OAS besøker Swogersch & Broh

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Interessant! Disse lokale heltene har gått under radaren min.

Jeg lurer på om det hadde vært like åpenbart at lyden hadde blitt bedre med "high end" elektronikk dersom man ikke hadde aktivert fordommene ved å vise frem utstyret først. ;)

Beklager å klampe inn i en klubbtråd. Så bare snakk om noen Sarpinger. :)
 
Sist redigert:

Elemental

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.05.2011
Innlegg
158
Antall liker
160
Er bare å dumpe inn, disse rapportene er ment for alle som finner de interessante ;)

Angående forsterkere så er jo det bare en teori om hva det kunne være, som gjorde at enkelte savnet noe. Dette var ikke en enstemmig opplevelse dog, var flere som var utelukkende positive til det de hørte. Sånn er det jo alltid når man er en gjeng, smaken skiller endel.
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.424
Antall liker
12.956
Jeg lurer på om det hadde vært like åpenbart at lyden hadde blitt bedre med "high end" elektronikk dersom man ikke hadde aktivert fordommene ved å vise frem utstyret først. ;)
"Utstyret" ble IKKE vist frem først, kun høyttalerne. IMHO så vil Swogersch & Broh sine høyttalere fremstå bedre som det raseproduktet det er med rendyrket CD-spiller, og annet forsterkeri. Her har man brukt et seksifret tall på å lage høyttalerne, og de vil kvittere for det innen samme pris segment på forsterkersiden.
Selv nevner jeg Theta Prometheus monoblokkene som selges for hyggelige priser brukt, klasse D i "high-end" land. Det er IKKE Purepower Quattro blokkene i følge MINE ører. Gitt alle kombinasjonen jeg har lyttet til kjent musikk via opp igjennom, så er jeg mer en sikker på at S & Bs høyttalere vil kunne gjengi kjente toner bedre i MINE ører med forsterkeri fra DP, LAMM, ARC, Pass Lab etc avhengig av hvordan man vil at sluttresultatet (lydbildet) skal låte.
Men selvfølgelig står det enhver fritt å bruke det forsterkeriet han/hun ønsker om man investerer i et sett Swogersch & Broh høyttalere.
Hovedpoenget er uansett at de 2 uredde herrer bør få kred for hva de har skapt.

De fremmøtte herrer til seansen den 13. februar 2018 er jo ei heller samstemt som Elemental gir uttrykk for, dog finner jeg at det gis uttrykk for fordommer med motsatt fortegn fra din side, enn hva du tillegger meg. Men det lever jeg godt med.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
takk for velskrevne rapporter, gutter.

synes forøvrig beskrivelsene til powern virker såpass grundig og ærlig at placebo-brigaden ("synet bedrar, alle forsterkere låter likt") burde holde seg for god til å slenge kommentarer om aktiverte fordommer og den slags.

det går an - i alle fall en sjelden gang iblant - å lese om andres opplevelser og erfaringer og ta det til seg (eller la være), uten å utbasunere om underliggende motiver og årsaksforhold.
 

geirarne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2012
Innlegg
138
Antall liker
100
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
Husker godt disse fra Hifi messa i Horten. Fryktelig artig ut på kvelden når vi slapp til for å spille det vi måtte ønske godt assistert av lokalt brygg 😃 Hyggelige de to som har laget kreasjonene også 👍
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.946
Antall liker
27.879
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Godt skrevet begge to!
Kjenner meg igjen i flere av beskrivelsene her, dessverre var jeg førstemann til å slå retrett
da arbeidet kallet, men sørget for å få mulighet til et returbesøk, noe jeg skal benytte meg av...

:rolleyes:

/ Morten
 
Topp Bunn