Ny DAC og noen moddinger!

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.787
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Fikk min nye DAC i hus for noen uker siden – dette er liksom del 3 av min radikale oppgradering. Venter fremdeles på del 2 som er DEQX.

Måtte man jo som vanlig skru av lokket og ta en liten titt oppi….

Og der oppdaget jeg dette…..

Hmm….den bruker jo akkurat samme spenningen som DP DACen…..
Ja ja, og siden det ikke var noen særlig interesse for en blodtrimmet DP DAC på bruktbørsen…så kunne vi jo bare plukke ut noen av godbitene i den og bruke de her….

Så… kort fortalt monterte jeg en ny plugg til batteristrømforsyningen på bakplaten.

Har hørt at batterier kan være litt trege til å levere fra seg strømmen….så satte inn 2 store 10 000 mikroFahrad fra Rifa og 8stk 3300 mikro Black Gate. I tillegg sitter det en del kondiser i batteristrømforsyningen!

Så var det jo å se seg litt rundt om det var mer å gjøre…..
Fjernet plasten på DAC kortene.
Og satte kondisene inn med linolje.

Så satte jeg inn Bybee filter på +/- og en induktor på jord.
Her brukte jeg vanlig slipstream på basskanalene og Silver Slipstream på kanalene til mangerelementene.

Har akkurat koblet den opp igjen…og ja….den spiller…..og jeg kan ikke spille noe høyt på denne tiden av døgnet, men bassen virker fastere, lydbildet tørrer og mer presist, og stemmer enda naknere…..gøy….

Mvh
OMF

mfafa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Jasså..det har ikke gått av "moten" å skjære av plasten og smøre med linolje? :D Dette utførte jeg på min cd-spiller for noen år tilbake, og da låt det skikkelig blodfattig en stund etterpå. Men så kom det seg! Og steg muligens til nye høyder? Det tok tid før det låt bra, men jeg husker jeg ble fornøyd. Har lyst til å gi samme behandlingen på en DAC jeg skal bygge...har tross alt en kanne kaldpresset rå linolje stående fra sist ;D

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Antall liker
0
Jeg er alltid imponert av twikere de som vet hva de gjør og får et forbedret
resultat.
Desverre er grønn,men imponert lykke til.

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Haraldl skrev:
Jasså..det har ikke gått av "moten" å skjære av plasten og smøre med linolje? :D Dette utførte jeg på min cd-spiller for noen år tilbake, og da låt det skikkelig blodfattig en stund etterpå. Men så kom det seg! Og steg muligens til nye høyder? Det tok tid før det låt bra, men jeg husker jeg ble fornøyd. Har lyst til å gi samme behandlingen på en DAC jeg skal bygge...har tross alt en kanne kaldpresset rå linolje stående fra sist ;D
Det lyder altid fladt og kedeligt de første 2/3 uger indtil olien er tørret ja.

Af bilderne kan jeg se at der er oceaner af plast endnu god arbejdslyst.

Topp Bunn