Ny minister

eirik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Sitter og lurer litt over hvem som skal bli ny barne og likestillingsminister.

Alle "ekspertene" mener at det må bli Annikken eller ei anna dame. Hvorfor er alle menn automatisk diskvalifisert til denne stillingen. Kanskje det er nettopp en mann i denne stillingen som ville gjort at det ikke blir sett på som et tulledepartement.

jeg bare lurer .........................

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Nytt ombud: Vedkommende som hadde jobben, vil jo fortsatt ha den. Han ble kastet ut fordi han gjorde jobben sin som vaktbikkje. Hadde det vært spor av ærlighet og redelighet i regjeringskvartalet, så hadde noen kommet med lua i hånda tilbake til Reidar Hjermann og spurt om han tross forferdelig dårlig behandling, vil ha jobben tilbake.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Eventuelt kunne de spørre Komponenten.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.158
Torget vurderinger
1
Jeg henviser til regel 1 her på HFS. Opptre saklig og respektfullt i denne saken. Mange mennesker selv om de er kontroversielle, skal ha et liv i ettertid uavhengig av hva som har hendt i Manuela saken. Ingen er lyst fredløse og mange av oss kan komme til å møte de personer vi diskuterer her. Tenk litt på det.

bjornh, moderator

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Det er nok noe i det at dette departementet er et "kvinnedepartement" på samme måte som Forsvarsdeptet. har blitt et: "Her må vi likestillingens navn ha en kvinne dept." Slik politisk båstenking er ikke heldig, men det ville nok blitt et ramaskrik ( og SV ville gått ut av regjeringen ) om en mann hadde blitt satt som leder av likestillingen her i landet! Så langt har vi ikke kommet i likestillingen i Norge må vite! For det er jo ikke snakk om et departement for likestilling men pr i dag er det fortsatt kun et departement for "kvinnerettigheter"!

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Det er nok noe i det at dette departementet er et "kvinnedepartement" på samme måte som Forsvarsdeptet. har blitt et: "Her må vi likestillingens navn ha en kvinne dept." Slik politisk båstenking er ikke heldig, men det ville nok blitt et ramaskrik ( og SV ville gått ut av regjeringen ) om en mann hadde blitt satt som leder av likestillingen her i landet! Så langt har vi ikke kommet i likestillingen i Norge må vite! For det er jo ikke snakk om et departement for likestilling men pr i dag er det fortsatt kun et departement for "kvinnerettigheter"!
Politikk og spesielt politiske utnevnelser har alltid stor symbolsk betydning. Det er mange hensyn og kriterier som skal oppfylles, og det er slett ikke bare hvor kvalifisert man er som avgjør om man får en post eller ikke.

Alle skal føle at de er representert på et eller annet plan. Dette er ofte viktigere enn hvem som får en utnevnelse. Departementene har fullt opp med dyktige fagfolk til å ta seg av det praktiske, så det eneste som trengs er en sympatisk personlighet, god hukommelse, minimum av intelligens og kommunikasjonsevner og politisk lydighet.

Det er ikke for ingenting at det ofte er skuespillere og geistlige som får toppjobber i politikken.

Dette burde da ikke komme som noen stor overraskelse for noen.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
oddgeir skrev:
Eventuelt kunne de spørre Komponenten.
;D

Hyggelig at du foreslår meg... ;)

Hadde tatt den med glede, jeg skulle jammen fått ordnet opp i en del saker jeg har sterke meninger om før uken var omme. Jeg hadde ikke sett gjennom fingrene med de mer groteske tingene som begås mot unger i dette landet i dag, det er i alle fall sikkert.

Mener du virkelig at de som ansettes som ministre stort sett har sympatisk personlighet Deph?

Hvem i alle dager tenker du på da??

Jeg overraskes stadig over hvem de faktisk plukker ut til disse jobbene, nå er den som seiler opp som favoritt Anikken Hiutfeldt... kun fordi hun kjenner til hvordan man oppfører seg i politikken.

Hva med å ansette noen med pågangsmot og vilje til å gjøre noe som viser positivt igjen??

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Mener du virkelig at de som ansettes som ministre stort sett har sympatisk personlighet Deph?
Det er iallefall en fordel å ha det. Men det er jo ikke det enste kriteriet. Hvis man stiller opp i media og fremstår som usympatisk så taper man på det i lengden. Og da tenker jeg ikke på innbitte politiske motstandere som finner alle i en slik regjering usympatiske av prisipp.

Jeg overraskes stadig over hvem de faktisk plukker ut til disse jobbene, nå er den som seiler opp som favoritt Anikken Hiutfeldt... kun fordi hun kjenner til hvordan man oppfører seg i politikken.
Litt av problemet med den forrige ministeren var jo mangel på politisk erfaring. Så å kritisere Huitfeldt for å inneha dette virker en smule tøvete.

