nybegynner platespiller.

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Har lyst og prøve meg på vinyl...
Trenger da en platespiller som kan kobles til min reciver Onkyo SR705

Kan jeg bruke Rega P1 eller ProJect RPM 1.3 direkte koblet til Onkyoen ?

Er dette bra snurrere? hvilke anbefales i denne prisklassen.. kanskje brukt er noe og satse på???

Z

Zomby_Woof

Gjest
Om spillerne du nevner: Ja. De er beggge gode spillere som vil gi deg mye musikkglede. Legger du i mer penger kan du også få bedre lyd, men det er med disse to moroa starter. Prøv å få hørt begge. Hvilken du ender med er et spørsmål om smak og behag mer enn noe annet.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Se i manualen din , kanskje onkyo en din har MM riaa innebygget ? kanskje du kan kople kablen fra platespillern direkte inn der.

det kan hende det står PHONO på ett av rca,inn pluggene bakpå .

Gjør som zomby_woof sier , sjekk ut de to spillerne du har sett for deg , og vurder ut fra hvem du liker best av lyd , og utseende.

Lykke til . Om du allikevel må ha riaa , er det mange her inne som har valgt cambridge sin riaa , somskal være god til prisen.

Mvh Espen

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
948
Onkyoen din har inngang for mm pu, merket "phono". Du kan bare plugge inn de spillerene du har nevnt.

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Gjest skrev:
Onkyoen din har inngang for mm pu, merket "phono". Du kan bare plugge inn de spillerene du har nevnt.
Flott. da får eg se om det isje blir Vinyl snurrer på meg når eg kommer meg heim i fra ferien..
Sikkert isje så goe den innebygde Riaa`en, men har en stygg mistanke om at oppgraderings viruset komme fortløpandes 8) 8) 8)

S

Stereo_Mono

Gjest
Triangle VS Atoll skrev:
Har lyst og prøve meg på vinyl...
Trenger da en platespiller som kan kobles til min reciver Onkyo SR705

Kan jeg bruke Rega P1 eller ProJect RPM 1.3 direkte koblet til Onkyoen ?

Er dette bra snurrere? hvilke anbefales i denne prisklassen.. kanskje brukt er noe og satse på???
Suverene startspillere begge to Triangle VS Atoll.
Er vinyl noe du vil satse på er jo også en Rega P2 en helt super startpunkt. P2 tåler også en liten runde med PU (Pickup) oppgraderinger. I tilfelle du vil utførske deg videre inn i vinylverden :)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Det ligger en fin Microseiki på børsen , med pu og det hele....tenker mest på pris/kvalitet , jeg kjenner ikke denne spillern ,men det er jo en micro...

Kanskje noen kan si noe om denne.

Vet jo at jeg har anbefalt deg noe nytt , når jeg tidligere har tenkt på vintage har jeg hatt for øye de dyrere , eldre spillerne som garrard 401 thorens osv....

Kanskje denne microseikien kunne vært noe ?

Mvh Espen

Topp Bunn