- Ble medlem
- 13.06.2005
- Antall liker
- 0
Da skal mine Snell Ci endelig få sin etterlengtede mat ;D
Det er selvsagt en effektforsterker vi snakker om her, og jeg sitter nå og vurderer spesielt 2 stk opp mot hverandre:
Denon POA-6600A monoblokker
VS
Rotel RMB 1095
Burde være velkjente produkter for mange av dere, Denonblokkene er 500W i hver kanal 4 ohm, Rotellen 400W i hver kanal 4 ohm.
Fordeler/ulemper:
Rotellen er 220 V
Denonblokkene er 110 V og trenger transformer
Rotellen kan bidra til bedre lydbilde i hele surroundoppsettet da jeg også har Snell K.5MKII bak og CC1 center
Denonblokkene har bi-wire
Rotellen er nyere (mer lettsolgt ved evt. bytte senere?)
Kan legge til at jeg vil ha vurdering av de uavhengig av prisforskjell. Og at jeg liker å spille... HØYT! All mulig musikk, men går veldig mye i pop/rock fra 80 tallet til i dag, går også endel i cover-versioner og remixer. Liker også mye bass.
NB: Høyttalerne har ord på seg til å kreve MYE strøm for å levere sitt beste.
Høyttalerne har følgende specs:
Model: Type Ci
Power Rating in Watts: 80-400
Frequency Response: 35Hz-22kHz
Impedance: 4 ohm
Sensitivity: 90 dB
Dimensions: 44x13x15
Woofer: 10"
Mid: 5"
Tweeter: 1"
Rear Tweeter: 1"
Det er selvsagt en effektforsterker vi snakker om her, og jeg sitter nå og vurderer spesielt 2 stk opp mot hverandre:
Denon POA-6600A monoblokker
VS
Rotel RMB 1095
Burde være velkjente produkter for mange av dere, Denonblokkene er 500W i hver kanal 4 ohm, Rotellen 400W i hver kanal 4 ohm.
Fordeler/ulemper:
Rotellen er 220 V
Denonblokkene er 110 V og trenger transformer
Rotellen kan bidra til bedre lydbilde i hele surroundoppsettet da jeg også har Snell K.5MKII bak og CC1 center
Denonblokkene har bi-wire
Rotellen er nyere (mer lettsolgt ved evt. bytte senere?)
Kan legge til at jeg vil ha vurdering av de uavhengig av prisforskjell. Og at jeg liker å spille... HØYT! All mulig musikk, men går veldig mye i pop/rock fra 80 tallet til i dag, går også endel i cover-versioner og remixer. Liker også mye bass.
NB: Høyttalerne har ord på seg til å kreve MYE strøm for å levere sitt beste.
Høyttalerne har følgende specs:
Model: Type Ci
Power Rating in Watts: 80-400
Frequency Response: 35Hz-22kHz
Impedance: 4 ohm
Sensitivity: 90 dB
Dimensions: 44x13x15
Woofer: 10"
Mid: 5"
Tweeter: 1"
Rear Tweeter: 1"