- Ble medlem
- 24.07.2003
- Antall liker
- 2
Da er en brukt Bluenote Piccolo med B5-arm på plass i heimen. Kom på 3900,- inkl. alle avgifter, fra Tyskland. Jeg har tydeligvis vært snill i år! ;D Tror ikke prisen var gal i forhold til hva den koster hos PM-audio heller. Bilder kommer snart! Sitter en Audiotechnica CN5625AL på i dag.
Data på pickup: http://www.needledoctor.com/Audio-Technica-CN5625AL-Cartridge?sc=2&category=363
Armen som sitter på er en Bluenote B-5.
Her er hva Bluenote selv oppgir om armen:
The B5 tone arm is the our most acclaimed gimbal tone arm.
As today all the Company tone arms the B-5 features the Multi-Board as well as custom DIN connector and very high quality mechanical bearings.
Sonically the new B-5 is more open and detailed than all its predecessors having a superior bass control and extension..
Features:
Gimbal tone arm
Total length: 275 mm
Effective length: 240 mm
Pivot & Shell: Black Anodised Aluminium
Arm Wand: Black Anodized Aluminium
Shaft: 23 mm
Effective Mass: 10 gram
VTA: adjustable on collar
Lift: hydraulic & adjustable
Anti Skating: wire
Internal cables: awg36 Hyper Litz shielded 99,9999% OFC Copper
Total weight: 450gram
Så vidt jeg har forstått er ikke pick-upen stort å skryte av, så kunne godt tenke meg å bytte denne i noe annet som passer armen. Jeg har ikke stort greie på platespillere selv, så hvis noen har forslag, samt generelle tips til hva slags egenskaper ved pickup som vil passe basert på armens data, så blir det mottatt med stor takknemlighet. Kan noen av pick-upene har Ortofon (2M-serien?) eller Denon (DL 103?) passe? Andre tips? Hva med en av billigere Lyra pickupene? ???
Data på pickup: http://www.needledoctor.com/Audio-Technica-CN5625AL-Cartridge?sc=2&category=363
Armen som sitter på er en Bluenote B-5.
Her er hva Bluenote selv oppgir om armen:
The B5 tone arm is the our most acclaimed gimbal tone arm.
As today all the Company tone arms the B-5 features the Multi-Board as well as custom DIN connector and very high quality mechanical bearings.
Sonically the new B-5 is more open and detailed than all its predecessors having a superior bass control and extension..
Features:
Gimbal tone arm
Total length: 275 mm
Effective length: 240 mm
Pivot & Shell: Black Anodised Aluminium
Arm Wand: Black Anodized Aluminium
Shaft: 23 mm
Effective Mass: 10 gram
VTA: adjustable on collar
Lift: hydraulic & adjustable
Anti Skating: wire
Internal cables: awg36 Hyper Litz shielded 99,9999% OFC Copper
Total weight: 450gram
Så vidt jeg har forstått er ikke pick-upen stort å skryte av, så kunne godt tenke meg å bytte denne i noe annet som passer armen. Jeg har ikke stort greie på platespillere selv, så hvis noen har forslag, samt generelle tips til hva slags egenskaper ved pickup som vil passe basert på armens data, så blir det mottatt med stor takknemlighet. Kan noen av pick-upene har Ortofon (2M-serien?) eller Denon (DL 103?) passe? Andre tips? Hva med en av billigere Lyra pickupene? ???