Ny Ortofon 2M

K

kbwh

Gjest
Designavdelingen har hatt en heldig hånd syns jeg.

Mon tro hvor disse ligger i forhold til Super OM 30/40, pris- og ytelsesmessig?

Jeg ser at Red og Blue er lansert og at toppmodellen Black er i kjømda, forresten.

P

Parelius

Gjest
Uverifiserte meldinger sier:

The Blue: $99USD
The Red: $199.

K

kbwh

Gjest
Hifigear selger Red for £60 og Blue for £99. De gjør seg ikke bort i en RB1000, iallefall ikke på bilde:

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.502
Torget vurderinger
28
Er den lett strippbar mot tro? Kan nesten se sånn ut fra bildene.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Vent nå litt på norsk pris først; Ortofon har tradisjonelt vært svært lavt priset i Norge. Eksempel Rohmann ved introduksjonen; 8k i Norge, £1k i UK..

Mvh Vidar P

K

kbwh

Gjest
Er den lett strippbar mot tro? Kan nesten se sånn ut fra bildene.
Oh yeah:

De har til og med gjort det enkelt å ta av nåla med nålebeskytteren på. Seiler opp som reservepickupkandidat denne her, helst versjon Black da.

Edit: Var inne og finleste litt hos Ortofon. 2m Blue og Super OM20 bruker samme nåleslipningen og "nude" innfatning. Red og Super OM10 har samme slipning som sine respektive storebrødre, men med innfatning. Det er ikke bare nåla som betyr noe for hvordan en pickup låter, så vektlegg denne informasjonen som dere ønsker. The rest is not the same, you know...

Viktig for noen vil jeg tro: OM-serien har compliance 25 mens 2M har 20. 2M kan passe Regaarmer på ordentlig også da skulle jeg mene.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.502
Torget vurderinger
28
Da tok jeg feil. Med stripping mente jeg stripping av hus, ikke bytte av stift.
Men, det ser meget enkelt ut dette, og funksjonen har jo generert formen så sånn sett er alt i sin skjønneste orden.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Da tok jeg feil. Med stripping mente jeg stripping av hus, ikke bytte av stift.
Men, det ser meget enkelt ut dette, og funksjonen har jo generert formen så sånn sett er alt i sin skjønneste orden.
Vanskelig å lage en strippbar MM med utbyttbar stift. Men på den annen side så veier de bare rundt 7g, og det er vel et plastcover hvor stift og oppheng er festet i, så det skulle vel ikke være noen grunn hverken vektmessig eller magnetfeltmessig å strippe den. Eller hur?

Mvh Vidar P

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.502
Torget vurderinger
28
Sikkert ikke, ut fra bildet så det umiddelbart bare slik ut.

Ser jo nå at det er en lett skiftbar stift. At noen pickuper er strippet har vel også andre grunner enn vektsenkning? Har imidlertid ikke vansker med å forstå at det blir et designmessig problem å skullle få til dette på en MM med utskiftbar stift.

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
Sannsynligvis er det på samme vis som med OM20/30/40, en kan oppgradere pickupen med å bytte stift. Huset er mest sannsynlig identisk for både red, blue og black. Alt bevegelig sitter i den utskiftbare delen, som med de aller fleste mm pickuper.
Ellers så tror jeg at jeg kommer til å skaffe meg en slik... svart en, etterhvert 8) ::)

Topp Bunn