Nybyrjar prøver romkorreksjon med REW og Squeezebox

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• kjetinho

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Antall liker
    22
    Har kjøpt eit målesett for å leike meg litt med romkorreksjon. Eg er rimeleg fersk på dette, så det er ikkje sikkert det kjem noko ut av det, men det er no interessant å prøve.

Måleutsyret, som eg sjølvsagt kjøpte brukt på sentralen, er SOFSCI SoundSweeper.

Med Inguz plugin på Squeezebox Touch skal det då vere høve til å prøve dette.

Rommet mitt har måla: breidd 4,5 m, høgd 2,5 m og lengd 7,16 m. Dette med ein del avvik. Rommet er ikkje kvadratisk og heng i hop med ein gang.

Høgtalarane står i skrivande stund 163 cm frå sideveggane og 110 cm frå bakvegg.

Eg har kalibrert lydkortet og lagt inn kalibreringsfila for mikrofonen.

Fyrste målingane mine med mikrofon i lytteposisjon vart slik.

spl.jpg

waterfall.jpg

Kan det sjå ut som målingane er rette? Kommentarar og forslag er velkomne.
    No må eg prøve å finne ut korleis eg lagar ei korreksjonsfil ut av dette for å sjå om eg klarar å bruke den på Squeezebox før eg går meir grundig til verks.

Vedlegg

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.321
    Torget vurderinger
    1
    Før du starter med korrigering bør du bruke noen timer på å optimalisere høyttaler/rom med vekt på best mulig resultat under 200/300hz, i mine ører kan aldri korrigering bli en ut/snarvei til godlyden om man overser dette.

kjetinho

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Antall liker
    22
    Godt tips. Eg er einig i det. Det eg ville sjekke var om eg fekk til å bruke korreksjon i det heile teke.

Ikkje akkurat pannekakeflatt førebels..

EHED

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Ser at du har en god del "rot" oppe i diskantområdet. Regner med at du har målt begge høyttalerne samtidig? Da står sansynligvis ikke mikrofonen eksakt midt i mellom høyttalerne. Dette kan sjekkes ved å måle en og en kanal. Legg gjerne ut resultatet med en og en. Du kan også begrense grafen til å vise opp til 20k. Lettere å lese den da.

Vannfallgrafen kan også med fordel flyttes oppover slik at du får med ned til 20-30 dB.

Ellers så ser det vel nogenlunde ut som en vanlig stuemåling, men kanskje litt mye fokus på stemmer og litt lite smekk i bassen?

kjetinho

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Antall liker
    22
    Eg målte begge høgtalarane samstundes og var sikkert ikkje heilt nøyaktig med plassering av mikrofon. Eg har hatt eit datahavari sidan sist og målingane frå tidlegare er vekke. Dei nye målingane er gjort med ein høgtalar om gongen.

Høgtalarplassering er no 1/7 (102 cm) ut i rommet og Cardas gyldne snitt ut frå sidevegg (165 cm). På venstre side er det mykje vindauger og ein sofa. På høgre side bokhyller og vegg.

Kan og sei meg einig i din beskriving av lyden med fokus på stemmer heller enn smekk i bassen.

3vehø200813.jpg

vassfallhøgre.jpg

vassfallvenstre.jpg

EHED

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Der ble det litt bedre oppover ja :)
    Ser ut til at du har litt lite støtte fra vegg i bassen.
    Høyttalerne dine har en stor sidemontert bass godt oppe på høyttaleren etter det jeg skjønner?
    Mon tro om ikke konstruktøren har en mening med dette i forhold til plassering i rommet. Er det noen anbefaling til plassering i manualen?

Uansett ville jeg forsøkt meg nærmere frontvegg, eventuelt lytteposisjon nærmere bakvegg?
    Har du forsøkt å sette de sidemonterte bassene utover?

EHED

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Eventuelt, hvis det låter veldig bra nå, skaffe et par subber plassert nærmere frontvegg og et delefilter med EQ og delay for å avlaste frontene.

kjetinho

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Antall liker
    22
    Takkar for gode tips!

