Nye Japanske pressinger av Blue Note titler

B

begr

Gjest
Litt info fra MD ang. nye Japanske pressinger av Blue Note plater.

20 New Import Japanese Blue Note Re-Issues Just Announced - Shipping June 2008!

Celebrating the 100th Birthday of Alfred Lion, legendary co-founder of Blue Note Records in 1939, the following 20 titles from Blue Note will be re-issued on super quiet Japanese vinyl. All titles will be available in June 2008 and are part of an extremely limited pressing run. Each will be pressed from the original Rudy Van Gelder (RVG) master onto premium-quality 180g Japanese vinyl.

The Japanese are meticulous in the pressing of their records and each album will be pressed on dead-quiet, 180g Japanese Virgin Vinyl, obliterating pressings done elsewhere. Only the highest-quality titles are being released from the original analog tapes. This is a strictly one-time pressing run and quantities will be extremely limited. You definitely do not want to miss out on this extremely collectable run of AAA jazz titles, so we strongly urge you to preorder now.

All titles $49.99 each, preorder your now for best fill! These will go fast!

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Det har gått inflasjon i Blue Note: Analogue Productions, Classic Records og Music Matters gir alle ut Blue Note. Det er bra. Det er flott. Jeg gleder meg. Blue Notes katalog er stor nok. Musikken og platene fortjener all den oppmerksomhet de kan få.

Både Analogue Productions og Music Matters er mastret av parhestene Kevin Gray og Steve Hoffman. Platene kommer som 2x45. For meg er Gray og Hoffman garantister for god analog lyd. Det jeg har hørt av japanske pressinger, har ikke overbevist meg om at de er vert 50 dollar.

B

begr

Gjest
quad_lars skrev:
Det har gått inflasjon i Blue Note: Analogue Productions, Classic Records og Music Matters gir alle ut Blue Note. Det er bra. Det er flott. Jeg gleder meg. Blue Notes katalog er stor nok. Musikken og platene fortjener all den oppmerksomhet de kan få.

Både Analogue Productions og Music Matters er mastret av parhestene Kevin Gray og Steve Hoffman. Platene kommer som 2x45. For meg er Gray og Hoffman garantister for god analog lyd. Det jeg har hørt av japanske pressinger, har ikke overbevist meg om at de er vert 50 dollar.
Vi er helt enige du og meg ;)

Innlegget var kun ment som en info til de som måtte være interesert.
Hvilke titler det gjelder finner vi nede på dennne siden.

http://www.musicdirect.com/category/13

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
279
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Mye fine titler der, Lee Morgan, Herbie Hancock etc etc også gitt. Det pussige er jo at jeg allerede har de fleste/mange av disse på nyere 180g vinyl fra (div) US plateselskaper.

Men jeg må nok si som QuadLars; jeg har nok kjøpt noen av mine siste japanske remasteringer; jeg vet ikke hva det er, og vinylkvaliteten er god; men de låter liksom aldri helt innertier disse masteringene. Kreativ spakebruk i presensområdet er en ting, utstrakt bruk av digitalisering i masteringprosessen kan være en annen. Der er nevnte herrer av et helt annen kaliber ja; det er ingenting som er så godt som lyden av en god analog innspilling på 1.generasjons studiomaster, nøye analogt remasteret med "rake rør" på topp utstyr. Da begynner det å minne om åpenheten og velkangen i de gamle originale platene :)

Mvh Vidar P

olllie

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2006
Antall liker
672
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Angående Blue Note: Den lydmessige kvaliteten på er bra på Gray/Hoffman sine plater. MEN: Jeg er ofte blitt skremt av den elendige tekniske kvaliteten på vinylen på mange nye Blue Note plater. Ofte er de vindskjeve, fulle av overfladiske striper pluss at de ikke gidder å spandere penger på plastik innerposer. Dette er ikke bra nok for en plate til 50 dollar!!! Amerikanske pressinger er de værste!!!
Japansk vinyl er stort sett veldig bra, selv om jeg er litt enig i at lydmessig er de ikke helt på topp.
En label som jeg synes har bra kvalitet på alt, er Pure Audiophile. Ellers synes jeg auropeiske pressinger er bra , f. eks. Alto.

Olllie

Topp Bunn