OAS er 20 år

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.975
Antall liker
6.131
Torget vurderinger
32
morten.jpg



Den 8. november 2001 ble tidenes første årsmøte i nåværende Oslo Audio Society avholdt. Det finnes imidlertid lister som tyder på at navnet var i bruk allerede tidlig på 90-tallet, men fra 1994 var det stopp.

Det ville OAS-medlem nummer en (no.1) Kjetil Thorsen gjøre noe med, og tidlig i 2001 tok han et initiativ på gamle Audio’s debattsider og samlet til møte for å danne ny klubb.
Første mars 2001 ble det avholdt et første møte på Grei Café nede på kaia i Oslo. En skikkelig respatex-bule med billig øl og ikkeno’ lyd. Det ble en hyggelig kveld og iveren var stor etter å komme igang.

Senhøstes 2001 ble det avholdt “årsmøte” og klubben fikk sine vedtekter og aktivitetsplan. I mangel på alternativer, tok Morten roret og var klubbens leder fram til årsmøtet 2005, der han overlot roret til Tom . Som igjen overlot roret til André i 2007. Eivind overtok roret som formann fra og med 2012, og deretter kom Roy Ervin inn før Bjørn ble leder.

Bildet er trolig tatt da Tom overtok for Morten som leder i 2005.

Gratulerer med dagen til oss alle.

PS. Den første lederen og det første medlemmet har oppfordret oss i komiteen til å arrangere en jubileumsfest. Slike oppfordringer må tas på alvor, så det vil vi komme tilbake til.
 

Jamakr

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2003
Innlegg
1.598
Antall liker
2.213
Veldig bra med litt aktivitet igjen. Jubileum - det blir bra.
Skulle det være interesse for sommerfest her igjen, så vil jeg gjerne få til det.

Ellersmessig husker jeg godt en Horten messe i hine hårde dager på vei til å spise, hvor det gikk opp for meg at André antakelig mente at jeg kunne bli medlem. I alle fall kunne jeg søke. Følte meg som spurv i Tranedans. Men, det gikk bra, og etter hvert lærte jeg enkelte dansesteg selv også....
mvh
JMK
 
Topp Bunn