Det stemmer at eg har sidemontert bass høgt oppe på høgtalarane. Dei spelar utover no. Det er visst i utgangspunktet anbefalt å ha dei utover, men at det går å prøve innover, spesielt i mindre rom. I mitt førre rom hadde eg dei innover. Høgtalarane har og bassrefleksport bakover. Eg kan jo og teste med å plugge att bassportane, det fulgt med pluggar til det, men eg reknar med eg då får mindre bass.

Eg kan desverre ikkje flytte lytteposisjon noko særleg mot bakvegg. Der er den opne kjøkkenløysinga..

Skal prøve litt forskjellige plasseringar framover, m.a. nærare frontvegg som du tipsar om. Det er interessant dette.

Har du ikkje noko tru på å korrigere opp bassen med romkorreksjon?

EHED

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Takkar for gode tips!

Det stemmer at eg har sidemontert bass høgt oppe på høgtalarane. Dei spelar utover no. Det er visst i utgangspunktet anbefalt å ha dei utover, men at det går å prøve innover, spesielt i mindre rom. I mitt førre rom hadde eg dei innover. Høgtalarane har og bassrefleksport bakover. Eg kan jo og teste med å plugge att bassportane, det fulgt med pluggar til det, men eg reknar med eg då får mindre bass.

Eg kan desverre ikkje flytte lytteposisjon noko særleg mot bakvegg. Der er den opne kjøkkenløysinga..

Skal prøve litt forskjellige plasseringar framover, m.a. nærare frontvegg som du tipsar om. Det er interessant dette.

Har du ikkje noko tru på å korrigere opp bassen med romkorreksjon?
    Korreksjon kan helt klart rydde opp mye her, men generelt så krever det en del av forsterker/høyttalerelement å løfte hele basområdet ca 7-10dB, og du tjener mye på å finne en optimal plassering først.

kjetinho

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Antall liker
    22
    Ja, det er nok lurt å la rommet hjelpe til. Måtte overraskande nær frontvegg for å få noko særleg løft i bassen. med avstand 65 cm byrjer det å gje utslag. Det hjalp overraskande mykje å la høgtalarane peike rett fram. Eg har ikkje fått kalibrert for spl så det er litt ulikt nivå på målingane etter kvart som høgtalarane vert lengre unna. Og eg har ikkje fått sjekka korleis det høyres ut med denne oppstillinga enno.

vpos2&4utantoein.jpg

Dette er altså venstre høgtalar, samanlikning av forskjellig plassering. Under: samanlikna med plasseringa i innlegg #5. Grøn er gamal plassering og grå er ny.

v1v4utantoein.jpg

Sist redigert:

kjetinho

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Antall liker
    22
    For moro skuld målte eg effekten av ei Ecophon 600x600x50 lydplate i fyrsterefleksjonspunkt på venstre vegg. Mic vendt mot refleksjonspunkt. Det stod alt ein sofa der, som nok dempa diskanten allereie. Mellomtonen er på toppen, diskanten er under den. Lys lilla er den dempa, om nokon skulle vere i tvil.

dempa_udempa.jpg

Kan vere aktuelt å bruke slike plater i tak eller på frontvegg. Noko anna demping er neppe aktuelt.

EHED

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Hva med vannfallet når du målte med akustikkplate?

kjetinho

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Antall liker
    22
    Det syner seg at venstre og høge høgtalar måler ganske forskjellig med lik avstand til sidevegg. No er sideveggen til venstre høgtalar for ein stor del vindauge og verandadør, som er innfelt 34 cm inn i veggen. På høgre side er det bokhylle som byggjer 28,5 cm ut.

v_h_likavstvegg.jpg

Med delvis justering for bokhylle byrjar det å likne meir. Forskjellen i toppen har kanskje litt med demping/diffusjon frå bokhylle å gjare?

v_h_justert for bokhylle.jpg

kjetinho

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Antall liker
    22
    Godt poeng. Ikkje veldige endringar, men litt er det. For målingen var det nok litt dumt med sofaen som stod i refleksjonspunktet frå diskanten.

waterfalludempa.jpg

waterfalldempa.jpg

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.153
    Torget vurderinger
    2
    Det syner seg at venstre og høge høgtalar måler ganske forskjellig med lik avstand til sidevegg. No er sideveggen til venstre høgtalar for ein stor del vindauge og verandadør, som er innfelt 34 cm inn i veggen. På høgre side er det bokhylle som byggjer 28,5 cm ut.

