Nytt Hi-Fi+ i butikken

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
jepp Hi-Fi+ #55 er kommet, endelig noe som kan roe ned julestresset ;D

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Øhhh...og der skriver de om HVA som fikk frem gliset?

Har ikke lest nummeret, synes generelt engelske hifi-blader er for glade i sitt eget lands utstyr. Men vent, det gjelder vel kanskje også Fidelity... :)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Dette oser det klasse av! Fidelity har laaaaangt igjen får de kommer opp på siden av disse gutta, både hva gjelder journalistikk, grafisk design, foto og ikke minst erfaring. In my not so humble opinion.

Ikke til forkleinelse for Fidelity, bevares. Det blir nesten for brutalt å sammenlikne. Ellers er jeg enig i at britiske blader er usedvanlig glade i sitt eget lands produkter, men en viss nasjonalisme er vel vanskelig å unngå.
HiFi+, eller redaktør Gregory, er forresten helt usedvanlig glade i Nordost også..

K

Konrad_Johnsen

Gjest
impulse skrev:
Dette oser det klasse av! Fidelity har laaaaangt igjen får de kommer opp på siden av disse gutta, både hva gjelder journalistikk, grafisk design, foto og ikke minst erfaring. In my not so humble opinion.
Kanskje du har lyt å hjelpe til å gjøre det bedre?
Du er jo en mann med masse erfaring, etter hva jeg leser her, og kan sikkert tilføre mye til Fidelity.
Ta kontakt med redaktøren, det koster ikke mye å spørre.

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
impulse skrev:

Ikke til forkleinelse for Fidelity, bevares. Det blir nesten for brutalt å sammenlikne. Ellers er jeg enig i at britiske blader er usedvanlig glade i sitt eget lands produkter, men en viss nasjonalisme er vel vanskelig å unngå.
HiFi+, eller redaktør Gregory, er forresten helt usedvanlig glade i Nordost også..
Jeg er ikke enig med deg når det gjelder foto. Både Hi-Fi+ og Fidelity er i mitt syn meget gode på dette området. Jeg syns dog begge bladene burde ha flere "under lokket" bilder.

mvh,
OS

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
LydMekk skrev:
Øhhh...og der skriver de om HVA som fikk frem gliset?

Har ikke lest nummeret, synes generelt engelske hifi-blader er for glade i sitt eget lands utstyr. Men vent, det gjelder vel kanskje også Fidelity... :)
Du mener at også Fidelity er glade i Engelske produkter? I så fall er jeg enig, det er jo test av B&W i hvert 2. blad (..nesten)! Ellers er jeg godt fornøyd med Fidelity.

mvh,
OS

iSaint

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2006
Antall liker
61
Sted
Belgia
Leste artikkelen "Future Shock... or why you should be getting to grips with iTunes and the iPod" med stor interesse (Naturlig nok).
MacBook som kilde er ikke High-End i følge artikkelforfatteren. Eller som han sier; "Does it work as a serious music source for hi-fi? Well... not really".
Synes det funker greit jeg, men har til gode å gjennomføre noen A-B test mot et godt CD oppsett - spørs om det ikke er på tide.

Hva sier du Vidar P - burde vi ikke ta oss en kveld med god drikke, god musikk samt litt A-B testing? Jeg tar bilder, og du skriver rapport? :)

Mvh

Arne Kr

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
impulse skrev:

jeg er helt enig med deg. Det å lese Hi-Fi+ er som en åpenbaring å regne sammenlignet med Hjemmekino og Fidelity. Alt med Hi-Fi+ er gjennomført, jeg er spesielt glad i de små søte illustrasjonene som man finner rundt om i bladet. Hi-Fi+ virker også veldig lite interessert i hvilket land komponentene kommer fra og jeg er ikke enig i at de favorerer britiske hifi produsenter slik som resten av Britisk fagpresse gjør.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Nå er jo dette synsing, og la det være sagt med en gang, Vadseth er en utmerket fotograf, særlig når han lar muskedundre, tulipaner og annet tjafs være. Men i min bok er bildene i HiFi+ av en høyere klasse rent teknisk og idemessig. Da tenker jeg på utsnitt, lyssetting og generell billedbruk. Jeg synes faktisk produktbildene inne i bladet som regel overgår forsidebildene deres. De små illustrasjonene er jo fantastiske, men selvfølgelig åpner det for langt større frihet når man har stort opplag og kapitalsterke eiere.

RoDa, jeg takker ydmykt for tiltroen. Å skrive for Fidelity har jeg nok ikke tid til, så jeg får begrense mine ordgyterier til sentralen, tror jeg. :)

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Jeg har søkt om flere timer i døgnet selv, impulse, kan sikkert slenge ditt navn med på samme søknad. ;D

Hi-Fi+ er det eneste hifibladet (utenom Fidelity) som plumper rett ned i postkassen min regelmessig.
Har nettopp fornyet mitt abonnement for to år.

