Nybilkjøp

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Har kikket litt på finn.no og der kom jeg over bl.a. ny Audi TT ferdig registrert og levert Drammen for ca. 70K lavere pris enn tilsvarende fra forhandler der.
Begge er nye ::) det vil si den billigeste har visst gått 1 kilometer ;)

Firmaet heter Din bilpartner, det jeg lurer litt på er, hva er medaljens bakside?

Her er AudiTT.
www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15644277

Her er flere eksempler.
www.finn.no/finn/car/used/result?orgId=553547644
3års garanti o.s.v.

Mvh.KW

Ble medlem
09.03.2008
Antall liker
0
Tror ikke det er noe bakside. I såfall hadde det blitt medieoppslag for lenge siden. De her har jo ingen forhandlere/fysiske butikker, så de sparer jo de kostnadene... I enkelte land må produsentene ta lavere fortjeneste fordi avgiftene allerede er megahøye (Danmark f eks) og da er bila billigere i innkjøp i de landene...

Men SATAN. Jeg visste ikke at de var så rimelige. Er jo helt nye biler.

En fun fact: Audi TT har vært den dyreste bilen å ha TV-kampanje for i senere tid. Audi Norge/Møller AS sendte en reklamefilm med TT over en periode ved lanseringen. I forhold til antall solgte TT'er kosta kampanjen dem 130.000 kr. pr. bil. :eek:

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
kw: finanskrise heter årsaken, prisene skal enda lengre ned.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
ivar skrev:
kw: finanskrise heter årsaken, prisene skal enda lengre ned.
;D
Er delvis klar over det, og håper jeg klarer å vente en god stund til.
Men nå har min 14 år gamle Audi, faktisk for første gang begynt å kreve nye deler ;D
Har vært meget heldig til nå, så godt som ingen utgifter.
Skiftet regreim for to/tre år siden da ::) men da var jo bilen over 11år.
Batteri etter 10 år, noen vaiere o.l.
Nå ble det mye ulyder og jeg skiftet begge fjærene (gått en bit av den ene og mye bråk/støy) samt støtdempere foran, men nå virker det som ny bil igjen.
Planen er å forsøke å vente til neste vår og finne ut av hvilket konsept jeg går for.

Campingbil er et konsept ::) , men satan her har jo prisen ved årsskiftet gått opp 300k på f.eks. denne typen:

www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16465848
Kjempefint konsept synes jeg, for jævlig at de har øket så voldsomt da, men gunstig for de som skal selge nesten nye slike da.

For ordens skyld så har AudiTT kommet med en noe nedrangert og billigere modell i år med bl.a. 160hk. motor, det er noe av forklaringen på litt lavere pris også veilledende hos forhandler.

Mvh.KW

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Antall liker
749
Sted
Haslum
Torget vurderinger
4
Hei, KW

Det var et rasende godt tilbud ! Sammen med flere ser jeg.

Jeg ville sjekket firmaet som står bak. Hvor sollid er de, har de holdt på lenge, referansekunder, skal de ha fohåndsbetaling etc.
Man kan risikere å sitte igjen med svarteper hvis det er en useriøs aktør. Ville også prøvd å finne ut hvordan de skaffer biler. Synes dette ser litt for godt ut.....

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
EiK skrev:
Hei, KW

Det var et rasende godt tilbud ! Sammen med flere ser jeg.

Jeg ville sjekket firmaet som står bak. Hvor sollid er de, har de holdt på lenge, referansekunder, skal de ha fohåndsbetaling etc.
Man kan risikere å sitte igjen med svarteper hvis det er en useriøs aktør. Ville også prøvd å finne ut hvordan de skaffer biler. Synes dette ser litt for godt ut.....
Spiller jo ingen rolle hvor bilene er kjøpt fra, garantien gjelder jo uansett.
Eneste jeg ville vært skeptisk til er forhåndsbetaling.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
Var inne på dette jeg også da jeg kjøpte ny bil, men når det gjelder norsk reklamasjonsrett så eksisterer ikke den for slike biler fordi det er kjøperen selv som står som importør av bilen som er kjøpt i Danmark. Da gjelder de danske reglene. Din Bilpartner er kun et mellomledd, og egentlig kan man gjøre dette selv og få bilen ennå billigere ( uten Din Bilpartners gebyr ) hvis man drar til Danmark og kjøper bilen selv.

Så kan man jo tenke seg hvor hjelpsomme Møller vil være når du kommer med paralellimportert bil?? Noen har vel opplevd feil på privatimportert HiFi og prøvd å få hjelp fra den norske importøren?

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Spiralis skrev:
Var inne på dette jeg også da jeg kjøpte ny bil, men når det gjelder norsk reklamasjonsrett så eksisterer ikke den for slike biler fordi det er kjøperen selv som står som importør av bilen som er kjøpt i Danmark. Da gjelder de danske reglene. Din Bilpartner er kun et mellomledd, og egentlig kan man gjøre dette selv og få bilen ennå billigere ( uten Din Bilpartners gebyr ) hvis man drar til Danmark og kjøper bilen selv.

Så kan man jo tenke seg hvor hjelpsomme Møller vil være når du kommer med paralellimportert bil?? Noen har vel opplevd feil på privatimportert HiFi og prøvd å få hjelp fra den norske importøren?
Fabrikkgarantier gjelder uavhengig av hvor bilen er kjøpt.
http://www.bilmegleren.no/index.html?garanti.html

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
Fabrikkgarantien er gjerne 3 år hvis du velger riktig bil. Reklamasjonsretten er 5 år!

Så kan man undre seg litt over hvor "entusisastisk" Møller vil være til å virkelig stå på når du kommer, med en bil de ikke har tjent ei krone på, og henviser til fabrikkgarantien?

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
Fabrikkgarantien er gjerne 3 år hvis du velger riktig bil. Reklamasjonsretten er 5 år!

Så kan man undre seg litt over hvor "entusisastisk" Møller vil være til å virkelig stå på når du kommer, med en bil de ikke har tjent ei krone på, og henviser til fabrikkgarantien?
Har ingenting å si, verkstedet fakturerer jo importøren uansett.

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
Spiralis skrev:
Det var et problem for lenge siden, da privat import av biler tok av på slutten av 90 tallet, men det tok ikke lang tid før merkeforhandlerne fant ut at de faktisk kunne tjene penger på disse bilene istedet. Nå ser vi faktisk til og med reklamer for at de gladelig tar imot slike biler!

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.331
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Kjøpte nybil fra dinbilpartner ifjor. Ikke noe problem det.
Min ble en a4 avant - 143hk tdi.
Er forøvrig til salgs da jeg innser at jeg trenger den ikke. Holder med en polo eller lignende :)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
bambadoo skrev:
Kjøpte nybil fra dinbilpartner ifjor. Ikke noe problem det.
Min ble en a4 avant - 143hk tdi.
Er forøvrig til salgs da jeg innser at jeg trenger den ikke. Holder med en polo eller lignende :)
Så det funket helt greit ikke noe forhåndsbetaling e.l.
Garantiettersyn hvordan ble det gjort, eller er det kanskje ikke noe som heter det lenger, det er 14 år siden jeg kjøpte (ny) bil sist ;D
Mvh.KW

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
hifiguru skrev:
Spiralis skrev:

Har ingenting å si, verkstedet fakturerer jo importøren uansett.
Ja og det er DU som er importør! Din Bilpartner er kun formidler IKKE importør!

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Joda, ser den men skal vel fungere internasjonalt, importøren har vel også en fakturablankett, i dette tilfelle til wolfsburg...

Topp Bunn