Vis vedlegget 212510

Med delvis justering for bokhylle byrjar det å likne meir. Forskjellen i toppen har kanskje litt med demping/diffusjon frå bokhylle å gjare?

Vis vedlegget 212511
    Med kun 2 db mellom linjene , så blir det jo veeeldig detaljert da ....

Bør ha hvertfall 5 db for å se det litt mer av helhetlig etter mitt syn.

Da ser det nok ikke så ille ut likevel :)

EHED

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Interessant dette, ser ikke så gale ut, men litt ujevnt i bassen på ene siden og litt stygg dipp med dertil lite energi oppover.
    Du har ikke et bilde av oppsettet med plassering i rommet og et bakover også?

kjetinho

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Antall liker
    22
    Ja. Framleis litt å jobbe med, men det går no rette vegen. Har ikkje vidvinkel, så eg får ikkje med så mykje på bilete frå rommet. Har difor teke frå litt ulike vinklar.

Anlegget frå kjøkkenet
    P1000614.jpg

Kjøkkenet frå anlegget
    P1000615.jpg

Venstre vegg frå gangen
    P1000616.jpg

Høgre vegg
    P1000618.jpg

Hi-Fi akustikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Antall liker
    466
    Sted
    Trondheim
    Kjør 2db/div i målingene. Er det barske gutter gjør! Så kan man heller vurdere inni hodet hva som er relevant og ikke.

kjetinho

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Antall liker
    22
    No har eg prøvd eit uttal av plasseringar, og det eg ikkje ser ut til å bli kvitt uansett, er ein dip på 4-5 dB rundt 170 Hz. Eg veit at delefrekvensen på høgtalarane mine skal vere rundt 150 Hz. Kan det vere noko der? Eller er det noko med rommet som gjer det? Ser ut til at eg slit med å få det noko særleg betre enn dette.
    v_pos4.jpg

kjetinho

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Antall liker
    22
    Ok, det er godt å høyre. Det er utan eq, men med glatting 1/3. Det er den venstre høgtalaren målt frå lytteposisjon.

kjetinho

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Antall liker
    22
    Då har eg hatt nokre målefrie dagar. Eg gjorde og ein feil og mista mange målingar. No har eg køyrd ei ny økt, og ser ut til å nerme meg eit kompromiss.

Eg har meir trøbbel med høgre enn venstre høgtalar, og det er den eg har fokusert på no. Eg har teke utgangspunkt i ei lovande plassering eg kallar h_150, og har flytta litt rundt den posisjonen. Eg zoomar kraftig inn på grafane for å framheve endringar. Ein kan sjå delvis vekk i frå synkande respons i toppen, då eg ikkje brydde meg med å justere vinkling innover mot lytteposisjon når eg flytta høgtalaren utover.

Fyrst flytta eg utover frå 150 cm frå bokhylle på sidevegg, til 120 cm frå bokhylle.

h_150_120.jpg

Det skjer ei gradvis endring ettersom eg flyttar høgtalaren utover. Toppen ved 75 Hz vert mindre. Botnen ved 100 Hz aukar kraftig. Botnen ved 200 Hz avtek noko. I tillegg vert det meir ujamnt i området 500-1300 Hz. Eg tolkar utgangsposisjonen som eit bra kompromiss, men eg har ikkje så mykje erfaring på kva eg skal sjå etter.

Flyttar eg endå lengre mot sidevegg skjer det andre ting.

h_110_60.jpg

Toppen rundt 70 Hz aukar kraftig, og botnane ved 100 og 200 Hz veks saman. Det må då vere ei forverring. Virkar konklusjonen fornuftig om eg held meg til h_150?

Vedlegg

8

8x12_TOM

Gjest
    Det er fint med oppløsning på db-skalaen, men synes målingene blir litt mer informative med en db-skala som spenner rundt 50 db og med en glatting på 1/12
    Med 50db spenn er det også mulig å vise en uglattet måling

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ville ha prøvd til å begynne med og hjørneplassere høyttalerne med ca. 45 graders toe-in. Det kan gi en del svar, selv om det ikke skulle være aktuelt å bruke. Flytt i så fall sitteplassen deretter (lytter on-axis).
    At høyttalerne måler ulikt er helt vanlig når rommet er assymetrisk.

