Nyproduserte "Mullard"

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Forstår det slik at en russisk rørfabrikant har overtatt Mullard navnet og produserer nye "Mullard" rør. Noen som har testet ut dette? Hvordan de låter i forhold til NOS-rørene?
Jeg ser etter nye EL34 rør til den nye forsterkeren min. Står Svetlana i den fra før. Fra tidligere har jeg veldig gode erfaringer med JJ. Men er jo litt nyskjerrig på disse nye rørene da.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.468
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
32
Litt på siden:
Det er mer riktig å si at en russer har tatt Mullard navnet. Det er et annet firma som har retten til Mullard. Husker ikke i farta, men det er nederlandsk eller belgisk. Det foreligger en dom i EU der den russiske produsenten som setter Mullard på rørene sine er nektet å selge disse i EU. Det gjelder i praksis også oss.
Hvis du ser på sidene til produsenten, finner du at de ikke kan selges til EU.
Men via omveier finner de veien hit likevel.
Jeg sier ikke at rørene er dårlige. Bare at det står kjeltringer bak.
Tror ikke de er noe bedre enn Svetlana.

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Vel. Kjeltringer liker vi ikke generelt! Men hvis noen har prøvd dem, så hadde det vært hyggelig å høre fra dem. Slike rør kommer jo oftest via Ebay der det er et rikt utvalg. Både fra skikkelige forhandlere,.........og kjeltringer.
Nos alternativene er jo en voldsom pris på. Vet heller ikke om det er så stor gevinst i det.

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Antall liker
5.155
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
2
Hei!

Jeg har prøvd disse "Mullard" EL34. Kjøpte de fra USA. De er ingen hit. Lyse og skarpe i klangen uten kropp og varme som nettopp disse er kjent for orginalt. Mitt råd er å holde deg til Svetlana eller JJ/Tesla. Om du koster på deg litt ekstra kjøper du NOS Tesla E34L. De overgår alt jeg har hørt av nyprodusert. Har ikke hørt orginal Mullard, men NOS Tesla skal ikke ligge langt unna. Bruker disse selv og er svært fornøyd. Kostet lenge 45 dollar for matchet par. Prisen er nå steget til 60...

Mvh
lassemann

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Takk for tips Lasseman. :)

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.333
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Hold deg unna JJ EL34.
Gode, men varighet som en døgnflue.

Håvard

patro

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2007
Antall liker
78
Sted
Oslo
Torget vurderinger
21
lassemann skrev:
Om du koster på deg litt ekstra kjøper du NOS Tesla E34L. De overgår alt jeg har hørt av nyprodusert. Har ikke hørt orginal Mullard, men NOS Tesla skal ikke ligge langt unna. Bruker disse selv og er svært fornøyd. Kostet lenge 45 dollar for matchet par. Prisen er nå steget til 60...
Hei lassemann,

hvor kjøper du dine NOS Tesla E34L? Her i min C-J, overtatt fra Håvard, trives som han nevner ikke JJ El34 så godt, de ryker litt for lett. Men NOS Tesla skulle jeg gjerne forsøkt...

mvh
patro

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Antall liker
17
Er nok riktig at i alle fall tidligere eier var nederlandsk.Mullard har vært eid av Philips i en mannsalder,og forskjellen på rør fra henholdsvis Mullard og Philips har stort sett vært navnetrykket.Derfor er det litt rart at det kun er Mullard-rørene som er trukket fran som gode hi-fi rør,når de er de samme som de det sto Philips på.Det har,om ikke annet,ført til at de Mullard-stemplete rørene koster en god del mer enn Philips-rør ;D
Hvem som eier Mullard pr dags dato vet jeg dog ikke,men det er godt mulig at Philips ikke ser seg tjent med å eie en rør-avdeling lenger,og at de derfor har solgt.
Mvh Rune :)

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Antall liker
5.155
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
2
patro skrev:
lassemann skrev:
Om du koster på deg litt ekstra kjøper du NOS Tesla E34L. De overgår alt jeg har hørt av nyprodusert. Har ikke hørt orginal Mullard, men NOS Tesla skal ikke ligge langt unna. Bruker disse selv og er svært fornøyd. Kostet lenge 45 dollar for matchet par. Prisen er nå steget til 60...
Hei lassemann,

hvor kjøper du dine NOS Tesla E34L? Her i min C-J, overtatt fra Håvard, trives som han nevner ikke JJ El34 så godt, de ryker litt for lett. Men NOS Tesla skulle jeg gjerne forsøkt...

mvh
patro

Hei!

Du kan f.eks kjøpe de her:

http://www.quicksilveraudio.com/products/vac.html

Eieren av Quicksilver, Mike Sanders, tar ingen kort. Kun bankoverføring. Jeg har bestilt mye utstyr og rør fra han, og alltid fått varene. Rørene brennes inn i 10 timer før de matches.

Mvh
Lasse

patro

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2007
Antall liker
78
Sted
Oslo
Torget vurderinger
21

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
I følge wikipedia er det www.newsensor.com som produserer de nye Mullard rørene. De produserer også Sovtek, Elektro Harmonix, Tung-Sol, Genalex Gold Lion og Svetlana-S.

Men vil man ha Mullard NOS så kan man f.eks besøke mullardtubes.com .

Før man stempler noen som "banditter" må man være klar over at Russland ikke er med i WTO. Derfor vil heller ikke vestlig patentbeskyttelser eller andre monopoliserende vestlige ordninger gjelde i Russland.
Og hva vestlige domstoler sier om patentrettigheter, opphavsrett og selskapslovgivninger er derfor også totalt uinteressant i Russland. Det har bla. amatørene i Telenor fått erfare.

Topp Bunn