Hva med å ansette noen med pågangsmot og vilje til å gjøre noe som viser positivt igjen??
Alle nye statsråder starter vel med store forventninger, planer, vyer og pågangsmot. Speielt hvis de er førstereisgutter eller jenter i en regjering. Men realitetene innhenter dem fort nok når de innser at de stort sett er bundert på hender og føtter av finansministeren, og halvveis kneblet av partiledelse og overordnede ministre.

S

Slubbert

Gjest
bjornh skrev:
Jeg henviser til regel 1 her på HFS. Opptre saklig og respektfullt i denne saken. Mange mennesker selv om de er kontroversielle, skal ha et liv i ettertid uavhengig av hva som har hendt i Manuela saken. Ingen er lyst fredløse og mange av oss kan komme til å møte de personer vi diskuterer her. Tenk litt på det.

bjornh, moderator
Nå har du gått helt av skaftet. Latterlig hardhåndet moderering vil kvele debatten og forumet.

Du slettet et innlegg hvor jeg skrev at Stoltenberg var inspirert av Tony Soprano..WTF? Mannen sier det jo selv:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=156174

Du slettet også et innlegg hvor jeg skrev at David Toska bør bli ny minister (tema for tråden forøvrig). Hvis det var å anse som en fornærmelse av Toska så beklager jeg ovenfor ham.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
bjornh skrev:
Ingen er lyst fredløse og mange av oss kan komme til å møte de personer vi diskuterer her. Tenk litt på det.

bjornh, moderator[/b]
Hvis du har tenkt å møte Manuela, må du hilse fra HFS. Jeg vet ikke om hun pleier omgang med studenter, men man vet jo aldri. ;D ;D

Nåvel, nå er omsider Sara Khan lansert som regjeringens fargede alibi. Hun er født i Norge (tror jeg) og har vært sentral i norsk politikk i en årrekke. Jeg ønsker henne lykke til om hun blir den utvalgte. Likevel tror jeg det er mange som vil starte stoppeklokken for å se hvor lang tid det tar før hun tar en manuela spesial.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Slubbert skrev:
bjornh skrev:

bjornh, moderator
Nå har du gått helt av skaftet. Latterlig hardhåndet moderering vil kvele debatten og forumet.

Du slettet et innlegg hvor jeg skrev at Stoltenberg var inspirert av Tony Soprano..WTF? Mannen sier det jo selv:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=156174

Du slettet også et innlegg hvor jeg skrev at David Toska bør bli ny minister (tema for tråden forøvrig). Hvis det var å anse som en fornærmelse av Toska så beklager jeg ovenfor ham.

Men kjære deg, hva tror du Tony Soprano føler når han leser dette...? :eek: :-X ;D

Og Toska, som sliter med å komme på rett kjøl, dette var vel ikke det han trengte nå... ;)

Saera Khan tror jeg er et godt valg. Det er bein i nesen på henne, hun var også blant dem som støttet aldersgrense ved familiegjenforening, hun kjenner nok til problemene mange innvandrere sliter med i mye større grad enn en franskimportert kvinne gift med en etnisk norsk mann.

S

Slubbert

Gjest
Det går også an å bringe tilbake Kjell Opseth, som trolig vil flytte barneombudet til Gardermoen.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Siden Toska er nevnt her, må det sies at Don Opseth øyensynlig går Toska en høy gang.
Måten han fikk lagt flyplassen til Gardermoen på, står sansyligvis ikke noe tilbake for Al Capones største meritter.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.158
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
bjornh skrev:
Ingen er lyst fredløse og mange av oss kan komme til å møte de personer vi diskuterer her. Tenk litt på det.

bjornh, moderator[/b]
Hvis du har tenkt å møte Manuela, må du hilse fra HFS. Jeg vet ikke om hun pleier omgang med studenter, men man vet jo aldri. ;D ;D
Nei jeg skal ikke det. Jeg er utdannet sosiolog, ikke student.

Mvh. Bjørn

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
bjornh skrev:
oddgeir skrev:
bjornh skrev:

bjornh, moderator[/b]

Mvh. Bjørn
Gratulerer med bestått eksamen. Ut fra websidene dine kan man få inntrykk av at du fortsatt er student. ;)

For tiden er jeg Hovedfagsstudent i Sosiologi ved Universitetet i Tromsø (UiTø), der jeg bor på hybel hos studentskipnaden.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.158
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
bjornh skrev:
oddgeir skrev:
bjornh skrev:

bjornh, moderator[/b]

Mvh. Bjørn
Gratulerer med bestått eksamen. Ut fra websidene dine kan man få inntrykk av at du fortsatt er student. ;)

For tiden er jeg Hovedfagsstudent i Sosiologi ved Universitetet i Tromsø (UiTø), der jeg bor på hybel hos studentskipnaden.
Oi. Den har jeg glemt finnes.

EDIT: oppdatert hjemmesiden

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ok, så du skal starte HiFi butikk i Tromsø. Respect.

Jeg kunne tenkt meg å diskutere hva som gjør at en mann som er utdannet til sosiolog, starter som tweek-pusher i sameland, men jeg skal la den ligge, for da får jeg Spiralis på nakken. Any way, happy trails, og.....................

