Ny regler for Torget

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.247
Antall liker
3.495
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Går det an å ha en egen underavdeling hvor proffbrukere kan annonsere?
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.247
Antall liker
3.495
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Formulerte meg litt dårlig her. Bransjeaktører og andre medlemmer som har et stort antall annonser.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.720
Torget vurderinger
1
Formulerte meg litt dårlig her. Bransjeaktører og andre medlemmer som har et stort antall annonser.
Jeg skjønner ikke poenget ditt. Et stort antall annonser koster litt, og det blir litt rart å gi flere annonser gratis til de som averterter mye
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.578
Antall liker
84.754
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
En begrensning for antall samtidige annonser bør komme etter at enkelte «tapetserer» Torget med annonser. Synd å si det, men enkelte ødelegger for alle andre og da må det bli begrensninger også for støttemedlemmer. Trist, men sånn har det blitt
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.720
Torget vurderinger
1
Det er jo bare å bruke søkemotoren så vil du kun se annonser som du vil se.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.578
Antall liker
84.754
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Skjønner det, men når det kommer 10-15 annonser for ett og ett rør annenhver dag, så drukner alle de andre annonsene. Kan da ikke være så vanskelig å skjønne.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.720
Torget vurderinger
1
Skjønner det, men når det kommer 10-15 annonser for ett og ett rør annenhver dag, så drukner alle de andre annonsene. Kan da ikke være så vanskelig å skjønne.
Igjen, bruk søkemotoren på høyre siden og søk på f.eks. "høyttalere", da ser du jo kun høyttalere, og ingen rør.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.578
Antall liker
84.754
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Jeg skjønner at du du ikke skjønner problemet. Skal ikke dra det lenger, men innser at det er nytteløst å argumentere videre. Ha en flott natt!
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.720
Torget vurderinger
1
Jeg skjønner at du du ikke skjønner problemet. Skal ikke dra det lenger, men innser at det er nytteløst å argumentere videre. Ha en flott natt!
Hva vil du at jeg skal gjøre med det? Problemet er at du ser på listen over siste annonser, og da ser du av og til enkelte som annonserer 20 annonser etter hverandre, men det er lov som støttemedlem.
 
C

cruiser

Gjest
En grense på minimum 5 eller 10k innlegg f.eks vil vel løse det problemet?
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.578
Antall liker
84.754
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Jeg skjønner at du du ikke skjønner problemet. Skal ikke dra det lenger, men innser at det er nytteløst å argumentere videre. Ha en flott natt!
Hva vil du at jeg skal gjøre med det? Problemet er at du ser på listen over siste annonser, og da ser du av og til enkelte som annonserer 20 annonser etter hverandre, men det er lov som støttemedlem.
Bravo, du skjønte det. Det er nettopp der begrensningen bør komme. At det ikke skal være mulig å legge ut en bolk på 20 annonser på rappen. La oss si max 3-5 pr døgn, slik at det kan være litt variasjon i annonsene.
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.278
Antall liker
9.087
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
også burde spesielt bransjeaktører tvinges til å sette pris i sine annonser. ikke bare teksten "supertilbud, ta kontakt"
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.089
Antall liker
1.067
Torget vurderinger
10
Så det er altså greit at bransjeaktører "teppebomber" torget med annonser, for det blir det penger av, mens det foreslås begrensninger for vanlige folk?
 

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Innlegg
2.485
Antall liker
276
Torget vurderinger
19
også burde spesielt bransjeaktører tvinges til å sette pris i sine annonser. ikke bare teksten "supertilbud, ta kontakt"
Alle burde være tvunget til det, er så lei av det tullet der, evt mulighet for å filtrere ut disse.
 

leifarild

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.11.2012
Innlegg
229
Antall liker
205
Kopierer teksten til en gruppe for kjøp/salg av lyd og lys på facebook. Synes de reglene er fornuftige.
Ellers er jeg enig med TT, det er noen som teppebomber med annonser, som kanskje burde moderere seg noe.

