Nye føtter eller underlag til HT

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.653
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Jeg finner masse informasjon og erfaringer om akustiske endringer i forbindelse med føtter under høyttalere. Har tidligere hatt gode erfaringer med spikes rett på betonggulvet. Her jeg bor nå ligger det parkett over betongelementer. Har nå lyst til å teste ut gummi eller noe i den retningen. Høyttalerne veier omtrent like mye som en vaskemaskin. Kunne tenker meg en løsning som bygger 5 cm, slik at trinsene fortsatt kan stå på. Er det noen som kan anbefale noe? Gjerne DIY.

hjul på ht.jpg

M

MarkusH

Gjest
Hvis hjulene går oppi kunne kanskje vibrasjonsdempere fra jula funka? Bruker det under gjengestang-rackene mine ... Bygger kanskje er par cm.

tofter

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2006
Antall liker
518
Torget vurderinger
6
Lite innspill fra sia: er ganske sikker på at det vil forekomme ulyder hvis hjulene henger i løse lufta.

2

2xJ

Gjest
20170422_123756.jpg

Med hjul under (nå gummihjul)
Og det er ikke noe tema om du du hører forskjell på hjul og annet underlag,.. bruk nevrosene til noe annet .....

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.653
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Kjøp skikkelig hjul, dobble med gummi.. og glem hele problematikken etter det....
Finnes da mye mer og bekymre seg om... :cool:
Skjønner. De trinsene jeg har er i ferd med å tryne! Må da ha nye som tåler vekten.

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.653
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Med hensyn til naboen under. Hjelper det godt med myk demping?

Sist redigert:

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.609
Torget vurderinger
2
Så kjøp det samme du har under vaskemaskinene. ;). Bra demping får du om do har noe som klemmes sammen ca 10% under vekten

Topp Bunn