Ny platespiller....?

KMMM

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Antall liker
68
Hei.

Vurderer å skaffe meg en platespiller. Lurer på om noen har erfaringer med Acoustic Solid Classic Wood?
Finner lite tester på nettet av denne...
Har også vurdert VPI Scout. Disse ligger vel i ca samme prisleie men kan noen forklare meg forskjellene her?
Har hørt at Acoustic Solid er litt tyngre i lyden. Vet ikke om dette stemmer.
Har fulltone HT (lowther) og rør. RIAA tenker jeg å bygge selv. Enten Sjøstrøm eller LC Audio (Noen tips om andre rørbaserte?)

Glad for tips og meninger siden jeg er ganske grønn på Vinyl ;)

mvh

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
God morgen til deg!
Personlig ville jeg gått for en VPI Scout, rett og slett fordi jeg vanskelig kan tenke meg noe bedre til prisen! Classic Wood leveres forøvrig med en Rega-arm, og her er nok JMW-armen på Scout klart bedre også. VPI er kjent for god kundeoppfølging, Acoustic Solid har ikke helt det samme ryktet, for å si det sånn.
Kjenner meg ikke igjen i at AS skal låte tyngre enn VPI, for øvrig..
Når det gjelder riaa, sjekk ut DIY HiFi Supply "Cole". Den spiller ringer rundt mye,har MC-trinn, koster lite, er rørbasert og et kanonkjøp...
Dette er mine høyst subjektive vurderinger, andre mener kanskje noe annet. Lykke til i jakten på den fantastiske vinyllyden!

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.218
Torget vurderinger
6
Ellers har jeg en hifi pusher i Indonesia som har en Scout til salgs for 1300 us$ inkl. JMW arm. Skulle du trenge en høykvaliets pickup, har samme mannen en Dynavector xx2 med 60 timer på nåla til 899$. Jeg kjøpte som du kanskje fikk med deg i tråden min, en Dynavector XV-1s pickup fra ham. Han opptrådte dønn seriøst og jeg har ingen problemer med å anbefale ham. Aner ikke om dette er innenfor ditt budsjett, men er du interessert så bare send meg en pm. Så skal du få kontakt info!

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
507
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei

Jeg har sett toppmodellen til Acoustic Solid og den hadde en usedvanlig slurvete finish. Motoren vibrerte så mye at den måtte stå på egen stand. Jeg ville gått for noe annet.

Asbjørn

KMMM

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Antall liker
68
Takk for mange bra tips :D

Sjekker hva jeg kan få en brukt Scout for.
Men tar gjerne i mot flere tips

mvh

Topp Bunn