Ny Riaa i Hus

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Jasmine LP-2.0mkII

Da har Jasmine`n fått klimatisert seg 1 døgn, og den har nå fått støm og spilt litt.
Kan jo si litt om førsteintrykk.

Den spiller av alt som pickup plukker i fra Vinylen, alt som fins av detaljer på Vinylen kommer tydeligere frem
Både på godt og vondt.
Detaljer jeg ikke har hørt før kommer frem. Rett og slett rå på detaljer

Men det er også mere støy i bilde, legger godt merke til det ved start og slutt av spora, når det ikke er noe musikk informasjon der så kan en på en måte høre en svak susing, som kan minne om en blåselyd, som om jeg blåser inn på Pickup i takt/fart med omdreiningene til Vinylen.
Dette la jeg ikke merke til med ProJect Riaa...

Har også fått en liten festkul på bassen, rundt 70-90Hz vil jeg anslå. har testet ut litt andre vinkler på Ht, men har i grunnen funnet den posisjonen som gir best lydbilde her i stua....
Har en mistanke om at denne festkulen kommer til og glatte seg ut når Jasmine`n blir goe og varm og får en del timer på seg..

Nokk negativt, så eg gjentar Eg bare Elske denne detaljerikdommen som kommer fram nå

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Antall liker
2.855
Sted
Bærum
Gratulerer. Det kan være spennende å høre hva du sier etter noen uker. Jeg kjøpte ny riaa for et par-tre uker siden, og det er først de siste dagene jeg virkelig har lært å sette pris på den. Om det er jeg eller riaaen som har forandret seg, skal jeg ikke si for sikkert, men i alle fall synes jeg det låter mye bedre nå. :D

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.092
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Nå har du hatt riaaen i hus en stund,har du funnet roen med Jasminen?

mvh

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Har ikke fått spilt så veldig mye. Og preampen har tatt kvelden, så kan kunn spille musikk via onkyo reciver nå. Og de nedgraderer alt kan man si :'(
Men det jeg fikk spilt likte jeg. Etter at den har stått med power on i en uke og spilt noen timer så ble den mye roligere, mere detaljer kom frem og mindre støy :) men dette kan og skyldes ny pickup.
Pickup var helt ny da jeg koblet til Jasminen.

Så blir noen triste uker uten preamp :'(

Topp Bunn