Lykke til. ;)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.158
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
Ok, så du skal starte HiFi butikk i Tromsø. Respect.

Jeg kunne tenkt meg å diskutere hva som gjør at en mann som er utdannet til sosiolog, starter som tweek-pusher i sameland, men jeg skal la den ligge, for da får jeg Spiralis på nakken. Any way, happy trails, og.....................

Lykke til. ;)
Vel, Tromsø er like mye samisk som Oslo er, hovedstaden i Norge (Oslo er Norges største samekommune).

Jeg har 6,5 års formell utdannelse ved Universitet i Tromsø og Universitet i Oslo. Interessen rent akademisk er høy, så det kan nok tenkes at jeg foretar meg noe videre på det området etter hvert. Men, så er det dette med interesse da, slik som med kampsport, data og ikke minst Hifi. Hifi interessen er stor, og blandet med personlige bekjentskaper så fant jeg ut at dette var verdt å satse på. Å starte sin egen bedrift. Det er ikke motsetningsfylt. Uansett hvordan det går, så kan jeg jobbe videre med samfunnsviterutdannelsen min langt utover den offisielle pensjonsalderen i gamlelandet.

Mvh. Bjørn

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg kjøper den. Absolutt.
Jeg er selv utdannet siviløkonom med diverse tillegg, før jeg begynet på den såkalte jobbkarrieren. Ellers har jeg også vært selvstendig næringsdrivede i noen år.
Så vær forberedt på lange dager. 8)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.158
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
Jeg kjøper den. Absolutt.
Jeg er selv utdannet siviløkonom med diverse tillegg, før jeg begynet på den såkalte jobbkarrieren. Ellers har jeg også vært selvstendig næringsdrivede i noen år.
Så vær forberedt på lange dager. 8)
Ja lange dager blir det nok. Men jeg tror at jeg skal være i stand til å ta den belastningen noen år fremover, til det er mulig å ansette flere.

Mvh. Bjørn

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
På ingen måte kjære venn. :D Jeg synes det er meget bedre å pushe Hifi til disse "naturbarna" i stedet for ildvann og våpen slik de gjorde i det "Ville Vesten". ;D ;D ;D Blir de HiFi nerder kanskje vi snart kan slippe dette gnålet om "retten til land og vann"! Så for egen del vil jeg ønske vår venn lykke til som hiFi pusher. :D

Til Bjornh:
Hva i all verden driver en sosiolog med når han ikke prøver å loppe uskyldige samegutter for sparepengene deres?
Er du noen slags "Hi-end" sosionom eller går det på politikk og samfunnsbygging??

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Dette er det beste innlegget jeg ha lest her på Hfs på lengre tid. Oolalilolalollalooooololilala, olaliololalolaloooololilooola.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.158
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
oddgeir skrev:
På ingen måte kjære venn. :D Jeg synes det er meget bedre å pushe Hifi til disse "naturbarna" i stedet for ildvann og våpen slik de gjorde i det "Ville Vesten". ;D ;D ;D Blir de HiFi nerder kanskje vi snart kan slippe dette gnålet om "retten til land og vann"! Så for egen del vil jeg ønske vår venn lykke til som hiFi pusher. :D

Til Bjornh:
Hva i all verden driver en sosiolog med når han ikke prøver å loppe uskyldige samegutter for sparepengene deres?
Er du noen slags "Hi-end" sosionom eller går det på politikk og samfunnsbygging??
'
Hehe. Av landets ca. 40 000 samer antar man at kanskje halvparten bor i Oslo/Akershus. Samer er en folkegruppe tradisjonelt bosatt fra Hedmark i sør til Kola-halvøya i øst. De øvrige 20 000 er spredt over Sverige, Finland og Russland.

Tromsø har et innslag av samer men av alle barnehager, er det bare en som regnes som samisk barnehage (så langt jeg har funnet ut), og det er nok minst like mange samiske barnehager i Oslo. Ellers er det registrert over 100 ulike nasjonaliteter i Tromsø (fra hele kloden) -så det er i sannhet en internasjonal by (men drosjesjåførene er hvite og norske, og kioskene stort sett Narvesen, Mix ol. og der er stort sett de fleste ungdommer, hvite og norske). Om noen ser på seg som samer, er et identitetsspørsmål, men det er vel ikke det man spør ekspeditøren om når man skal ha VG, tippe eller kjøpe L&B.

Om man kan kalle en sosiolog "High-End sosionom"? -nei, jeg er ikke sosialarbeider, men forskerutdannet og har dobbelt så lang utdanning formelt som en sosionom. Jeg har Forsvaret og vervede som fordypning. Kongens menn (og kvinner) altså.

Men nå er jeg så (u)heldig at jeg kan kombinere Hifi-hobbyen med jobb. Dette blir spennende. Jeg åpner dørene i mars. Hifi-Huset i Tromsø AS.

Mvh. Bjørn

Topp Bunn