Er det noen som vet hvem som skal dirigere? Ikke et vondt ord om Abbado eller Lorin Maazel (sistnevnte pleier i det minste å finne på noen ablegøyer), men personlig synes jeg det er spennende når det er en en ny dirigent.
Tja, grei kvalitet på DAC her. Bruker CD HD PWR som tv-boks, digitalt inn i Linn Unidisk SC og analogt herfra.janerlen skrev:Noen som ser/hører denne på NRK, og tar ut lyden via egen (god) DAC?
Hvordan kvaliteten på digitalsignalet fra denne/slike sendinger sammenlignet med liveinnspilling på CD?
Tøft! Jeg har Canal Digital HD dekoder uten pwr, og denne er nok meget svak lydmessig. Flatt, todimensjonalt, komprimert og veldig drøy avrulling på begge fløyer. Ser fram til Hovedscenen og livemusikk generelt på TV.Terka skrev:Tja, grei kvalitet på DAC her. Bruker CD HD PWR som tv-boks, digitalt inn i Linn Unidisk SC og analogt herfra.janerlen skrev:Noen som ser/hører denne på NRK, og tar ut lyden via egen (god) DAC?
Hvordan kvaliteten på digitalsignalet fra denne/slike sendinger sammenlignet med liveinnspilling på CD?
Lyden er bra den! Bra live-lyd.
Som det ble sagt: Hva er likheten mellom en middelmådig dirigent og et kondom? Det er tryggest med, men mye bedre uten.oddgeir skrev:Så første tredjedelen før jeg skiftet kanal. Totalt uengasjerende. Mest på grunn av dirigenten, som mest sannsynlig fikk låne dirigentstokken som takk for lang og tro tjeneste.