Ny PU (og tallerken?) til Project Debut III

Jonas79

Medlem
Ble medlem
17.02.2012
Antall liker
0
Har en rundt 10 år gammel Pro-Ject Debut III med ståltallerken og en "PJ"-pick up. Har rundt 1600,- til å gjøre noen mindre oppgraderinger og tenker da først og fremst på en ny pick up. Noen anbefalinger her? Ser også at det er mulig å kjøpe en akryltallerken til denne (ca 900,-). Vil det ha noe for seg? Må i så fall kjøpe en rimeligere pick up.

Tips, triks og forslag mottas med takk :)

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
23.734
Sted
Bydelen for okser i Oslo
Torget vurderinger
10
F.eks en god MM pick-up er nok en god investering. Akryltallerken vil nok muligens gi et lite løft, men tror ikke jeg ville brukt penger på den nå (ser bra ut da :)). Hadde heller sett på underlag (solid slakerfjøl og sorbotane føtter o.l.) og evt. sett etter en brukt speedbox mkII. Det er ivertfall hva jeg hadde prioritert. Hvilken riaa har du?

OU812

Jonas79

Medlem
Ble medlem
17.02.2012
Antall liker
0
Har en Cambridge 640p riaa.
Når det gjelder pickup har jeg sett på ORTOFON 2M Blue. Noen som har tanker om denne sammen med Debut III? Andre alternativer til pu jeg bør undersøke?

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
23.734
Sted
Bydelen for okser i Oslo
Torget vurderinger
10
Hadde også sjekket ut Audio Technica, Rega og Clearaudio. Alle disse har gode pick-uper som kan passe spilleren din. Så spørs det hva du foretrekker av lydsignatur da!

OU812

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
Jeg ville lett brukt alle pengene på pick-up.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Akryltallerkenen gir faktisk en merkbar oppgradering av lydkvaliteten.

Selv har jeg en Dynavector 10x5 på Debut III, men det er vel litt utenfor prisklassen du skisserer.

Ser folk er fornøyde med pickup-er fra Nagakoa, Sumiko, Grado, Audio Technica og flere andre til Debut III.

Jonas79

Medlem
Ble medlem
17.02.2012
Antall liker
0
Takker for svar! Har søkt litt rundtomkring, og finner noen pickup-sjapper her og der, men ingen med et virkelig stort utvalg. Noen som kan anbefale en god nettbutikk?

Det ligger en Benz Micro MC20E2 på bruktmarkedet nå. Hvordan vil denne passe inn? Er tonearmen på Debut III for lett? I den prisklassen jeg skisserer er det bedre da å gå for en MM-pickup i stedet for en svært rikelig MC-pickup?

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
Dazed skrev:
Akryltallerkenen gir faktisk en merkbar oppgradering av lydkvaliteten.
Tviler ikke på det. Jeg vurderte akryltallerken da jeg var Pro-ject eier.

Topp Bunn