Ny tweak

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
654
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Ja for dere som driter penger og allerede er langt inne i lalaland sjekk ut:
https://www.virtualdynamics.ca/content.php?id=115

Fasinerende hva folk prøver å selge...
Hvorfor ikke kalle en spade en spade og selge gullforgylt bæsj?
Ja, vi må være raske til å finne på noe enkel dritt nå, før noen andre finner på det før oss.! Lett tjente penger?? Faan, god fantasi har døm når døm drar frem rotter og vekkeklokker å greier for å få oss til å bruke penger. Det verste er jo at vi hifi idioter går fem på når det gjelder sånt tull!

Hmm, Hørte jeg en føredette hi-fi skribent som bomma litt ang en dac????? ;D

Psykisk???????????

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.880
Sted
Østfold
Hvorfor blir jeg skeptisk til ting som er tilgjengelig i gull og platinumversjoner til svært høy pris?

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Kanskje 5000 stk av disse ville fungere som en slags diffusor...... ::)

Skribenter i 6moons mener at de har en effekt.

"Though the usual hyenas on the forums will cackle with ridicule, serious music lovers would miss out a great deal if they mistook the small size and unconventional behavior of these unusual acoustic treatments for a joke. They're anything but a joke. They're the most eye-friendly effective room treatments we've come across yet and highly recommended."

Jeg har et åpent sinn, men dette villle jeg har hørt selv, om jeg hadde hatt så mye penger at jeg ikke visste hva jeg skulle bruke dem på og var helt desperat(over den grensa også) etter å gjøre noe med akkustikken i et rom.

NOPE!  ::)

btw:

Den lille dingsen på "ventilasjonsgitteret" over radioen, er IKKE pokal for NM i lommetennis......

K

krille_krokodille

Gjest
"The resonators are activated by sound waves in the room and produce overtones – subtle overtones, which also define the sound color. This coloring is often lost during the recording process, and when replaced always improves, and never worsens, the sound experience."

Lyden blir aldri verre, står det jo. Til bare 250$ for den billigste modellen kan vel ikke dette være noe å lure på. Virker som et røverkjøp!

T

theStig

Gjest
Hvis det er "tapte overtoner" man vil ha tilbake, så er en slik boks vist under både billigere, mer effektiv, og dessuten - justerbar! Adjust to taste!!! ;D To kreves for stereo....

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.889
"The resonators are activated by sound waves in the room and produce overtones – subtle overtones, which also define the sound color. This coloring is often lost during the recording process, and when replaced always improves, and never worsens, the sound experience."

Lyden blir aldri verre, står det jo. Til bare 250$ for den billigste modellen kan vel ikke dette være noe å lure på. Virker som et røverkjøp!
Med andre ord en ringeklokke - en bjelle?

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Hvis det er "tapte overtoner" man vil ha tilbake, så er en slik boks vist under både billigere, mer effektiv, og dessuten - justerbar! Adjust to taste!!!  ;D To kreves for stereo....

Erfaringsmessig er dette en skikkelig god boks selv om jeg ikke ville koble den til stereoanlegget mitt. Men til sitt bruk er den nesten uovertruffen.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Det er jo godt mulig det har en bittebittebitteliten effekt på romklangen, men til 13.000/stk for platinum versjonen så er du jo på god vei til å bygge et akustisk perfekt lytterom.
Virtual Dynamics har jo en del vitenskapelig mumbo-jumbo på sine sider og har priser som matcher deres liksom vitenskap, eller hva sier du til 1,5meter nettkabel til kroner 82500,-!!
jeg driter i om selve støpselene er skjært ut av en solid klump med aluminium og om det er sølv, gull eller 9nn kobber ledere INGEN TING kan rettferdiggjøre en slik pris. Det er rett og slett bare usakelig.
De har også biwire høyttalerkabler. 2x2 meter koster den nette sum av 120.000,-
Noen må helt klart le hele veien til banken...

Topp Bunn