Her er utdrag fra regelverket til en kjøp/salg gruppe:

En salgsinnlegg skal ikke bare bestå av klipp-og-lim linker til Finn, legg også inn annonsetekst /beskrivelse.
Kun én sannonse pr salg, ingen spamming!
Hyppig reposting av annonser for å trikse seg til topps skal ikke forekomme.
Brukerprofiler:
Brukerprofiler skal vise medlemmets virkelige navn og vanlige kontaktmetoder skal være tilgjengelige, slik som "Send melding" til vedkommende, etc.
Medlemsskap:
Ingen skal "legge til" personer i gruppen, personer som ønsker å være med i gruppen skal _selv_ be om dette.
Prissetting:
Alle salgsobjekter skal ha synlig pris. Annonser for utstyr som "Selges til riktig pris", "gi bud", "hva vil noen betale for dette" etc slettes.
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.
M

MusicBear

Gjest
også burde spesielt bransjeaktører tvinges til å sette pris i sine annonser. ikke bare teksten "supertilbud, ta kontakt"
Enig! Også enig med Høvdigen om regelendring om at samme type produkter skal i samme annonse.

Har også foreslått for Høvdingen et par ganger at støttemedlemmer får en egen bakgrunnsfarge i tekstfeltet, eller feltet helt til venstre, grønn og med samme lysstyrke som dagens blå. Ikke for at støttemedlemmer skal vise seg så veldig frem, men for å hele tiden påminne ikke-støttemedlemmer om at dette unike nettstedet tåler en liten økonomisk honnør hvert år fra brukerne.
Jeg ville også satt en fast pris for dette, egentlig så lav som mulig (innenfor rimelighetens grenser, 400 er for eksempel en hundrings i kvartalet for folk, 800 to hundringser) for at flest mulige skal slutte seg til - fordi KUNNSKAP man erverver seg på dette forum er verdt titusener av kroner ved at man lærer ting hi-fi selgere ikke akkurat forteller oss kunder i en mulig kjøpssituasjon...

Folk er medlemmer her og der - alt koster - tullete at dette nettsted skal være gratis.
 

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Innlegg
5.487
Antall liker
5.456
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Jeg foreslår at man oppretter en tilsvarende "siste annonser" bare med "utvalgte annonser" som blir valgt tilfeldig ved hver oppdatering av siden.
På den måten forsvinner ikke annonser som har lagt mer enn 3 timer uavhengig av antall nye teppebombinger.

Er dette mulig å få til?
 

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Innlegg
2.988
Antall liker
2.914
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
31
En grense på minimum 5 eller 10k innlegg f.eks vil vel løse det problemet?
Kanskje en bedre løsning er å innføre en regel om at samme type produkter må stå i 1 annonse.
Hvorfor sette slike begrensninger ?
Det vi da si at dersom jeg har to forskjellige platespillere, så havner de i samme annonse ?
Hele greia blir litt tullete synes jeg, hvis dette kun skal dreie seg om de som sitter og scanner forsiden hele tiden for å se om noe nytt dukker opp.
Tror ikke det er noe stort problem å klikke på linken til enten høyttalere eller det man måtte være interessert i hvis man er på jakt etter noe.
Det er vel ingen som handler kun ut i fra det de ser på forsiden ?

Rør har en helt egen avdeling, så det er lett å filtrere bort den.
 

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Innlegg
1.673
Antall liker
1.093
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Og hva er vitsen med å stimulere til enda færre annonser?
Det er jo uansett finn.no som gir flest salg og beste priser.
 

Vebbis

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2008
Innlegg
570
Antall liker
382
Torget vurderinger
1
Hifisentralen har glitrende filter så det er absolutt blant de stedene det er enklest å finne relevante annonser.

På generell basis synes jeg folk er rimelig sutrete på nett. Nesten så jeg ikke skjønner hvordan man klarer seg i hverdagen hvis alle småting er så irriterende og vanskelig å forholde seg til.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.705
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Jeg skjønner at du du ikke skjønner problemet. Skal ikke dra det lenger, men innser at det er nytteløst å argumentere videre. Ha en flott natt!
Hva vil du at jeg skal gjøre med det? Problemet er at du ser på listen over siste annonser, og da ser du av og til enkelte som annonserer 20 annonser etter hverandre, men det er lov som støttemedlem.
Bravo, du skjønte det. Det er nettopp der begrensningen bør komme. At det ikke skal være mulig å legge ut en bolk på 20 annonser på rappen. La oss si max 3-5 pr døgn, slik at det kan være litt variasjon i annonsene.
Syns ikke man skal begrense bruken av torget p.g.a. noe såpass bagatellaktig. Listen over siste annonser er kun det, en slags løpende logg over nye annonser. Indirekte (ekstra) funksjonalitet og nytte (f.eks flere nye *forskjellige* annonser som får blodet til å bruse) er en konsekvens av loggens primære formål, loggføring (som iogforseg også har en nytteverdi, men på basisnivå), og er bare en bonus som ikke bør tillegges vekt.

