mens det når det gjelder eldre kun er snakk om "17 mai taler" og "vennlige tanker". Som fange kan du faktisk gå til rettsak mot staten hvis behandlingen ikke holder mål, er du gammel derimot finnes ikke kriterier som mulligjør søksmål. På dette området er alt overlatt til "skjønn"!

Men igjen, utagangspunktet og alternativet har alt å si her.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Misforstå meg rett, Spiralis.

Jeg vil på ingen måte påstå noe om kvaliteten på eldreomsorgen. Den kjenner jeg stort sett gjennom pressen. Kun en av mine besteforeldre har vært innom. Han trivdes, etter hva jeg skjønner, helt fint den korte tiden han var der.

Kriminalomsorgen kjenner jeg derimot godt, fordi jeg jobber der. Det bildet du tegner er utenfor rammene for en god karikatur. Et lite snev av sannhet må til for at objektet skal kunne gjenkjennes.

Kritikken av eldreomsorgen er sikkert både vel berettiget og vel begrunnet. Jeg skulle bare ønske at man lot sammenligningen med fengsel ligge. Den baserer seg på et vrengbilde helt uten rot i virkeligheten.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Zomby_Woof skrev:
Jeg skulle bare ønske at man lot sammenligningen med fengsel ligge. Den baserer seg på et vrengbilde helt uten rot i virkeligheten.
Så det er egentlig jævlig kjipt å være i fengselet altså? :p

Håper virkelig ikke de lever sånt luksusliv man får inntrykk av noen steder. De er da der som straff.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Det er i særdeles liten grad en luksustilværelse å være innsatt i fengsel.

De materielle forholdene er ikke det viktige her. Mange har det bedre i fengsel enn de har det ute, materielt sett. Det sier en hel del om hva som finnes ute. Hotellferien eksisterer ikke. Og så er det dette med frihetsberøvelsen som det straffende element, da....

Men. Jeg har ikke så veldig lyst til å diskutere dette her inne. Jeg er litt redd for å bli lest som en 'representant' for arbeidsgiveren min, og det har jeg ikke myndighet til å være.

Topp Bunn