Nytt år, ny mobil

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Min gamle telefon begynner og bli sliten, og jeg trenger ny.
Vurderer W995. Er den like god som folk skal ha det til? Jeg prioriterer en som er driftssikker, og med god lyd.
Har noen brukererfaring med denne - kan den anbefales?
På forhånd takk.

Vedlegg

N

nb

Gjest
Samsung B2100. Kan nesten ingen ting utover det helt grunnleggende, men batteriet varer en evighet, den er vanntett og generelt klin umulig å ødelegge. Jeg er lei av saker med mye bling som slutter å virke bare man ser stygt på de eller den ligger i sekkelomma en dag det regner mye.

Koster ca 1100 uten abonnement.

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Antall liker
6
Etter et halvt års bekjentskap med Samsung B2700 var det en befrielse for meg og gå over til HTC Tatto forrige uke. Ble aldri fortrolig med menyene på samsungen, og skrive sms med denne var et sant slit. Samtalelyden som skulle være så bra på denne i følge tester, syns jeg rett og slett var dårligere(flat lyd) enn mange andre telefoner jeg har eid. Batterilevetiden var heller ikke noe å skryte av.

De første dagene med HTC Tattoo har i hvert fall nesten bare gitt positivte inntrykk. Kameraet er elendig, men det er ikke en viktig bit for meg.
ca 3000,- uten binding.

http://www.mobilen.no/wip4/test/test-htc-tattoo-kjaerlighet-ved-foerste-touch/d.epl?id=41110

S

smog

Gjest
Kjøp Iphone 3GS. Har en og kjempe fornøyd. Har ikke lest brukermanualen en gang, alt er selvforklarende.

Smog

S

Stereo_Mono

Gjest
smog skrev:
Kjøp Iphone 3GS. Har en og kjempe fornøyd. Har ikke lest brukermanualen en gang, alt er selvforklarende.

Smog
Enig! Alle mobiler ble kjapt uinteressante for meg etter iPhone ble kjøpt.
Glimrende remote til anlegget er den også.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
Noen som har erfaring med Sony Ericsson U1i Satio ?
Hvor finner jeg bilder tatt med denne mobilen?
Mvh Jan I

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Tusen takk for innspill så langt.
Jeg er ikke så gira på touch-screen, så det er uaktuellt for meg.
Ingen som har brukt W995 en stund?

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
decibelius skrev:
Jeg kjøpte W995 til kona, hun er meget fornøyd.

J

JarleRe

Gjest
decibelius skrev:
Jeg har hatt W995 siden den kom i sommer, og jeg er meget godt fornøyd. Telefonen har fungert yppelig til mitt bruk i hvertfall (jeg prioriterer også driftsikkerhet og lyd under samtaler). Ja, jeg vil påstå den er like god som det de testene jeg har lest har antydet.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Siden du ikke vil ha en touch telefon, hva med Nokia E71/72?
Har E71 selv og er fornøyd med det valget. For min del blir det mye tekstmeldinger og mail, da er det kjekt med et QWERTY tastatur.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.993
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Finn Nokia N97 når den kom. Full i bugs. Flashet OSet her for et par uker siden. Virker bedre nå.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.970
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Lurer litt på en slik BlackBerry...er det veien å gå....?
(Skal brukes i jobb sammenheng hvor mail-funksjonaliteten vil være viktig!)

Mvh
OMF

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Antall liker
6
Hvis du absolutt ikke vil ha en toutch-screen så er nok Nokia E72 noe av det beste og få tak i. Har noen venner fra Maxbo som har denne, og de er i hvert fall meget fornøyd. Iphone ville jeg styrt langt unna, maken til overhypet og overpriset tror-de-har-en-kul-mobil finnes det vel ikke maken til. Den har jo omtrent samme egenskapene som en stein.

Vedlegg

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.993
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Alt fra apple er slikt. Det er 12åringer som regjererer verden komersielt.

Men dette er da ikke noe nytt.....

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.873
Jeg må innrømme at jeg har fått mobilkvalmen for lengst. Kona har HPC nr to nå. Den er en lidelse i øret - enten man snakker i den selv eller man snakker med den som snakker i den. Et stereoanlegg med sprengte høyttalerelementer låter gullende rent i forhold. Selv har jeg en Nokia-ting som fulgte med mobilabonnementet her i Texas. Den har så mye kontekst-avhengige funksjoner at jeg aldri vet hvilke knapper jeg skal trykke på for å navigere i telefonkatalogen og for å ringe noen og for å avslutte en samtale. Og lyden er stort sett ræva i alle sammen.

Hvorfor er det ingen som lager mobiltelefoner som er gode på det mest grunnleggende? En lydkvalitet mellom de som snakker som gjør at det er behagelig å føre en samtale. De som tester mobiltelefoner tester ikke samtalekvaliteten i telefonene engang. De tester bare alle "ekstrafunksjonene". Det er vel GPS og touch screen og surfing som er mest i støtet nå. Det virker som de fleste bransjeaktørene har glemt at en telefon primært er et snakkeredskap. Mobilbransjen har blitt en fjortismotebransje der det er fokus på å fylle på med mest mulig dillete ekstrafunksjoner.

Gammelmodig hilsen ;D

Tuxflux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2008
Antall liker
0
Nokia 6300. Enkelt, billig, og bra. Men må si at jeg har vært imponert av HTC Hero, for de som vil ha det lille eksta.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Bx skrev:
Jeg må innrømme at jeg har fått mobilkvalmen for lengst. Kona har HPC nr to nå. Den er en lidelse i øret - enten man snakker i den selv eller man snakker med den som snakker i den. Et stereoanlegg med sprengte høyttalerelementer låter gullende rent i forhold. Selv har jeg en Nokia-ting som fulgte med mobilabonnementet her i Texas. Den har så mye kontekst-avhengige funksjoner at jeg aldri vet hvilke knapper jeg skal trykke på for å navigere i telefonkatalogen og for å ringe noen og for å avslutte en samtale. Og lyden er stort sett ræva i alle sammen.