Blir nesten som å be pc'en om å ikke loggføre løpende feilmeldinger så lenge dette kommer fra en og samme prosess.
Eller f.eks å kun tillate annonser på torget hvor prisen er max 1/5 av nypris, fordi noen mener dette strider mot hva de mener er fornuftig å annonsere en vare for og sånn sett ikke har noen subjektiv nytteverdi for dem.
Begge deler er like idiotisk.

Det kan dog være greit med noen spilleregler, men de bør være basert på logiske slutninger og ikke skjønn.

Spesielle tilfeller hvor 5 forskjellige butikker kjører samme kampanje på Devialet, så skjonner man at det ikke egentlig er butikken som kjører kampanje men Devialet/importør (dvs blir vel såkalt "norsk agent" her, siden mange prdusenter enda tror at Norden er et land), og ikke butikkene som liker å gi fra seg avanse. Dette er det jo vanskelig å gjøre noe med. (Her burde de gjøre som i vanlige magasinannonser hvor det gjerne er kun *en* annonse men med navn til alle forhandlere inkludert. Dette er nå litt off-topic.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hvordan går det med regelen om å legge en samle annonse for samme type produkter under ett store Ugh? Istedet for å få pepret torget med enkeltstående fra spesielt to ivrige rør-selgere.

Da vi fikk den nye versjonen av HFS hadde vi en som pepret torget med salg av ulike skiver. Må gå an å la rør gå rett i kategori, uten å synes? Så kan de som trenger rør fra rest-lageret til Motron eller andre alternativ bare søke de opp..
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.578
Antall liker
84.754
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
As we speak:

020C9172-6718-426F-8430-2F872E57999E.jpg
 

funbunny

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Innlegg
579
Antall liker
196
Sted
Ved Mjøsa
Tror det er lurt å legge til rette for "et yrende liv" på sentralen. Hvis det blir for mange begrensninger så søker man andre arenaer og sentralen svekkes. Det vil vi vel ikke...?

Funbunny
 
2

2xJ

Gjest
Pr skrivende stund for dette innlegget, så er 1/3 av annonsene rør i fra en og samme person... ingen premie for og finne vedkommende dessverre.
Lite inspirerende og kikke på børsen da..... yrende liv sier noen ? er dem aktive ellers ? skaper dem liv og rør(e) ??

Skal det drives så aktivt bør det vel komme noen begrensninger.... evnt kutte ut visning på forside av børsen....

/JR
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.390
Antall liker
63.495
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Jeg vil ha et forum som er utformet og strømlinjet kun ut fra mine personlige behov. Andre har ikke peiling! Jeg vil ha det nå! Sett i gang, Høvdingen! :mad:;)
 

Dire Wolf

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
3.369
Antall liker
9.389
Sted
Viken
Torget vurderinger
1
Hva er egentlig problemet? De som ønsker Rea og fattiglapputvalg har returvarene plassert i hauger ved kassa på Elkjøp. La for Guds skyld Godtfolk få by frem skikkelige varer.
 

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.876
Antall liker
17.470
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Mye av problemstillingen tror jeg kan løses ved fornuftig bruk at annonsens varighet. Ved opprettelse av annonse får du velge varighet på annonsen. (I intervallet 3-30 dager).
Velger man her f.eks 5 dager (for man forventer jo ett kjapt salg), vil ikke dette være mulig å endre ved fornyelse av annonsen. Slik at du kan forvente at annonsen blir fornyet hver 5 dag.
Skjermbilde 2018-11-11 kl. 12.43.03.jpg


Ved å redusere valgbart intervall på varighet (øke minimumsgrensen fra 3 til 10?) vil dette potensielt redusere hyppigheten av annonser på forsiden med godt over 50%.
Man trenger ikke å innføre andre begrensninger eller nedlegge forbud mot noe. Skulle man ønske å ha annonsen ute i kortere periode enn 10 dager, kan man bare skjule/slette annonsen selv.

Capice?
 
Topp Bunn