Ny "billighøytaler" ?

paviola

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2007
Antall liker
0
Heisann :)

Skal gå til et midlertidig innkjøp av en rimelig høytaler... Sett litt på XTZ 99.32, samt modellen XTZ 93 WMT...
Disse er begge rimelige, spørsmålet er, duger noen av de ?
Er det ellers noen rimelige, og hvertfall litt gode til prisen ?

Kassene kan være grei å ha da jeg tenker på mulig tweaking til sommeren. Den veier jo 20Kg da ..

Mvh

alfao

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2007
Antall liker
146
Sted
Bergen
Torget vurderinger
4
Hei!

Har ikke hørt de du tenker på, men jeg kjøpte xtz 99.22 her på bruktbørsen til anlegg nr 2 på soverommet.

Koblet selvfølgelig opp i stuen først på mitt Arcam oppsett( FMJ A32 og cd 23)

Hakeslepp!!

De tegnet opp et stoort lydbilde...her var det bredde og dybde selv på høyt volum! disse små kassene spiller med autoritet langt over det jeg hadde forventet. Høytalene forsvinner i lydbildet og skiller godt mellom instrumentene..

Diskanten er vel eneste ankepunktet ved denne høytaleren... Litt spiss til tider på enkelte innspillinger, men du verden,hva kan man forvente til denne prisen.??!!

Jeg vurderer faktisk å prøve den dyrere 99.25 for å beholde den i stuen på mitt nåværende hovedoppsett.

Mvh

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

dette var et nytt merke for meg. desse ? :

hvis de låter like bra som de ser ut,til denne lave prisen,har man lite og tape.

mvh. s,

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
Har kjøpt et par XTZ 93 WMT brukt som står på et par Target R2 stands. Det fungerer veldig bra med 300 Classé watt i ryggen. Diskant, mellomtone & bass er bedre i mine Gallo Ref 3.1, men jeg har null, niks, nada problem med å ha glede av musikken med disse.

QLN laget en signatur stativ ht med samme pyramide-form. XTZ 93 er ikke bygget dårligere.

Sikkert mulig å tweake delefilter osv., men det er veldig mye bra her. Det høres også.

Denne tråden går vel rett inn i "kinamekk"-tråden. Det er utvilsomt mye bra som kommer fra den kanten for tiden. Prisene er også spiselige ifht. mange vestlige produsenter. Global-handel vil for noen være en ulempe :)

alfao

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2007
Antall liker
146
Sted
Bergen
Torget vurderinger
4
janb skrev:
Har kjøpt et par XTZ 93 WMT brukt som står på et par Target R2 stands. Det fungerer veldig bra med 300 Classé watt i ryggen. Diskant, mellomtone & bass er bedre i mine Gallo Ref 3.1, men jeg har null, niks, nada problem med å ha glede av musikken med disse.

QLN laget en signatur stativ ht med samme pyramide-form. XTZ 93 er ikke bygget dårligere.

Sikkert mulig å tweake delefilter osv., men det er veldig mye bra her. Det høres også.

Denne tråden går vel rett inn i "kinamekk"-tråden. Det er utvilsomt mye bra som kommer fra den kanten for tiden. Prisene er også spiselige ifht. mange vestlige produsenter. Global-handel vil for noen være en ulempe :)
Denne er vel utviklet i Sverige og satt sammen i Kina?? Noe i den duren? Seas elementer blir vel også produsert der ;D

Kinamikk er morro :) 8)

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
alfao skrev:
janb skrev:

Denne er vel utviklet i Sverige og satt sammen i Kina?? Noe i den duren? Seas elementer blir vel også produsert der ;D

Kinamikk er morro :) 8)
Stemmer det, MEN jeg er ikke i tvil om at kineserne klarer seg minst like bra på egenhånd - kinamikk - er bra for mange. Jeg bygger et nr 2 anlegg basert på "Kinamikk" og jeg tror jeg blir svæææært fornøyd :-D

Topp Bunn