ny publikasjon - Linear Audio

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.367
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
I dag snublet jeg tilfeldigvis over Linear Audio, som er en nystartet teknisk publikasjon som tenkes utgitt på papir hver gang de har "nok" til ca. 120 sider, eller minimum halvårlig.

Utgiveren Jan Didden har knyttet til seg flere kjente folk, som f.eks. Nelson Pass, Douglas Self, Joachim Gerhard, Siegfried Linkwitz m.fl.

Ser potensielt nyttig ut for tech-folket.

http://www.linearaudio.net

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.302
Torget vurderinger
1
Menighetsblad for «hardcoreobjektivister» 8) ... Douglas Self er ikke å spøke med.

mvh
KJ

U

utgatt19288

Gjest
Innmelding gjort og bestillt første publikasjon. Dette skal jeg ha med meg!

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.367
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Du er imponerende kjapp i vendingen, Baard! :D

Kom gjerne tilbake med mini-omtale av det første nummeret.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.393
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Pussig Non-Linear logo.
Henger kanskje sammen med at første utgave er No 0 (null).
Eller omvendt ;)

U

utgatt19288

Gjest
coolbiz skrev:
Du er imponerende kjapp i vendingen, Baard! :D

Kom gjerne tilbake med mini-omtale av det første nummeret.
Må ha med meg denne "gullrekka" av bidragsytere - disse kara trekker vel med seg John Curl med flere etterhvert også. Kommer gjerne med en tilbakemelding - men første utgaven slippes først den 30 aug. Har bare fått lagt inn en "pre-order"

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.172
Torget vurderinger
4
Kan tenke meg at det er artig å lese hva de store gutta mener. Jeg eide en gammel Parasound forsterker konstruert av John Curl tidligere og i manualen stod det angående høyttalerkabler at det en måtte passe på var tilstrekkelig tverrsnitt og også en minimum anbefaling

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Hmmm.

Tom Nousaine exposes some myths about low frequency reproduction in home listening rooms. He cites manufacturer surveys about customer listening rooms with the surprising conclusion that listening rooms tend to be quite similar as opposed to the idea that “all rooms are different.” He then provides measured results that suggest that the modern “great room” is a much better listening space relative to low frequency performance than often assumed. His conclusion is that room modes are important to provide the low frequency energy for listening and that judicious equalization and damping is often counterproductive.
Kom ikke her og si at bassfellene mine er forgjeves. :mad: Nekter å lese meninger som motstrider mine egne. ;D

saschagabor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2010
Antall liker
2
Kjøpt og betalt!

Låter forøvrig til at jeg er nummer 85 som bestiller bladet/boken, står hvertfall "Order Number: 85" på min invoice.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.172
Torget vurderinger
4
orso skrev:
Hmmm.

Tom Nousaine exposes some myths about low frequency reproduction in home listening rooms. He cites manufacturer surveys about customer listening rooms with the surprising conclusion that listening rooms tend to be quite similar as opposed to the idea that “all rooms are different.” He then provides measured results that suggest that the modern “great room” is a much better listening space relative to low frequency performance than often assumed. His conclusion is that room modes are important to provide the low frequency energy for listening and that judicious equalization and damping is often counterproductive.
Kom ikke her og si at bassfellene mine er forgjeves. :mad: Nekter å lese meninger som motstrider mine egne. ;D
Med tanke på membranarealet på "typiske" stuehøyttalere har han nok et godt poeng.

saschagabor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2010
Antall liker
2
Første utgave har visstnok dumpet ned i postkassen, men jeg får bladet først i hende i morgen ettermiddag. Flere som har mottatt?

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.302
Torget vurderinger
1
saschagabor skrev:
Første utgave har visstnok dumpet ned i postkassen, men jeg får bladet først i hende i morgen ettermiddag. Flere som har mottatt?
Jeg fikk «utsendigsbekreftelse» fra Didden i går (1. sept.).

EDIT: da lå blekka jaggu i postkassen ... 169 sider uten reklame og tettpakket med hummer und kanari innen hjemmefusking, dvs den dekker ganske mange felt. Svært lovende.

mvh
KJ

saschagabor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2010
Antall liker
2
Ah, dette kan bli spennende! 169 sider er ganske mye det, spesielt når man slipper de sedvanlige tett på 50% reklame...
Heller skjeldnere utgivelse enn 75% pjatt.

U

utgatt19288

Gjest
Fikk mitt eksemplar i går. Ser lovende ut dette, har bare skummlest litt og ser fram til å bruke helgen til å lese mer om DIY HT konstruksjonene og forhold rundt rom/akustikk.

Synes gode gamle NP gjentar seg selv litt for ofte nå med litt vel enkle SE konstruksjoner - men han skriver godt så man fanger alltid opp noe.

Douglas Self må jeg bruke litt mer tid på...

BerntJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
204
Torget vurderinger
1
Flott. Takk for info. Bestillt. Vh. Bernt

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.302
Torget vurderinger
1
Da er det jaggu mottatt også, og igjen er det ganske fin spredning i temaer og tilnærminger.

mvh
KJ

saschagabor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2010
Antall liker
2
Bladet ble sendt i dag, ser ut som det kan være en spennende utgave.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.462
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Må ha. Alle tre utgaver bestilt.

Når selveste Doug Self dokumenterer i vol 1 at innspillingstid av polyesterkondensatorer er et virkelig fenomen, så må da dette være verdt pengene. Takk for tipset!

Edit: For meg som har såvidt begynt å skjære finérplater til et par gonzo-høyttalere, er denne artikkelen i #0 spesielt interessant:

Mon tro hvilke elementer som skal inn i den der? ;)

Vedlegg

Topp Bunn