Hvorfor er det ingen som lager mobiltelefoner som er gode på det mest grunnleggende? En lydkvalitet mellom de som snakker som gjør at det er behagelig å føre en samtale. De som tester mobiltelefoner tester ikke samtalekvaliteten i telefonene engang. De tester bare alle "ekstrafunksjonene". Det er vel GPS og touch screen og surfing som er mest i støtet nå. Det virker som de fleste bransjeaktørene har glemt at en telefon primært er et snakkeredskap. Mobilbransjen har blitt en fjortismotebransje der det er fokus på å fylle på med mest mulig dillete ekstrafunksjoner.

Gammelmodig hilsen ;D
+1

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.072
Bx skrev:
Det virker som de fleste bransjeaktørene har glemt at en telefon primært er et snakkeredskap.

Gammelmodig hilsen ;D
eller at en PC primært er for å skrive stil og handleliste?;)

Hvis du ikke har tenkt å bruke telefonen til annet enn å ringe samt sende meldinger, så ville jeg valgt en profftelefon fra Nokia. Selv er jeg avhengig av å kunne bruke telefonen til veldig mye mer enn å prate, og er strålende fornøyd med iPhone etter å ha vært innom flere Blackberrys, HP og HTCer.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Takk igjen for innspill.
Walkman delen på tlf er viktig for meg da jeg skal bruke den som mp3 spiller i tillegg til meldinger og samtaler - kameraet bryr jeg meg ikke om. Jeg skal ikke bruke den mot internett, så 3G/4G og sånn betyr ingenting heller.

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
390
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Det høres ut som utgangspunktet ditt er et bra valg.
Må si jeg likte HTC Hero`n jeg fikla litt med på julaften. Men hvis touch ikke er et must så er vel som jeg har forstått W995 et godt valg.
Walkman, sms og samtaler pluss sikkert annet stæsj som du kan kose deg med etterhvert.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.096
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Bx skrev:
Hvorfor er det ingen som lager mobiltelefoner som er gode på det mest grunnleggende? En lydkvalitet mellom de som snakker som gjør at det er behagelig å føre en samtale. ............
Hva med en DORO?

Vedlegg

S

Stereo_Mono

Gjest
audiomur skrev:
Hvis du absolutt ikke vil ha en toutch-screen så er nok Nokia E72 noe av det beste og få tak i. Har noen venner fra Maxbo som har denne, og de er i hvert fall meget fornøyd. Iphone ville jeg styrt langt unna, maken til overhypet og overpriset tror-de-har-en-kul-mobil finnes det vel ikke maken til. Den har jo omtrent samme egenskapene som en stein.
Ikke den mest intelligente innlegget i tråden gitt ::). Har du virklig ikke fattet at iPhone er så ufatelig mye mere en bare en mobiltelefon må du ha bodd i en hule de siste 40000 år.

Men siden trådstarter ikke vil ha touch, støtter jeg helt klart Sony Ericcson 995. Tittet litt på min fetters sin i julen nå og den er fin fin den.

S

Stereo_Mono

Gjest
audiomur skrev:
Mine noe flåsete innlegg mot iphone og Apple stikker tydeligvis dypt, siden du stadig går på person...

Trådstarter, du bør også vurdere Sony Ericsson Aino siden mp3-spilleren er en viktig del av mobilen.

http://www.lydogbilde.no/rett-i-oeret.4657168-117331.html#artid4657172
Stadig går på person? Tror du må blande meg med noen andre.

Alle er berettet til sine meninger, men når det blir sagt ting som er direkte usanne føler jeg at det er på plass og opplyse riktig frem for å henge ting ut som man tydeligvis ikke har noe særlig kunnskap om. Jeg har full respekt for at du har et generell anti-apple holdning og vil sikkert ikke like noe produkter de lager uansett, men vær så snill å hold deg til fakta.
Trådstarter synes at MP3 spiller delen er en viktig del av mobilen å det er nettopp det som jeg synes er en av de bra egenskapene med iPhone. Den fungerer likt som en iPod Touch, som jeg synes er en glimrende MP3 spiller. Ellers kan jeg si at mobilen delen på iPhone er ikke dens beste egenskap, men den fungerer greit nok til å ringe, sende SMS og så ufattelig mye mer med de titusenvis av programmer som er tilgjengelig til den.

Beklager trådstarter. Skal styre meg unna denne iPhone diskusjonen og evt. lage en ny tråd.
Holder uansett absolutt en finger på SE 995. Kjapp og fin i betjeningen og god lyd.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.072
audiomur skrev:
Mine noe flåsete innlegg mot iphone og Apple stikker tydeligvis dypt, siden du stadig går på person...
For at det skal ha noen mening å være flåsete/ironisk/sarkastisk så er det jo nesten en forutsetning at man i det minste bringer til torgs et snev av skinnkritikk, om ikke annet... Når amerikansk FD utvikler egne iPhone apps for sine styrker i Irak og Afghanistan så er det vel et tegn på at smartere hoder enn den gjennomsnittlige HFS OTer ville funnet din sten-sammenligning mer absurd enn flåsete.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
I kraft av min stilling som trådstarter, avslutter jeg herved tråden.
Takk till alle som ha bidratt ;)

Topp Bunn