Ny tillfällig cd-spelare...

elitico

Medlem
Ble medlem
28.01.2006
Antall liker
0
Hej!

Jag letar efter en duglig spelare (gärna i svart) för ca 4-5tkr. Jag hade tänkt leta begagnat, frågan är vad jag ska leta efter? Det kan tilläggas att detta är en tillfällig lösning, spelaren ska dock fungera hyffsat till jag har råd med något bättre.

De ska användas med ett par AE1 MK3 och en Densen DM-20. DM-30 förstärkarkombination.

Jag hade tidigare en Copland CDA-822 och den spelade i stort som jag vill. Detaljerat öppet med lite värme och fin stor ljudbild. Jag leter alltså inte efter någon analytisk spelare eller någon avrundad spelare som "fokuserar på helheten".  Något lite mellanting är att föredra för mig.

Tack på förhand!
Mvh
Henrik

elitico

Medlem
Ble medlem
28.01.2006
Antall liker
0
Inga förslag? Jag är väl medveten om att att jag inte kan få en likvärdig spelare som den tidigare Coplanden för så lite pengar. Det vorde dock intressant att höra vilka spelare ni skulle rekomendedra med den nämda budgeten. En trevlig spelare som inte sticker ut i nåt register och ändå ger återger källmaterialet något så när.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg syntes du skulle sjekke ut Cambridge Audio sine. De får alltid god kritikk for å prestere langt over det prisen skulle tilsi.

O.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Et alternativ i den prisklassen kan være å kjøpe direkte fra Kina. Denne tror jeg du vil kunne leve med en god stund (det har jeg gjort):

http://www.original-cd.com/index-products-a8t.htm

Den har både rør og vanlige utganger, så her har du mulighet for å velge det du liker best selv.

R

Rojoh

Gjest
Jeg kjøpte en brukt Meridian 506.20, og tror du vil trives med noe slikt! Ønsker du bittelitt mer "piff" i mellomtonen, så kan kanskje Arcam være et alternativ?

Mvh. Johan

elitico

Medlem
Ble medlem
28.01.2006
Antall liker
0
Meridian gillar jag. Ser de sällan begagnat bara och sedan kostar de väl lite mer?

Topp Bunn