Nysgjerrig på digital avspilling

Merrilin

Medlem
Ble medlem
12.12.2010
Antall liker
0
Hei. Er på jakt etter en ryddig måte å spille av musikken min digitalt, og lurte på om det var mulig å få noen tips her :)

Per dags dato bruker jeg en playstation 3 til avspilling av filmer, fotovisning samt spilling, og det hadde derfor vært svært praktisk å bruke den til musikk også slik at alt ble samlet...hadde det ikke vært for at det er så lite støtte for lossless-filer der. Wav funker jo, men er mer rotete med tanke på tagging av filene.

Ellers er Squeezebox, sonus og lignende løsninger fristende, eneste ulempen der er at de kun kan spille av musikk. Spørsmålet mitt er altså hvilken løsning dere anbefaler jeg går for ut i fra mine behov?

Til sist, uansett hvilken digital løsning jeg går for bør jeg vel på sikt også få meg en dac?

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Merrilin skrev:
Ellers er Squeezebox, sonus og lignende løsninger fristende, eneste ulempen der er at de kun kan spille av musikk. Spørsmålet mitt er altså hvilken løsning dere anbefaler jeg går for ut i fra mine behov?
En liten, stillegående datamaskin med digital lydutgang. (Eller så kan du alltids bruke usb)

Mac Mini, Acer Revo, Shuttle XS35, e.l.

Disse burde gjøre alt du ønsker, men du blir jo avhengig av å ha en skjerm (ikke nødvendigvis TV-en) på når du skal spille musikk også.

[/quote]
Til sist, uansett hvilken digital løsning jeg går for bør jeg vel på sikt også få meg en dac?
[/quote]

I de fleste tilfeller: ja. ...Men det finnes musikkstreamere som har gode innebygde DA-convertere.

Topp Bunn