Nyttårskonserten... HVA ER DETTE?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Her gleder man seg som en unge til å høre årets nyttårskonsert.. full kaffekjele, fyr på peisen.. sjekker signalstyrken og konstanterer at alt ligger til rette for en hyggelig konsert.

HVA SKJER? Lyden fra Wien høres ut som om den er innspilt på 40-tallet... ikke som en direkte FM-sending i 2006! Fytterakkern, flatt og ullent; kun når den norske kommentatoren snakker så er det en viss lydkvalitet på stemmen hans..

La meg gjette... har dette noe med det hæ... møkkaformatet DAB å gjøre? Blir signalet fra Wien digitalisert og sendt over til NRK som lavkvalitets mpeg2-format?
Det er jo bortimot gledesløst å lytte til! Har virkelig DAB sneket seg inn bakveien i min stue, VIA FM? Nei, vet du hva...?

Noen som vet hvorfor det låt så inn i hampen dårlig i år?

Mvh Vidar P

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Vi gleder oss til operahuset i oslo står ferdig :)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Her gleder man seg som en unge til å høre årets nyttårskonsert.. full kaffekjele, fyr på peisen.. sjekker signalstyrken og konstanterer at alt ligger til rette for en hyggelig konsert.

HVA SKJER? Lyden fra Wien høres ut som om den er innspilt på 40-tallet... ikke som en direkte FM-sending i 2006! Fytterakkern, flatt og ullent; kun når den norske kommentatoren snakker så er det en viss lydkvalitet på stemmen hans..

La meg gjette... har dette noe med det hæ... møkkaformatet DAB å gjøre? Blir signalet fra Wien digitalisert og sendt over til NRK som lavkvalitets mpeg2-format?
Det er jo bortimot gledesløst å lytte til! Har virkelig DAB sneket seg inn bakveien i min stue, VIA FM? Nei, vet du hva...?

Noen som vet hvorfor det låt så inn i hampen dårlig i år?

Mvh Vidar P
Hjemme hos meg låt det helt OK.
Det gjorde Beethoven i går kveld også.

Kan det være Reinsfjell som spiller deg et puss? Hørte at den hadde teknisk feil for noen dager siden?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hjemme hos meg låt det helt OK.
Det gjorde Beethoven i går kveld også.

Kan det være Reinsfjell som spiller deg et puss? Hørte at den hadde teknisk feil for noen dager siden?
Reinsfjellet har vært rammet av etpar solide lynnedslag nylig ja. Det har ikke låt helt bra etterpå, med lavere signalstyrke og økt sus osv. Men det merkelige er; P1 låt veldig bra nå, men P2 elendig. Så legger jeg merke til at programmet etter konserten (Detektor) plutselig låt bra igjen... rart.

Jeg tror vi blir snikdabifisert jeg :)

Mvh Vidar P

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det var ikke komprimert dynamisk vel?
Det hørtes ikke ut som om det kunne være kun komprimering synes jeg; det var så til de grader grått og flatt tonalt også..?
Ingen dybde i salen, bassrekka var bare et fjernt grynt, overtoner var så og si borte..

Mvh Vidar P

K

kbwh

Gjest
Uha, Arild Rønsen sier såpass mange rare ting at det faktik hender at han treffer, Tor. Smekk på lanken til P2.

Jeg så konserten på Satelitt-TV. Den store beholdningen var fantasien over Karneval i Venedig. Det var morsomt.

Topp Bunn