Synes 5 eller 10 dB skala med mindre glatting er bedre å bruke. 1/3 glatting dekker for mye over.

kjetinho

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Antall liker
    22
    Jeg ville ha prøvd til å begynne med og hjørneplassere høyttalerne med ca. 45 graders toe-in. Det kan gi en del svar, selv om det ikke skulle være aktuelt å bruke. Flytt i så fall sitteplassen deretter (lytter on-axis).
    At høyttalerne måler ulikt er helt vanlig når rommet er assymetrisk.

Synes 5 eller 10 dB skala med mindre glatting er bedre å bruke. 1/3 glatting dekker for mye over.
    Kva svar er det eg ser etter ved hjørneplassering? Eg veit ikkje om eg har lange nok kablar til det, men det eg kan sjekke. Kor nerme hjørnet meiner du med hjørneplassering?

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det kan gi en del svar i forhold til bassproblemene. Hva som er hva. I tillegg minimerer du siderefleksjonene mye med tanke på at du har waveguide. Helt inntil hjørnene. Vis i så fall også vannfall (zoom inn på 400 Hz til 20 Hz).
    Billige og riktige konstruerte høyttalerkabler får du mange steder. :)

kjetinho

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Antall liker
    22
    Det er fint med oppløsning på db-skalaen, men synes målingene blir litt mer informative med en db-skala som spenner rundt 50 db og med en glatting på 1/12
    Med 50db spenn er det også mulig å vise en uglattet måling

Ok. Her har me noverande høgtalarplassering med 1/12 glatting og 50 dB spenn.

h_v12.jpg

Eg får ikkje plass til det uglatta resultatet på 50 dB, så her har eg zooma meir ut. Venstre høgtalar.

v_uglatta.jpg

Og høgre høgtalar.

h_uglatta.jpg

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Mye tyder på at peakene ved ca. 44 Hz og 74 Hz er stående bølger. Første muligens axial (mellom to flater) og andre tangential (mellom fire flater). Løsningen der er å flytte seg (primært sitteposisjon) mest mulig ut av det. Foruten tiltak, dele høyere og bruke sub(er) og EQ.

Kanselleringen ved 170 Hz vil jeg tro er en gulvkansellinger. Det kan du sjekke om det stemmer med denne:
    Floor/Ceiling Reflection Calculator
    I så fall så løser du det best ved å bruke en liten krakk e.l. i refleksjonspunktet.

Oppover i frekvens har du veldig mye kamfilter. Absorbenter og eventuelt diffusorer er dine venner der. Takrefleksjonene og gulvrefleksjonene/bordet er spesielt viktig i ditt tilfellet.

kjetinho

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Antall liker
    22
    Det kan gi en del svar i forhold til bassproblemene. Hva som er hva. I tillegg minimerer du siderefleksjonene mye med tanke på at du har waveguide. Helt inntil hjørnene. Vis i så fall også vannfall (zoom inn på 400 Hz til 20 Hz).
    Billige og riktige konstruerte høyttalerkabler får du mange steder. :)
    Ok. Det gjekk nesten med kablane eg har. Når eg fyrst prøvde, tok eg og målingar 12 cm frå hjørnene.

v_h_hjørne.jpg

vassfall_h_hjørne12.jpg

vassfall_v_hjørne12.jpg

kjetinho

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Antall liker
    22
    Nyttig den kalkulatoren. Den viser ein golvkansellering ved 257 Hz (1,95ms) og ein takkansellering ved 179 Hz (2,79)

Det er litt begrensa kor mykje eg kan flytte lytteposisjon, men eit visst spelerom er det.

Golvet kan kanskje få eit flossteppe, men det gir vel berre noko langt oppe i frekvens. Kanskje ein puff/krakk eg kan flytte inn når eg speler.

