Digitale avspillere Ny dac i hus......

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Kjøpte i helgen en Hegel HD20. Har tidligere vurdert Hegel og Audiolab, men så kom der tilbud på Hegel HD20 og da var det bare og svippe innom og kjøpe ein..;) Slippe og stresse med valgets kvaler på dac fronten igjen på en stund (håper jeg)

HD20 erstattet min Dacmagic, og rett ut av esken med kun 5min oppvarming så skjedde det noe. Det var på det øvre frekvens området jeg forventet at det kom til og bli størst endringer/forbedringer. Men rett ut av esken så gjorde den noe magisk også, den gjorde noe med bassen og hele det nedre området... Hadde ikke forventet noen forbedring før etter skikkelig oppvarming og innspilling. Nå er det søndag og jeg sitter i sofaen med gåsehud og er litt i sjokk over hvor mye forbedring denne gjorde i det nedre frekevns området. Den gjorde så mye med bassen at jeg ikke klarer konsentrere meg for kritisk lytting i de øvre tonene enda ;):p

Norsk magi rett og slett:)

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Gratulerer så mye! Morsomt med forbedringer man klarer å sense kjapt. Regner med at du vil oppdage flere forskjeller i de nærmeste dagene. Ikke sikkert alle parametere er forbedret? Ser frem til å lese inntrykk etter noen dager. :)

Snurr&stuk

Medlem
Ble medlem
01.05.2012
Antall liker
6
Opplevde det samme når jeg gikk fra DacMagic til HD10. Fantastisk oppgradering. Gratulerer med en fantastisk DAC!

T

tce-teams

Gjest
gratulerer med utrolig god dac. Selv har jeg minste mann hd2 dacen for avspilling fra pc men jeg fikk den samme følesen du gjorde med lyden.

mariusaa

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.01.2012
Antall liker
583
Torget vurderinger
9
Velkommen til klubben og gratulerer med en god og morsom dac som ikke er redd for å dra i gang en fest :)

S

SAH

Gjest
Kjøpte i helgen en Hegel HD20. Har tidligere vurdert Hegel og Audiolab, men så kom der tilbud på Hegel HD20 og da var det bare og svippe innom og kjøpe ein..;) Slippe og stresse med valgets kvaler på dac fronten igjen på en stund (håper jeg)

HD20 erstattet min Dacmagic, og rett ut av esken med kun 5min oppvarming så skjedde det noe. Det var på det øvre frekvens området jeg forventet at det kom til og bli størst endringer/forbedringer. Men rett ut av esken så gjorde den noe magisk også, den gjorde noe med bassen og hele det nedre området... Hadde ikke forventet noen forbedring før etter skikkelig oppvarming og innspilling. Nå er det søndag og jeg sitter i sofaen med gåsehud og er litt i sjokk over hvor mye forbedring denne gjorde i det nedre frekevns området. Den gjorde så mye med bassen at jeg ikke klarer konsentrere meg for kritisk lytting i de øvre tonene enda ;):p

Norsk magi rett og slett:)
Gratulerer med et godt valg:) Har samme inntrykket selv, etter at jeg oppgraderte fra Hegel HD10 til HD20- selv om HD10 var en meget god DAC. Du kommer nok til å få mye glede av den i laang tid fremover:)

Svein A

Topp Bunn