Personlig synes jeg det er vanskelig å sammenligne de to bladene, kanskje spesielt på layout, men JA jeg koser meg stort med Hi-Fi+.
Det er mildest sagt helvetes imponerende hvor dyptpløyene, grundig, fyldig og vidtspennende innholdet i bladet er.
Som logistikkmann og strukturelsker så digger jeg også layouten. Du vet hva du får, og du vet når det kommer, noe som enkelte ganger kan være litt kjedelig fordi når første musikkomtale kommer så er det slutt på utstyret.
Men jeg finner gode tips i musikkomtalene og leser selvsagt dem med glede også.

De her på HFS som finner Fidelity provoserende når det gjelder kabler og tweaks, burde lest noen sider av Hi-Fi+.......
Jeg anbefaler sterkt beroligende medikamenter på en armlengdes avstand!
Les for eksempel RG sine betraktninger angående viktigheten av kabler og rack. :D

ch

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
1.787
RoDa skrev:
Les for eksempel RG sine betraktninger angående viktigheten av kabler og rack. :D
Har gjort det. Det undergraver i høyeste grad hans troverdighet som anmelder. Dessverre.
Hadde et positivt inntrykk av HiFi+ inntil jeg oppdaget hvor langt ut på viddene de virkelig var.

mvh

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
ch skrev:
RoDa skrev:
Har gjort det. Det undergraver i høyeste grad hans troverdighet som anmelder. Dessverre.
Hadde et positivt inntrykk av HiFi+ inntil jeg oppdaget hvor langt ut på viddene de virkelig var.

mvh
Gjelder det alle skribentene der? Eller betyr det at siden du ikke hører forskjell på rack, så fins de ikke; ergo er alle som hører forskjeller i andre sammenhenger helt ute på viddene?

Mvh Vidar P

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Selvfølgelig er det forskjell på rack og underlag! Er det "langt ute på viddene" å påstå noe slikt også nå da?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
impulse skrev:
Selvfølgelig er det forskjell på rack og underlag! Er det "langt ute på viddene" å påstå noe slikt også nå da?
Jeg tror ikke man er på viddene om man påstår det, impulse :) Jeg reagerer på logikken i utsagn som ibefatter en slik tankegang; "jeg hørte ikke forskjell der og da når jeg hørte etter det, ergo fins det ikke under noen omstendighet, og alle som påstår at det fins er på viddene".

Det blir som å si at det ikke under noen omstendighet for noen er merkbar forskjell på dekk på en bil, uansett om det er en Ferrari, Aston Martin, Opel eller hva det er, fordi jeg ikke merket noe særlig sist jeg skiftet dekk fra Continental til Michelin.

Mvh Vidar P

ch

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
1.787
Påstod vel ikke at der ikke er forskjell hverken på underlag eller kabler?
Min kommentar til HiFi+ og RG går på hvor stor vekt HiFi+ legger på underlag og kabler.
Det konkrete eksempelet jeg hadde i tankene var i HiFi+ nr. 50, side 108 hvor det presenteres et forslag fra en forhandler til et komplett anlegg. CD, forsterker, høyttalere m/stativ kommer på 4840 GBP. Kabler, rack og "cradles, cones and riser" tilsammen 5170 GPB!
Jeg har tolket HiFi+ dithen at kabler, rack og "cradles, cones and riser" er så viktig at det kan forsvares å bruke mer enn 50% av budsjettet på det, som i det publiserte eksempelet. Det er det jeg synes er helt ute på viddene.

Men det kan også være at jeg har mistolket HiFi+. Det er bare at jeg antar at det meste av det som står i bladet er der med godkjennelse av redaktøren, RG. Har heller ikke oppdaget de helt store menings forskjellen mellom skribentene, men det kan være en litt for overfladisk vurdering.

mvh

O

om.s

Gjest
Holder på å fase ut mine to Amerikanske abonnemang, og tilbake står HiFi+ (har vel alle bortsett fra #1) og Fidelity, begge gode og underholdende blader på sin måte, og ja jeg tror på betydningen av både gode underlag og rack...

mvh

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
ch skrev:
Påstod vel ikke at der ikke er forskjell hverken på underlag eller kabler?
Min kommentar til HiFi+ og RG går på hvor stor vekt HiFi+ legger på underlag og kabler.
Det er en helt annen sak enn jeg (feilaktig) tolket det til å være ja; og en sak jeg sågar kan være enig i og forstå. I mange sammenhenger er jeg helt enig i at det tilskrives ikke minst kabler en altfor vesentlig rolle i hifisammenheng; jeg ser sågar folk som bruker mer på en kabel enn på selve lydkilden; uforståelig for meg.

Forresten så var vel den artikkelen i HiFi+ under ekstrem-flagg fra deres side også?

Mvh Vidar P

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Bare for ordens skyld, Vidar.. Vi er på linje hva angår underlag og kabler..også. :D Forøvrig er jeg enig i at å bruke såpass mye på underlag, kabler og "cones" som det ble antydet i den aktuelle artikkelen, må kunne kalles relativt ekstremt.

Topp Bunn