Ny integrert forsterker!

ElvisRuler

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.08.2009
Antall liker
2
Lurer på NAD 375BEE. Er dette en ok forsterker?

Spiller alt av musikk i furterommet mitt på et høyttalersystem bestående av 4 stk. Bose 901, jada jeg vet at noen vet at dette er håpløse høytalere uten engang å ha hørt lyden, men jeg liker dem faktisk, og snagget er at jeg trenger mye watt og pre out - main inn. Der skal det nemlig inn en eq.

Har lyst på en integrert fordi jeg også har en gammel pre som jeg har lyst til å dumpe. Så egentlig på en Lyngdorf, men den har faktisk ikke pre out - main inn kombinasjonen og faller derfor ned på NAD til ca 10.000,- som en grei løsning. Høyttalerne er fulltone og gir tilnærmet ohmsk last fra 0 til 30.000 hz, med andre ord ingen delefilter dilleproblemer.

Men er NAD ok om dagen? Har sett kommentarer og kritikk både den ene og den andre veien.....

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Ja ;)

NAD er mye for pengene, og anbefaler at du prøvelytter, for å se/høre om det er denne lyd filosofien du vil ha!

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
For 10 lapper kan du kanskje få kloa i en brukt NAD M3 som er en kongeamp ;)

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
4
Sam Tellig går omtrent av skaftet over NAD C375BEE i siste Stereophile. NOK 9998,-hos HiFiKlubben.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.236
Trane skrev:
Sam Tellig går omtrent av skaftet over NAD C375BEE i siste Stereophile. NOK 9998,-hos HiFiKlubben.
Denne er en M3 i litt mindre raffinert utgave.

Jeg bruker M3. Liker den allerbest hvis det settes en transparent og sprudlende rør-pre foran effekttrinnet. Men som standalone er det ikke noe å utsette på lyden, i relasjon til prisen.
Hadde M3 hatt den siste grad av innsiktsfølelse i musikken (som bare rene rørsaker kan når teknologien viser seg fra sin beste side), da hadde M3 vært "perfekt" i mine ører.

H

hawenger

Gjest
Hvis du har et budsjett på 10 000 kr kan det kanskje være like lurt å kjøpe en forsterker brukt? Du får jo en M3 eller andre litt dyrere alternativer nesten for den prisen brukt.

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Ville sett på den Musical Fidelity A5 som ligger her:

http://audioart.no/brukt.php

Vet ikke om den har pre-out, men ville nok valgt den foran NAD. Fidelity konkluderte vel med at NAD C-serien var relativt gjennomsnittlig lydmessig, mener jeg å huske. Syns selv de blir litt for grove og trauste, dog uten å ha hørt siste modell.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
313
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Krell KAV 400 ligger i denne prisklassen brukt, kan anbefales!

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.236
JD skrev:

Vet ikke om den har pre-out, men ville nok valgt den foran NAD. Fidelity konkluderte vel med at NAD C-serien var relativt gjennomsnittlig lydmessig, mener jeg å huske. Syns selv de blir litt for grove og trauste, dog uten å ha hørt siste modell.
NAD C375BEE skal jo være bygd på lesten av M3. Og er det en ting M3 ikke kan sies å være, så er det grov i lyden. Den er ultra-smooth, glatt og finkornet.
Husk: I dagens verden endrer alt seg fort, det som var sant i går trenger ikke å være sant i dag. Spørsmålet er bare hvem som henger med i svingene. :D

Sonus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2004
Antall liker
1
JD skrev:

Har selv MF A5 og kan varmt anbefale, den har pre-out. Har ikke hørt NADs nye forsterkere så sammenlikne kan jeg ikke.

ElvisRuler

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.08.2009
Antall liker
2
Det ble en NAD C375 BEE!

Du verden for en maskin - grunnen til valget var mest basert på kravet om pre ut - main inn for å få plass til en EQ som er nødvendig for Bose 901, men ellers er det deilig å gå å hente noe nytt i butikken!

Futt og fart og rock så det holder, men også klassisk og pianomusikk. Driver fire 8ohms Bose 901 høyttalere som gir totalt 18 drivere pr. kanal og det uten delefilter. Den ble stående litt trangt i en hylle, 1cm på hver side og 3 cm under, men det ser ut til å være ok.

hagr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.07.2008
Antall liker
1
Pass på temperaturen hvis du drar på litt, er kabinettet mer enn "lett lunket" anbefaler jeg deg å sette den på et annet sted.

Uansett: Gratulerer med kjøp av god og trofast forsterker! Kan imo. ikke sammenlignes med gamle C372! C372 var masse krefter men egentlig ikke særlig mye annet. C375BEE derimot er en ordentlig god forsterker. Masse godlyd og kraft når det trengs :)

Topp Bunn