Mobiltelefon og lesebrett Ny telefon. Samsung Galaxy S9+ eller Samsung Note ??

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
13.185
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Joda, jeg vet at dette er et hifi forum, men det er sikkert mange her inne som har peiling på telefoner også.
Jeg har vært på Power og på Elkjøp og er akkurat like klok (dum) som før jeg gikk til butikkene........ etter og ha vært fornøyd Huawei eier noen år så har jeg blitt lei av at Huawei ikke støtter eller lar seg oppgradere til mange av de nye appene man må ha i dag så jeg ønsker og gå tilbake til Samsung.
Pr i dag så må jeg bruke en gammel Samsung S2 for bruk f.eks med Østfold appen, mens den 5 år nyere Huaweien ikke fikser det hele....... så back til ny Samsung...... men hvem av de skal jeg velge ?.... specene ser jo ganske like ut og prisene er heller ikke langt unna hverandre....... help please :D

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Antall liker
791
Østfold app? Hvilken?
Jeg spør fordi jeg synes det er rart at èn Android telefon ikke støtter en app som en annen Android gjør, på samme Android versjon??

S9+ er meget bra. Eneste ankepunkt er visstnok batteri og ladetid.

Note 9 er vel enda ikke kommet?

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
13.185
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Østfold appen, altså reise appen hvor man kjøper buss billetter. Det kom en ny versjon av den i våres og med den masse problemer for mange, det er vist et eller annet med sikkerhet og gjøre og en eller annen plattform...... jeg har ikke peiling og har gått flere runder med de som la ut den nye versjonen, uten annet enn at "du har for gammel plattform"..... kjøp billetter på bussen. Er egentlig velkommen til bad customer service de lux...... men nok om det... jeg gir opp og bøyer meg forover og kjøper ny telefon.
I ettertid er det også andre oppgraderte apper med høy sikkerhet som ikke vil snakke med Huawei telefoner, bla den nye fra Ruter får man ikke alle funksjoner frem på.... har ikke prøvd med NSB fordi det er buss for tog hele tiden og da blir det bil for tog i stedet her i gården.

Jeg har ikke sagt at det finnes noen Note 9...... jeg bare så at alternativene for meg var S9+ eller Note, om det det er Note 1 eller 5 eller 10 vet jeg ikke..... det er den Note som er i butikkene nå jeg snakker om.

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Antall liker
791
Note 8 vs S9+, altså.

Hvilken Huawei har du? Kanskje @Danke her inne kan hjelpe deg ang Østfold-app'en. Han bruker den kanskje og han har Huawei.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
13.185
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Huawei P7 L10 Android 4.4.2 Den var topp modellen til Huawei når jeg kjøpte den.
Den er jo nå litt tilalderskommen, men jeg liker den og synes det har vært en god telefon og ikke minst har den tålt en støyt uten problemer. Men innser jo at det har rent litt vann ut i havet siden den var ny-
Jeg har ved flere anledninger forsøkt og oppdatere telefonen, men får bare beskjed om jeg har seneste versjon.

Men er klar for og handle en ny en nå...... vil ikke kaste bort mer tid på telefon....... mye mer interessant og teste ku-picker ;)

Kom forøvrig i natt til og tenke på at kusina til kona jobber som teamleader for en av utviklings avdelingene til Samsung så jeg sendte henne en mail i natt som hun svarte på akkurat nå og hun sier at hun opplever Note som kraftigere enn S9+ når det gjelder og hente filer, bilder og f.eks søke i e-mail etc, men ellers er det ganske likt..... til slutt er det designet og hvor bra den passer inn i min hverdag vedr størrelse som teller sier hun....... du bruker jo ikke og gå rundt med telefonen din i en veske som jeg sier hun og Note er stor hvis du ikke har den i en veske....... så kanskje det bare må bli en S9+ for meg og ferdig med det.

Uansett Daniel62, takk for hjelp.

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Antall liker
791
Rudi: S9+ er en knallbra telefon med en veldig godt kamera, minijack utgang og mulighet for eksternt minnekort og IP68 sertifisering.

Hadde jeg hatt råd, så hadde jeg kjøpt en. Men for meg er den dessverre 2-3000 for dyr.

D

Danke

Gjest
Beklager sent svar... Jeg har fjorårets? P10 og kan bekrefte at alt Ruter, østfold, Vesttrafik osv funker her...

Har du kjørt alle oppgraderinger til telefonen? altså System?

Jeg har ikke info om P7, det eneste jeg har hørt om av tidligere er P8 osv....

Merkelig at P7 ikke skal funke, men det er jo endel funksjoner som har kommet de siste årene... Som ikke fantes før..

Du kan prøve de trinnene jeg skrev i linken over.. Det enkleste først...

1.Se om app er oppdatert i google Play, er alt oppdatert?

2.prøv å slett app og last inn på nytt, det er ofte apper krasjer eller har feil.. (hvorfor aner jeg ikke har vel kanskje med nedlastning å gjøre...

3. Om ikke det heller, prøv å resett Google Play, jeg tror da alle apper må oppdateres etterpå... men en stund siden jeg gjorde dette.

4.Om ikke det funker heller er å resette mobilens INNSTILLINGER en mulighet.... Da mister du ikke noen apper og filer, men du må arrangere apper, varsler, bakgrunn, ringetoner på nytt slik du vil ha det, samt huske lagrede passord.

Ellers vet jeg jo ikke hvordan android ser ut på en P7? Vet du hvilken Android det er? Gjetter kitkat eller Lollipop...
Da vet vi litt mer om hva den kan klare.

Dersom du klarer å kjøre Vipps, Swish osv? Så ser jeg ikke hvorfor Ruter ikke skal funke...
Men sjekk Android versjon, så er det bare å google nesten...

Topp Bunn