Ny PU til Rega P5/RB700 - ca 5k

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.345
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Hepp

I går knakk nåla og jeg må ha nytt. (Nei den knakk ikke, jeg bare kødda)
Liker lyden fra Ortofon Rondo Blue, men vil prøve noe annet.
Busjettet sier ca 5k maks denne gangen.

Hva anbefaler folket?
Er ute etter PU som fungerer godt i armen.

Tar gjerne med meg tips på hvilke parametre som bør ha hvilke verdier for å være "rett" i en Rega-arm.

Mvh
Rolf

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
318
Torget vurderinger
3
Audio Technica pleier jo å være en sikker vinner på Rega, OC9 eller 33EV passer fint inn i budsjettet.

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.345
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Takker, AT33EV herved notert

R

Vedlegg

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.546
Torget vurderinger
1
Needledoctor har fortsatt utsalg på Ortofon HMC 30 til 400 USD (+++) På mange måter forgjengeren til Rondo, dvs mye av det samme men med FGII/FG80 nål (samme som i Rondo Bronze) i stedet for FGI/FG70 på Rondo blue, litt bedre spec på kanalseparasjon, frekvensbånd og kanalbalanse. Passer fint i Regaarmer.

mvh
KJ

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.144
RoDa skrev:
Hepp

I går knakk nåla og jeg må ha nytt.
Er det frekt å spørre om hva som var årsaken til nåleknekken? ???

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.345
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Super skrev:
RoDa skrev:
Hepp

I går knakk nåla og jeg må ha nytt.
Er det frekt å spørre om hva som var årsaken til nåleknekken? ???

Noen ganger får man seg en knekk, i flere betydninger av ordet. Kan fortelle med siden.

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.345
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Audio Tehnica AT33EV 500$

Ortofon HMC30 400$

Ingen flere? Kjør på med tips :)

Mvh
Rolf

Vedlegg

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.345
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Pokker!
Jeg la ut denne nåleknekkingen i håp om å slippe tips på PUer som koster fantasillioner istedet for 5k.
Men det gikk jo skeis det. ;D ;D ;D ;D

Sorry, Blue er like hel, jeg bare leter etter erstatteren. :D

R

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.144
Du har jo fått mange tips under 5k nå. ::)

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.345
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8

Vedlegg

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.345
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Super skrev:
Du har jo fått mange tips under 5k nå. ::)
Jupp, ser ut som det virka sånn sett ;D ;D

(Det var sidesporet med å reparere eller bytte inn Blue'n jeg ikke hadde tenkt på kunne oppstå..)

S

Stereo_Mono

Gjest
Hadde holdt en liten knapp på Dynavector 10x5 i den prisklasse du sikter til RoDa.
Eller gått opp til en Rondo Bronze og brukt din Blue som en trade in. Kommer jo på under 5 k da :)
Har forøvrig hatt Blue og Bronzen tidligere. Bronzen er ganske lik Blue, men sporer enda bedre og er litt mere oppløst i toppen. Kan trygt anbefales om du likte Blue lyden.

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.872
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Jag ville definitivt gått før en DV 20xl, hade den selv tidl på min P3.24 ;D snakk med Snapa, muligt ikke budgeten sprekker så mye.

Z

Zomby_Woof

Gjest
DV 20XL er et knallkjøp til Rega. Fra Ortofon ville jeg nok sett på Kadenza red. Mener å huske 6495,- litt over budsjett, mao.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.687
Torget vurderinger
28
cash 63 skrev:
Jag ville definitivt gått før en DV 20xl, hade den selv tidl på min P3.24 ;D snakk med Snapa, muligt ikke budgeten sprekker så mye.
Enig med deg cash 63. Har flere ganger blitt imponert over hva man kan få til med de rimeligste Dynectorpickuperne på Rega.

erikr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.01.2005
Antall liker
505
Sted
Bergen
Torget vurderinger
13
Har hatt et par ATOC9`er og vært rimelig fornøyd. Mye pu for pengene, men som nevnt relativt slank.
Investerte i en AT33EV for en tid tilbake. Etter den kom på plass har jeg endelig fått den vinyllyden jeg har savnet.
Godt med kjøtt på beinet, passe fyldig, men samtidig med finfin detaljering.
Svært balansert resultat i mitt oppsett.
Et bedre kjøp enn ATOC9`en etter min mening. ( Kom på drøyt 4k)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
AT33EV er et supert kjøp, mer kjøtt-på-beinet enn AT OC9, helt enig. Men RoDa, dersom du har intensjon om å la vinyl bli hovedkilde (eller en av hovedkildene) du skulle kanskje latt oppgraderings-/byttebasillen få klinge ut en periode og bruke overskuddet på å kjøpe LP'er istedet for? Du har jo en super pu, som du attpåtil liker godt. Slikt bytte av pu er jo mer å betrakte som kulørendringer, og pu kan man jo kjøpe senere også… plater derimot blir jo stadig vanskeligere å finne til vettuge priser. Bare en tanke.

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.345
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Vinyl har nok allerede seilt opp til å bli en kilde på linje med cd/sacd her, VidarP.
Synes ikke det biter så hardt fra basillene at det plager meg. Dette var mest for å justere siktet fremover til den gangen denne slitedelen må byttes. Det kan jo fort blir et par-tre år til det. Tror ikke det blir så mye ny vinyl på meg, sannsynligvis mest brukt.

Tror ikke vi kommer til å se en veldig prisøkning på vinyl fremover, og jeg kjøper uansett ikke veldig store mengder.
Sånn sett kan det jo hende introduksjonsprisen på AT33EV holder seg lenge... :)

For meg er planlegging og fundering mye av gleden med hobbyen. Mange og lange år som fattigpeis gjør at man blir god til å drømme, og drømmene gjør godt. Jeg synes også det er morsommere med mange små skritt mot målet enn å kjøpe seg hele veien i et jafs.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
I så fall plausibelt, og man kan jo som du sier trøste seg med at pu er slitedel, og at det jo slett ikke skader å ha minst etpar stykker i bakhånd for fremtidige eventualiteter. Da er nok ikke en AT33EV det dummeste kjøpet… jeg skal kjøpe meg en til jeg, og se om jeg ikke finner en AT33PTG til mer casual bruk også… de passer så suverent bra i armen min.

Topp Bunn