- Ble medlem
- 30.11.2005
- Antall liker
- 0
En helt subjektiv uvitenskapelig test av diverse strømtweak.
http://www.oslo-audio-society.com/strtweak.html

http://www.oslo-audio-society.com/strtweak.html
Der kan vi desverre ikke hjelpe deg, Valentino.Nå må noen snart fortelle meg hva disse Cardaskablene gjør, vitenskapelig.
Jeg får vel vurdere Cardas strømkabler på platespiller og cd-spiller etterhvert....
Har du testet de ut på strømforsyningen til SMEen om.s?
www.audioart.noHvem selger Cardas? Og finnes det mulighet for returrett?
Ta en kabel om gangen, evnt forsök å få testet selv först...om det er verdt prisen for deg våger jeg ikke å svare deg på, men om du opplever slike forbedringer som jeg opplevde ved å bytte fra WW Electra III/V så kan 7.2K väre verdt det....Og da bør man kjøpe kabler til både spiller og amp? Det blir ganske så dyrt, 7200,-. Mener dere at forbedringen er verd prisen?
Måling med/uten NH gjorde ingen forskjell overhodet.
OAS-sidene:Hei!
Jeg har en liten tilleggskommentar.
Netkablene som ble målt, måtte av praktiske (?) grunner måles på utgangen av en PS Audio Outlet (strømfilter) og denne målingen vil da (etter min mening) ikke være relevant for måling av forskjell på netkabel for sin egen del, men som en forskjell på summen av nevnte strømfilter og den enkelte kabel.
Hvordan eventuelt disse måleresultatene da påvirkes av "samspillet" mellom den enkelte kabel og strømfilteret har jeg ingen anelse om.
Bare til orientering
Mvh.KW
Om man skal være pinlig nøyaktig - så var det en UPC 200 og ikke en Outlet som Lars målte på, og som nettkablene ble koblet tilHei!
Jeg har en liten tilleggskommentar.
Netkablene som ble målt, måtte av praktiske (?) grunner måles på utgangen av en PS Audio Outlet (strømfilter) og denne målingen vil da (etter min mening) ikke være relevant for måling av forskjell på netkabel for sin egen del, men som en forskjell på summen av nevnte strømfilter og den enkelte kabel.
Hvordan eventuelt disse måleresultatene da påvirkes av "samspillet" mellom den enkelte kabel og strømfilteret har jeg ingen anelse om.
Bare til orientering
Mvh.KW
Du må nesten spørre Høvdingen om å få en poet avdeling her ;DVi er vel enige om at Cardas er stas, særlig med Merlin og Graaf![]()
Der kan vi desverre ikke hjelpe deg, Valentino.
Men at det er noe som bør forklares her er opplagt.
Det var i det hele tatt en snodig opplevelse, og første gangen at vi har fått gjort en slik sammenligning. Altså byttet ut alle strømkablene i anlegget fra standard til spesialkabler. Vanligvis blir det til og fra med en og en kabel av ulikt fabrikat.
Selv satt jeg der forbredt på finlytting etter noen nyanser i lydbildet som jeg kanskje regnet med ville endre seg. Også opplever vi at de små nyansene bare er så store at ingen er i tvil et sekund om effekten!!![]()
Godt poeng!....Det som overasker meg positivt i denne tråden er at dere enda ikke er angrepet av "realistene" og truet med svartedauden fordi dere våger å legge frem en påstand om at det er forskjelder på kabler.
Keep up the good work, sier nå jeg.
Hilsen
Endre
Er rasjonalistene savnet? Nuvel, altså .... hva var det jeg skulle si...Det som overasker meg positivt i denne tråden er at dere enda ikke er angrepet av "realistene" og truet med svartedauden fordi dere våger å legge frem en påstand om at det er forskjelder på kabler.
Takk for de rosende ord, Endre!Hei
Flott lesning. Dette sammenfaller med erfaringer som jeg selv har med forskjellige strømkabler. Det er uten tvil forskjelder mellom strømkabler, og mellom noen strømkabler er forskjeldene er store. Jeg har ikke hatt anledning til å teste ut Cardas Golden Reference Powercord i eget oppsett, men det hadde vært morro.
Det som overasker meg positivt i denne tråden er at dere enda ikke er angrepet av "realistene" og truet med svartedauden fordi dere våger å legge frem en påstand om at det er forskjelder på kabler.
Keep up the good work, sier nå jeg.
Hilsen
Endre
Kan ikke sies bedre!Takk for de rosende ord, Endre!
Og ja, det er deilig å kunne få synse i fred!!!
Når det er sagt, - jeg tror det ville økt forståelsen og minsket kranglingen om noen av "realistene" hadde vært tilstede på slike seanser. Slik det er nå så sitter vi på hver vår planet og diskuterer ut fra totalt ulike opplevelser.
Samtidig som vi subjektivister ikke bør være så redde for blindtest spøkelset...
![]()
Hyggelig tråd dette, at kabler kan nevnes,samtidig som tråden fortsatt har en fin tone.Takk for de rosende ord, Endre!
Og ja, det er deilig å kunne få synse i fred!!!
Når det er sagt, - jeg tror det ville økt forståelsen og minsket kranglingen om noen av "realistene" hadde vært tilstede på slike seanser. Slik det er nå så sitter vi på hver vår planet og diskuterer ut fra totalt ulike opplevelser.
Samtidig som vi subjektivister ikke bør være så redde for blindtest spøkelset...
![]()
Hvis du tror du kan få dårlige innspillinger til å låte utenomjordisk vakkert bare ved å bytte strømkabler så er du kanskje på feil jorde..!Når jeg leser i diverse skrytematriell om hva en dyr kontra vanlig strømkabel kan utrette på et anlegg, finner jeg det litt merkelig at dere bruker cder av en utenomjordisk innspillingskvalitet?
Leser ofte: skarpe sibilanter forsvinner som dugg for solen...Bakgrunnen i musikken blir beksvart, detaljene trer frem, mer kropp, mer dynamikk...osv osv.
Dette er jo ting som allerede skiller gode fra dårlige innspillinger. Kan dere ikke teste med dårlige innspillinger istedenfor?
Er jeg helt på feil jorde nå? Står jeg med bæsj oppover leggene? 8)
Nei, det vet jeg ikke går. Men det er mer potensiale i en innspilling som ikke favoriserer nøyaktig de tingene som en strømkabel skal kunne bedre.Hvis du tror du kan få dårlige innspillinger til å låte utenomjordisk vakkert bare ved å bytte strømkabler så er du kanskje på feil jorde..!
Henger meg på denne anbefalingen selv om jeg ikke var med på nevnte test her, tror også, som en kuriositet at disse CGR kablene har sneket seg inn på en Stereophile recomended liste...Helt riktig at Cardas er anbefalt hordasped (av meg personlig)
I denne testen ble det valgt god musikk med god innspilling. Det må være et godt utgangspunkt. Ellers er jeg ikke enig i at gode opptak låter godt på alle anlegg. Eller, de kan låte alt fra nokså godt til aldeles herlig.Den "hifi-pling plongen" låter bra på ALLE anlegg! det er det jeg vil frem til. Det er lettere å høre makroskopiske forskjeller fremfor mikroskopiske nyanseringer.
Hei gamle ørn, er du i det hjørnetSikkert morsomt for diverse uinvidde å lese de fantasifulle og følelsesladde skribleriene fra disse velmenende men akk så uvitende testere.
- Men hvem av dere aner hvorfor noen kabel lyder som den gjør? Og hvilke referanser har dere? Uten faste referanser er testing meningsløs.
Mvh. RS