Ny koserom

S

Stereo_Mono

Gjest
Har ikke vært så mye aktiv på HFS i det siste etter en hektisk runde med flytting og ferie. Men føler det er på sin plass å presentere budsjett anlegget, som er i bruk i anlegg 2 om dagen. Kjøpte alt nytt nå i forbindelse med flytting til større leilighet og egen «leke rom» :)
Det står en full maken hylle til på bakveggen ved (sove)sofan full av CDer også :) Digitalisering gidder jeg rett og slett ikke og bruke tid på.

Marantz forsterker og CD låter fortreffelig bra med nye Kef Q100. Rega RP1 med Performance pack overrasker også stort med Marantz sin (sjeldent) gode innebygde RIAA.

Eneste som kan friste av endringer over tid blir å evt vurdere en noe bedre PU på RP1 og en grei løsning for å streame Spotify o.lign.

Masse god lyd uten å koste skjorta imo.

Vedlegg

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.103
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Grattis med lekkert rom!
Fin man-cave dette 8)

Ikke minst, meget bra bilder!

S

Stereo_Mono

Gjest
RoDa skrev:
Grattis med lekkert rom!
Fin man-cave dette 8)

Ikke minst, meget bra bilder!
Takk for det RoD :)
Har ferie hjemme om dagen, men selv om huset er tomt på dagtid går mesteparten av tiden i man-caven :)
Skjer spennende ting hos deg om dagen også ser jeg.

O

Ole I

Gjest
Lekkert, veldig lekkert.
Er det IKEA Expedit du har til LP platene?
Og et par av den nye KEF serien?

Er veldig begeistret for at du valgte å henge opp en gitar istedetfor en LCD over anlegget :)

S

Stereo_Mono

Gjest
Ole I skrev:
Lekkert, veldig lekkert.
Er det IKEA Expedit du har til LP platene?
Og et par av den nye KEF serien?

Er veldig begeistret for at du valgte å henge opp en gitar istedetfor en LCD over anlegget :)

Takker! Expedit ja. Genialt for vinyl oppbevaring. Får plass til ca 80-100 LP i hver «boks» og ser stilig ut imo.
Det er riktig at det er nye Kef Q serien. Har testet ut mye stativ HT i 3-6k klassen de site årene og de er svært overbevisende på alle områder. Låter hakket mere oppløst og stammere i klangen en min forrige favoritt i klassen PSB B6.

LCD (TV) er uaktuelt inne hulen ;)

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Gratulerer med flott rom!
Det freistar ikkje med ein Brio-R då? Kjem vel CD-spelar i samme kabinett. Så slenger du på ein Squeezebox og ein Regadac til.
Rega skal det vera! ;D

S

Stereo_Mono

Gjest
Brasse skrev:
Gratulerer med flott rom!
Det freistar ikkje med ein Brio-R då? Kjem vel CD-spelar i samme kabinett. Så slenger du på ein Squeezebox og ein Regadac til.
Rega skal det vera! ;D
Takker Brasse :)

Tanken slo meg i etterkant. Men jeg hadde som mål i denne omgang å holde total budsjettet på ca 15-16k på anlegg 2 (nytt)
Ingen tvil om at en Brio-R og evt en Rega DAC til hadde gjort seg, men storfornøyd foreløpig.
Liker Marantz sin behagelig litt varme spillestil. RIAA er bra i den også, så ingen hast med å evt gjøre endringer her :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Lækkert rom du har fått deg. Og kred for et instrument istedet for en lcd skjerm :)... Men hva gjør den Gurkha-kniven der ? Er den for dissikering av sibilanter ? ;D

S

Stereo_Mono

Gjest
HCS skrev:
Lækkert rom du har fått deg. Og kred for et instrument istedet for en lcd skjerm :)... Men hva gjør den Gurkha-kniven der ? Er den for dissikering av sibilanter ? ;D
Takker :)

Hehe! Det kan du si..
Kniven fikk jeg som guttunge av morfaren min, som kjøpte den i India på 50 tallet når han var sjømann.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Fint rom og flotte komponenter. Bruker du mye tid på dette anlegget sammenlignet med hovedanlegget?

S

Stereo_Mono

Gjest
SOEDAL skrev:
Fint rom og flotte komponenter. Bruker du mye tid på dette anlegget sammenlignet med hovedanlegget?
Takk!
Slik det er nå bruker jeg nok totalsett litt mere tid foran dette anlegget en foran hovedanlegget, da TV osv står der og flere i huset vil gjerne ha gleden av den. Blir gjerne at jeg får mere tid til å utforske forskjellig musikk på dette anlegget og tar ofte med meg ut skiver og nye låter på f.eks Spotify som jeg vil høre på hovedanlegget.

O

Ole I

Gjest
Har samme LP løsning, Expedit. Dvs jeg valgte to stk med fire rom i hver og med store hjul på.
Vurderte også nye KEF da jeg søkte etter nye stativht men endte opp med MonoPulse Model C.
Uansett, igjen: lekkert

Topp Bunn