ny pu?

salt_lake

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
6
jeg har en Pro-Ject debut 1.2 med Benz mc 20e2. Riaa er MF xlp2. Øvrig forsterkeri er EC.Høytalere er BW. Spørsmålet mitt er hvor høyt opp i kvalitet/prisklasse på pu er det mening å gå med denne platespilleren? Altså hvor langt kan jeg "tyne" denne spilleren? (Slik den spiller i dag er jeg fornøyd men det hadde vært artig og prøvd)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.665
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det er som regel alltid råd å finne ein pickup som er betre enn det ein har på nokre felt. Problemet er å finne ein god match med arm og drivverk. Til din spelar treng du ein pickup som er relativt lite kritisk til arm, og med EC skulle du klare deg lenge.
Å tilrå noko generelt, er frykteleg vanskeleg og til dels urettferdig mot alle dei gode (og halvgode) pickupar som kunne passe ditt anlegg og din musikksmak. Og pickup på heimlån er ikkje særleg populært, naturleg nok.
Du kan alltids vurdere pickupen eg plukka som referanse. DV10x5, som er ganske god og lite nøye på arm. Men det finnest som sagt mykje anna også.
sjekk www.audiophile.no for omtale av DV10x5

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Antall liker
13
Hei!
Jeg tror ikke jeg ville bruke mye penger på ny pickup om Benzen fungerer greit. Har selv en maken Benz liggende som jeg syntes låt riktig så bra helt til den begynte å spille urent... (Tror nålen er skadet) Bruker nå en Ortofon i samme prisklasse, men mener at Benz låt varmere og hadde bedre mellomtone.

Topp Bunn