I taket kan det hende eg får lov å ha nokre Ecophon-plater i mønster. Det hadde eg i førre husvere.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Ok. Interessant. Hvis du ser på siste måling, så er responsen jevnere fra ca. 200 Hz og oppover. De peakene ved 270 Hz, 460 Hz og 790 Hz er flatet ut. Det kan godt være noe relatert til bredden i rommet, som nå endret seg ved at høyttalerne kom nærmere sideveggene. Peaken ved 44 Hz er redusert. Derimot har romnoden ved 60-75 Hz vokst i bredde og høyde. Ved 140 Hz er det nå jevnere, mens kanselleringen ved 170 Hz har blitt forverret på ene høyttaler. Dersom man kunne ha fått gjort noe med romnoden ved 60-75 Hz, så tror jeg dette totalt sett er bedre enn forrige målinger.

Edit: Nå skal det sies at hele grafen ligger lavere i nivå, så romnoden ved f.eks 44 Hz har nok samme nivå som før.

Sist redigert:

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.488
    Torget vurderinger
    13
    Leser flere som har brukt 100-talls timer på og måle flytte og lytte for så og ha satt denne boksen i kjeden der den har rensket opp og laget en mye bedre kurve på 10 minutter. Er rimelig sjokkert selv over resultatet den leverte hos meg.

d_de17c55fa4.jpg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lettere sjokkert.....

Du skulle sett haka di når du såg før og etter kurven din. ;)

Sist redigert:

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Bare EQ er et greit kompromiss. Ideelt er derimot ikke. Man kan tape ganske mye dynamisk headroom og forbedrer ikke det tidsmessige. Amplituden, som frekvensresponsen viser, er bare en del av problemet. Det et fult mulig å ha en veldig jevn frekvensrespons og fortsatt ikke ha spesielt god bassgjengivelse.

Alternativene, etter og ha funnet beste plassering, bør IMO ha denne rekkefølgen:
    1. Tiltak
    2. Flankerende suber
    3. EQ

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Flankerende?
    Det er sikkert et dårlig norsk ord. Suber/basser som plasseres mellom høyttalerne og nærmeste vegg flate. Samme tanke som Welti sin multsub konfigurasjon, men her deles det høyere med stereosignal. Derfor skal subene stå tettere på frontene for god integrering, men samtidig lang nok avstand til at responsen blir annerledes enn frontene. Fordelen er selvsagt en utjevning av frekvensresponsen under schroeder. Bildet under viser plassering på utsiden, men innsiden kan i andre tilfeller fungere bedre.
    Dsc_0011.jpg

kjetinho

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Antall liker
    22
    Eg kan nok ikkje ha høgtalarane i hjørnene uansett. Har i dag prøvd flytting av lytteposisjon i 10 cm steg frå 205-265 cm frå den tenkte linja mellom høgtalarane. Det blir litt endring, men sjeldan eintydig betre, ofte litt verre. Eg starta med posisjonen 245 frå høgtalarane. Her er nokre døme.

v_lp245_265.jpg

v_lp_245_225.jpg

Eg har lese om DSPeaker og den er interessant. Eg hadde i utgangspunktet tenkt å gjere dette som eit budsjettprosjekt, med gratisprogram som DRC og Inguz. Men eg byrjar å få kalde føter ang DRC. Veit ikkje kor mykje tid eg vil bruke på å setje meg inn i eit program utan grafisk brukargrensesnitt. Trur kanskje eg skal kjøpe Audiolense i staden.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.488
    Torget vurderinger
    13
    Bare EQ er et greit kompromiss. Ideelt er derimot ikke. Man kan tape ganske mye dynamisk headroom og forbedrer ikke det tidsmessige. Amplituden, som frekvensresponsen viser, er bare en del av problemet. Det et fult mulig å ha en veldig jevn frekvensrespons og fortsatt ikke ha spesielt god bassgjengivelse.

Alternativene, etter og ha funnet beste plassering, bør IMO ha denne rekkefølgen:
    1. Tiltak
    2. Flankerende suber
    3. EQ
    Godt jeg har fulgt oppskriften din da før jeg prøvde EQ`en...

kjetinho

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Antall liker
    22
    Då har eg fått kjøpt Audiolense og laga nokre korreksjonsfiler. Problemet er berre at Inguz ikkje finn dei.. Eg har lagt dei i InguzEQ\Impulses mappa slik Inguz bruksanvisninga seier, men den mappa er på ein annan stad enn beskrive i framgangsmåten. Truleg avdi eg køyrer Win 8. Nokon som har tips til korleis eg skal få orden på dette?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn