Ny vaskemetode av vinyl

F

fjellvåk

Gjest
Da kan vi gi bort maskinene, kaste ultralydvaskerene, revolusjonen er et faktum....

A New Effective and Affordable Record Cleaning Device - Gets Dirt and Debris Out of the Grooves

In The Groove Record Cleaner - $19.99

In The Groove is a new ingenious record cleaning roller. Its patented material was designed by a surgeon for use in the operating room where it keeps surgical instruments close at hand. This patented material has been repurposed as one of the coolest record cleaning tools ever designed. The soft, sticky substance sinks deep down into the grooves, pulling out years of debris and removing ticks and pops from your vinyl

http://www.musicdirect.com/product/89476?utm_campaign=

Vedlegg

pellesmil

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.04.2005
Antall liker
350
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
4
Helt klart et underpriset produkt, når massene oppdager dette vil det mere enn et gufs igjennom den etablerte hi-fi bransje, dette vil helt klart få Nastac til å gå helt av sporet og føre oss ut i en ny nedgangstid.

Ja ja får vel rense noen plater til med USC maskinen min, tok nettopp en gjennomspilling av The Kids sin debutplate i brukt men ny-renset utgave,
kan ikke si jeg fant noe feil med den plata gitt. 8) 8) 8) 8) (mulig det hjalp at jeg gikk i 4 klasse når forelska i læren var det som gjaldt)

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
12.542
Torget vurderinger
10
Spennende å høre erfaringer. Platevask er tidkrevende!

F

fjellvåk

Gjest
hel skrev:
Spennende å høre erfaringer. Platevask er tidkrevende!
Javisst. Tenk å pakke ut en ny LP, legge den på spilleren, kjøre noen runder med den rullen og vips plata er ren og kan spilles. I praksis så vil det ikke gå med tid til platevasking i det hele tatt. For godt til å være sant kanskje men den koster jo "ingenting" i forhold til andre vaskemetoder så det må kanskje sjekkes ut....

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.448
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Minner veldig om slike du får på IKEA eller Dressman. De har da ikke fått HiFi prislapp.
Mulig de kan fungere på overflatestøv, men ned i rillene kommer nok ikke den rullen.

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
12.542
Torget vurderinger
10
Audiomix skrev:
Minner veldig om slike du får på IKEA eller Dressman. De har da ikke fått HiFi prislapp.
Mulig de kan fungere på overflatestøv, men ned i rillene kommer nok ikke den rullen.
Da er vel navnet "IN THE GROOVE" sterkt misvisende ;D

V

vredensgnag

Gjest
Såvidt jeg kan lese er det blå et mykt gummistoff som trenger ned i rillene. Dette er altså ikke limbånd for å fjerne hår og rusk fra tøy.

In The Groove is a new ingenious record cleaning roller. Its patented material was designed by a surgeon for use in the operating room where it keeps surgical instruments close at hand. This patented material has been repurposed as one of the coolest record cleaning tools ever designed. The soft, sticky substance sinks deep down into the grooves, pulling out years of debris and removing ticks and pops from your vinyl. Place any LP on a flat surface and roll In The Groove on the record following the grooves. No fluids or cleaning agents needed. When it gets dirty, just rinse it off under the sink and blot it dry with a paper towel. The sticky surface will be good as new. Our highest recommendation for an entry-level record cleaning tool!

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.065
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
jeg har hatt en slik fra Nagaoka i årevis og den erstatter ikke skikkelig våtvask!
men den er grei for overflatestøv etc
ellers er ekornhårbørsten på arm som går i rillene foran nålen super og absolutt uunnværlig
mvh
Leif

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
LMC skrev:
jeg har hatt en slik fra Nagaoka i årevis og den erstatter ikke skikkelig våtvask!
men den er grei for overflatestøv etc
ellers er ekornhårbørsten på arm som går i rillene foran nålen super og absolutt uunnværlig
mvh
Leif
Har hatt noe lignende her også, og som du skriver- egner seg greit til å ta bort overflatestøv.
Når det gjelder børsten på arm; regner med at du har en eller form for hastighetjustering- alternativt ikke absolutt gehør. (som oftest kan være like greit)
Da jeg hadde børste på en tidligere spiller, gikk hastigheten såpass ned at det ikke ble heeelt bra med toneartene på klassisk musikk.

karlinn

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2005
Antall liker
110
Sted
Bergen
Torget vurderinger
7
har bestilt, så er det bare at se hvordan dette virker :)

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.065
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
min BASIS Ovation lar seg ikke påvirke til senket hastighet pga en lett liten børste i rillene
til det er dreiemomentet i tallerkenen for høyt
mvh
Leif

karlinn

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2005
Antall liker
110
Sted
Bergen
Torget vurderinger
7
LMC skrev:
min BASIS Ovation lar seg ikke påvirke til senket hastighet pga en lett liten børste i rillene
mvh
Leif
Ved du hvor man kan få sådan børste til rimelig penge?
Det bøt at gå fint på garrard

karlinn

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2005
Antall liker
110
Sted
Bergen
Torget vurderinger
7

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.065
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
springair.de er bra på alt litt halvkurant
evt svalander.se
mvh
Leif

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
LMC skrev:
mvh
Leif
Regnet vel egentlig med at alt var på stell - som sedvanlig. :)

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.065
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
selv ikke en sveivegrammofon fra forrige århundreskifte lar seg påvirke av de ekornhårene!
mvh
Leif

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Godt det ikke er hår fra dinosaurenes tid....skulle tro en av de børstene jeg hadde, bestod av noe slikt.
Ønsker meg en med ekornhår.
(har ikke min kjære katt lenger, R.I.P.- som ærefull og stolt stadig forærte meg ferske eksemplarer av arten)

Topp Bunn