Var også innom en tur for å høre. Slettes ikke verst, (skulle forresten bare mangle med de elementene, til en pris på settet til 16k uten kasse). De heter forresten Balder.
Sååå kompakte var de da heller ikke.
Det som imponerte mest var nok perspektivet i lydbildet og høyttalerenes evne til å forsvinne. Men jeg synes ikke de åpnet seg nok etter min smak. Kan det skyldes Milleniumdiskanten? Etterpå hørte jeg nemlig på de nyeste Dynabel 2 1/2-veis m vifa ringradiator (helt ny type i flg Øivind) og to stk 6 1/2" vifa XT18W m trefibermembran. De hadde nettopp den egenskapen som jeg savnet hos seas, en åpen og svært naturtro gjengivelse i de øvre oktavene. De gikk dessuten imponerende dypt til to 6 1/2 tommere å være, men hadde ikke samme evne som seas til å forsvinne i lydbildet. Men det kan selvsagt ha noe med plassering og rom å gjøre.
Ikke noe av dette over er basert på omfattende og variert lytting. Men jeg syntes tråden fortjente et fortsatt liv. Dessuten har jeg altså litt andre kommentarer enn det som er fremkommet så langt. Så derfor, pass på når dere er innom, lytt og kom med synspunkter.
mvh